SRD JaD a překladu DnD 5e
  • DnD 5e

    • Příručka hráče
    • Průvodce pána jeskyně
    • Bestiář
    • Xanatharův průvodce vším
    • Volův průvodce netvory
  • Jeskyne a draci

    • Základní kniha
    • Doplňky
  • Abecední
  • Moci
  • Magických škol
  • Grimoar povolání
  • Alchymista
  • Barbar
  • Bard
  • Bojovník
  • Čaroděj
  • Černokněžník
  • Druid
  • Hraničář
  • Klerik
  • Kouzelník
  • Lovec netvorů
  • Mnich
  • Paladin
  • Tulák
  • Fate
  • Apokalyptickej svět
  • DrDII
  • Shadowrun 6e
d20.cz
  • DnD 5e

    • Příručka hráče
    • Průvodce pána jeskyně
    • Bestiář
    • Xanatharův průvodce vším
    • Volův průvodce netvory
  • Jeskyne a draci

    • Základní kniha
    • Doplňky
  • Abecední
  • Moci
  • Magických škol
  • Grimoar povolání
  • Alchymista
  • Barbar
  • Bard
  • Bojovník
  • Čaroděj
  • Černokněžník
  • Druid
  • Hraničář
  • Klerik
  • Kouzelník
  • Lovec netvorů
  • Mnich
  • Paladin
  • Tulák
  • Fate
  • Apokalyptickej svět
  • DrDII
  • Shadowrun 6e
d20.cz
  • Volův průvodce netvory

    • Předmluva
    • 2. kapitola: Rasy postav
    • 3. kapitola: Bestiář
    • Bandrhob
    • Bargest
    • Bodak
    • Chitinové
    • Démoni
    • Dinosauři
    • Draeglot
    • Giralón
    • Gnolové
    • Grungové
    • Hlubinný dědic
    • Jeskynní rybář
    • Ježibaby
    • Katoblepas
    • Ki-rin
    • Klouzavý stopař
    • Koboldi
    • Kored
    • Kraniokrysy
    • Krvokáp
    • Kyjův zplozenec
    • Lesní košťál
    • Leukróta
    • Matucha
    • Mentální svědek
    • Minlok
    • Morkot
    • Mořský zplozenec
    • Mozkožrouti
    • Neogi
    • Neothelid
    • Nilbog
    • Obři
    • Ohněmloci
    • Orci
    • Pastivec
    • Požírač
    • Prchlík
    • Prokletý ohař
    • Řemdišnek
    • Skuruti
    • Stínový mastif
    • Strážný ještěr
    • Temníci
    • Tlinkal
    • Varguj
    • Vegepygmejové
    • Xvarti
    • Yuan-tiové
    • Žabomot
    • Zřící
    • Dodatek A: Nejrůznější zvířata
    • Dodatek B: Cizí postavy
    • Dodatek C: Seznamy nestvůr
  • O SRD

    • Návod na editaci
    • Přidání knihy

Krvokáp

Krvokáp je vražedný víl, zrozený z touhy po krvi. Krvokápové, ač malí, mají obrovskou sílu, kterou využívají při lovu a zabíjení bez lítosti či zaváhání.

Personifikovaná touha po krvi. Ve Vílí divočině, nebo tam kde se sféra ve Vílím přechodu dotýká světa a vnímající tvor jedná v prudké touze po krveprolití, se může zjevit jeden či více krvokápů v místě, kde se krev zabité osoby vpíjí do země. Zpočátku noví krvokápové vypadají jen jako malé krví potřísněné houby, které sotva klubou své kloboučky z půdy. Když na některou z těchto kápí dopadne měsíční světlo, vyklube se ze země tvor, který vypadá jako svrasklý podprůměrný gnóm se shrbenými zády a šlachovitým tělem. Tvor má špičatou koženou kápi, kalhoty z podobného materiálu, těžké železné boty a těžkou čepelovitou zbraň. Od okamžiku, kdy se probudí, touží krvokáp jen po vraždění a krveprolití a vydává se uspokojit tyto touhy.

Krvokápům chybí jemnost. Žijí pro přímou konfrontaci a mrzačení v smrtících bojích. I když chtějí být krvokápové nenápadní, díky svým železným botám jsou jejich kroky neohrabané a hřmotné. Ačkoliv pokud je krvokáp blízko své potenciální oběti, dokáže rychle překonat tuto vzdálenost a máchnout svou děsivou zbraní dřív než stihne cíl zareagovat.

Nasáklí vražděním. Aby zachoval svou nepřirozenou existenci, musí krvokáp smočit svou kápi v čerstvé krvi svých obětí. Když se krvokáp zrodí, je jeho kápě pokrytá mokrou krví a on ví, že pokud nebude krev doplněna alespoň jednou za tři dny, zmizí, jakoby nikdy neexistoval. Krvokápova touha po zabíjení je zakořeněna v jeho vůli přežít.

Krvežízniví žoldáci. Krvokápové obvykle nepracují ve skupinách, ale za určitých okolností by mohli být spojeni ježibabami nebo temnými mágy, kteří znají způsoby jak povolat krvokápy z Vílí divočiny, aby jim sloužili jako děsiví sluhové.

Někdy také krvokápové vycítí bytost, jejíž vražedné činy vedly k jejich zrození. Krvokáp může využít tohoto vrozeného spojení, aby nalezl svého tvůrce a udělal z tvora svou první oběť. Jiní vyhledávají svého tvůrce a těší se z přítomnosti podobného ducha. Jedinec, zodpovědný za stvoření více krvokápů na jednom místě, může přilákat celou tuto skupinu, která mu pak slouží jako kohorta, napodobující jeho vražedné dílo.

V každém případě, pokud krvokáp spolupracuje s jinou bytostí, požaduje placení v obětech. Patron, který se snaží potlačit přirozenou a neodbytnou touhu po krvi krvokápa, riskuje, že se stane jeho dalším cílem.

Jemní jako vržená válečná sekyra.

  • Volo
Krvokáp
Malý víl, chaotické zlo
Obranné číslo 13 (přirozená zbroj)
Životy 45 (6k6 + 24)
Rychlost 5 sáhů
  • SIL18 (+4)
  • OBR13 (+1)
  • ODL18 (+4)
  • INT10 (+0)
  • MDR12 (+1)
  • CHA9 (–1)
Dovednosti Atletika +6, Vnímání +3
Smysly vidění ve tmě 12 sáhů, pasivní Vnímání 13
Jazyky obecná řeč, sylvánština
Nebezpečnost 3 (700 ZK)

Železné boty. Během svého pohybu má krvokáp nevýhodu k ověřením Obratnosti (Nenápadnosti).

Nadměrná síla. Pro účely uchvácení se krvokáp považuje za Středního. Také držení těžké zbraně mu nezpůsobuje nevýhodu k hodům na útok.

Akce

Vícenásobný útok. Krvokáp zaútočí třikrát podlým srpem.

Podlý srp. Útok na blízko zbraní: +6 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Sečné zranění 9 (2k4 + 4).

Okované pronásledování. Krvokáp se pohne až svou rychlostí k tvorovi, kterého vidí, nakopne ho svou železnou botou. Cíl musí uspět v záchranném hodu na Obratnost se SO 14, jinak utrpí drtivé zranění 20 (3k10 + 4) a je sražen k zemi.

Prev
Kraniokrysy
Next
Kyjův zplozenec