Polodrak

Když se drak v proměněné podobě páří s jiným tvorem, toto spojení občas vytvoří polodračího potomka. Tvor se může přeměnit v polodraka i v důsledku kouzla šíleného kouzelníka, nebo rituálním vykoupáním v dračí krvi. Ve všech těchto případech je výsledkem tvor, který v sobě kombinuje dračí podstatu s podobou původní rasy. Nezávisle na svém původu mají všichni polodraci podobné rysy a vzhled, zvláštní smysly, odolání vůči ničivé energii a dračí dech.

Dračí povaha. Polodraci nejsou schopni mít potomky narozené přirozenou cestou. Ti, kteří se chtějí množit, musí najít jiné způsoby, jak to udělat, což téměř vždy obnáší magii. Jako kompenzaci jsou polo­draci obdařeni dlouhým životem. Nedojde-li k nepředvídanému neštěstí, tak typická očekávaná délka života polodraka je dvojnásobná vůči jeho nedračí linii. Takže například lidský polodrak se může dožít víc než sto padesáti let.

Polodraci dědí osobnostní rysy společné s jejich dračím předkem, takže zlatí polodraci jsou často plaší a mlčenliví, zatímco mědění polodraci jsou rozpustilí a hraví. Zelení polodraci jsou lstiví, zatímco bílí polodraci jsou často hloupí bijci. Tyto rysy se mísí s druhou linií polodraka, ale chamtivost, arogance a paranoia jsou vlastnosti, které zpravidla mají i polodraci s dobrým přesvědčením.

Šablona polodraka

Polodrakem se může stát zvíře, humanoid, obr nebo obluda. Když se tvor stane polodrakem, zachová si všechny své statistiky kromě níže uvedených.

Smysly. Polodrak získá mimozrakové vnímání na 2 sáhy a vidění ve tmě na 12 sáhů.

Odolání. Polodrak získá odolání vůči typu zranění dle své barvy.

BarvaOdolání vůči zranění
Bílá nebo stříbrnáChladné
Bronzová nebo modráBleskové
Černá nebo měděnáKyselinové
Mosazná, rudá či zlatáOhnivé
Zelená Jedové

Jazyky. Polodraci umí navíc mluvit dračí řečí.

Nová akce: Dračí dech. Polodrak má dech své dračí poloviny. Třída velikosti polodraka určuje, jak tato akce funguje.

VelikostDračí dech
Velká či menšíJako dráče
ObrovskáJako mladý drak
GigantickáJako dospělý drak

Nebezpečnost. Abys předešel přepočítávání nebezpečnosti tvora, použij šablonu jen na tvora, který splňuje volitelné předpoklady pro dračí dech dle tabulky níže. V opačném případě po použití šablony použij pokyny v Průvodci Pána jeskyně pro přepočítání nebezpečnosti.

Třída velikostiDračí dechVolitelný předpoklad
Velká či menšíJako dráčeNebezpečnost 2 či vyšší
ObrovskáJako mladý drakNebezpečnost 7 či vyšší
GigantickáJako dospělý drakNebezpečnost 8 či vyšší

Příklad polodraka

Zde uvedenou šablonu polodraka jsme použili na lidského veterána k vytvoření rudého polodračího veterána. Lamelová zbroj byla nahrazena plátovou.

Rudý polodračí veterán
Střední humanoid (člověk), jakékoli přesvědčení
Obranné číslo 18 (plátová zbroj)
Životy 65 (10k8 + 20)
Rychlost 6 sáhů
  • SIL16 (+3)
  • OBR13 (+1)
  • ODL14 (+2)
  • INT10 (+0)
  • MDR11 (+0)
  • CHA10 (+0)
Dovednosti Atletika +5, Vnímání +2
Odolání vůči zraněním ohnivá
Smysly mimozrakové vnímání 2 sáhy, vidění ve tmě 12 sáhů, pasivní Vnímání 12
Jazyky dračí řeč, obecná řeč
Nebezpečnost 5 (1 800 ZK)
Akce

Vícenásobný útok. Veterán zaútočí dvakrát dlouhým mečem. Má-li tasený krátký meč, může zaútočit i krátkým mečem.

Dlouhý meč. Útok na blízko zbraní: +5 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Sečné zranění 7 (1k8 + 3), nebo sečné zranění 8 (1k10 + 3), pokud se použije dvěma rukama.

Krátký meč. Útok na blízko zbraní: +5 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Bodné zranění 6 (1k6 + 3).

Těžká kuše. Útok na dálku zbraní: +3 k zásahu, dostřel 20/80 sáhů, jeden cíl. Zásah: Bodné zranění 6 (1k10 + 1).

Ohnivý dech (obnovení 5 – 6). Veterán vydechne oheň v kuželu 3 sáhy. Každý tvor v oblasti si musí hodit záchranný hod na Obratnost se SO 15. Když tvor neuspěje, utrpí ohnivé zranění 24 (7k6), nebo poloviční zranění při úspěšném záchranném hodu.