Chiméra

Chiméry byly stvořeny poté, co smrtelníci přivolali do světa Demogorgona. Démonického knížete nezaujali tvorové, kteří ho obklopovali, a tak je přeměnil do hrůzných, několikahlavých oblud. Tento čin dal vzniknout prvním chimérám.

Chiméra je obdařena démonickou krutostí a slouží jako pochmurná připomínka toho, co se stane, když démonická knížata najdou cestu do Materiální sféry. Typický exemplář má zadní část velké kozy, přední část lva a kožnatá křídla draka spolu s hlavami všech tří těchto tvorů. Nestvůra ráda překvapuje své oběti, útočí z nebe a zachvacuje kořist svým obávaným dechem, načež přistane.

Rozporuplný tvor. Chiméra v sobě kombinuje nejhorší aspekty svých tří částí. Díky dračí hlavě létá, pustoší a hromadí velký poklad. Kvůli lví povaze loví a zabíjí mocné tvory, kteří ohrožují její teritorium. A kvůli své kozí povaze je zlá a tvrdohlavá a nutí jí to bojovat na smrt.

Tyto tři aspekty nutí chiméru vyhradit si 10 mil široké teritorium. Živí se divokou zvěří a silnější tvory považuje za své rivaly, které je třeba ponížit a porazit. Její největší rivalové jsou draci, gryfové, mantikory, perytoni a vyverny.

Když chiméra loví, hledá nejsnazší možnosti, jak se pobavit. Užívá si strach a utrpení slabších tvorů. Často si s kořistí hraje. Předčasně přeruší útok a opustí zraněného a vystrašeného tvora, než se vrátí a skončí to s ním.

Služebník zla. I když chiméry zdaleka nejsou prohnané, kvůli svému dračímu egu jsou citlivé na lichotky a dary. Je-li chiméře nabídnuto jídlo a poklad, může cestovatele ušetřit. Padouch může nalákat chiméru do služby na to, že ji bude dobře živit a plnit její poklad.

Chiméra
Velká obluda, chaotické zlo
Obranné číslo 14 (přirozená zbroj)
Životy 114 (12k10 + 48)
Rychlost 6 sáhů, létání 12 sáhů
  • SIL19 (+4)
  • OBR11 (+0)
  • ODL19 (+4)
  • INT3 (-4)
  • MDR14 (+2)
  • CHA10 (+0)
Dovednosti Vnímání +8
Smysly vidění ve tmě 12 sáhů, pasivní Vnímání 18
Jazyky rozumí dračí řeči, ale neumí mluvit
Nebezpečnost 6 (2 300 ZK)
Akce

Vícenásobný útok. Chiméra zaútočí třikrát: jednou kousnutím, jednou rohy a jednou drápy. Když má dostupný ohnivý dech, může ho použít místo kousnutí nebo rohů.

Kousnutí. Útok na blízko zbraní: +7 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Bodné zranění 11 (2k6 + 4).

Rohy. Útok na blízko zbraní: +7 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Drtivé zranění 10 (1k12 + 4).

Drápy. Útok na blízko zbraní: +7 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Sečné zranění 11 (2k6 + 4).

Ohnivý dech (obnovení 5 – 6). Dračí hlava vydechne oheň v kuželu 3 sáhy. Každý tvor v oblasti si musí hodit záchranný hod na Obratnost se SO 15. Když tvor neuspěje, utrpí ohnivé zranění 31 (7k8), nebo poloviční zranění při úspěšném záchranném hodu.