Mrchodravec
Mrchodravci očišťují hnijící maso zdechlin a hltají slizké kosti, které zůstanou. Agresivně útočí na každého tvora, který překračuje jejich teritorium nebo je ruší od jídla.
Požírači mršin. Mrchodravec jde za svým jídlem po pachu smrti, ale s ostatními mrchožrouty raději nesoupeří. Proto tito oškliví tvorové dřepí v teritoriích, kde o smrt není nouze a ostatní mrchožrouti mají omezenou pohyblivost. Mezi jejich oblíbená doupata patří jeskyně, stoky a zalesněné mokřiny, ale přitahují je i bojiště a hřbitovy.
Mrchodravec se toulá na lovu a jeho chapadla sondují vzduch, jestli v něm nenajdou pach krve či rozkladu. V tunelech nebo zříceninách cupitají po stropě, když se přibližují k jídlu. Tímto způsobem předchází kontaktu se slizy, otyughy a jinými nebezpečnými obyvateli tmy a navíc překvapují potenciální jídlo, které nenapadne se podívat nahoru.
Trpěliví predátoři. V podzemní tmě i při nočním lovu jsou světelné signály potenciální jídlo. Mrchodravec může z dálky sledovat světelný zdroj celé hodiny a doufat, že zachytí pach krve. Navzdory své velké velikosti umí mrchodravci i snadno připravit přepadení ze zálohy a čekat schovaní za rohy, až se k nim kořist přiblíží.
Když mrchodravec čelí potenciální kořisti nebo vetřelcům, nechá jed udělat svou práci. Jakmile oběť ztuhne paralýzou, mrchodravec ji ovine svými chapadly a odtáhne na vysokou římsu nebo do odloučené chodby, kde ji může bezpečně zabít. Pak nestvůra obnoví hlídkování svého teritoria, zatímco čeká, až jídlo uzraje.
Životy 51 (6k10 + 18)
Rychlost 6 sáhů, šplhání 6 sáhů
- SIL14 (+2)
- OBR13 (+1)
- ODL16 (+3)
- INT1 (-5)
- MDR12 (+1)
- CHA5 (-3)
Smysly vidění ve tmě 12 sáhů, pasivní Vnímání 13
Jazyky —
Nebezpečnost 2 (450 ZK)
Bystrý čich. Mrchodravec má výhodu k ověřením Moudrosti (Vnímání), která se opírají o čich.
Pavoučí šplh. Mrchodravec umí šplhat po těžkých površích, včetně stropu hlavou dolů, aniž by si musel házet na ověření vlastnosti.
Akce
Vícenásobný útok. Mrchodravec zaútočí dvakrát: jednou chapadly a jednou kousnutím.
Chapadla. Útok na blízko zbraní: +8 k zásahu, dosah 2 sáhy, jeden tvor. Zásah: Jedové zranění 4 (1k4 + 2) a cíl musí uspět v záchranném hodu na Odolnost se SO 13, jinak se otráví na 1 minutu. Dokud toto otrávení neskončí, cíl je paralyzovaný. Cíl může zopakovat záchranný hod na konci každého svého tahu a při úspěchu pro něj otrávení skončí.
Kousnutí. Útok na blízko zbraní: +4 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Bodné zranění 7 (2k4 + 2).