Magmar
Rozšklebený, zlomyslný magmar připomíná podsaditého humanoida vyřezaného z černé lávové skořápky. Dokonce i když zrovna neplane a nesálá horko jako táborák, z jeho pórovité kůže tryskají malé proudy ohně.
Přivolaní žháři. Magmaři jsou ohnivé elementální duše spoutané do fyzické podoby pomocí magie a v Materiální sféře se vyskytují, jen když je někdo přivolá. V hořlavých předmětech vidí palivo pro velký požár a jen magická kontrola jejich přivolávačů jim zamezuje v tom, aby zapálili vše, čeho se dotknou. Díky svému sklonu k požáru a zmatku jsou ideální pro šíření chaosu a destrukce. Horda magmarů přivolaná uvnitř hradu ho může během pár minut přeměnit v hořící skořápku.
Ohnivá zkáza. Ačkoliv je magmarův oheň silný, jeho tvrdá lávová skořápka zabraňuje, aby okamžitě zapálil vše, s čím přijde o styku. Avšak magmarové jsou rozmarní a nepředvídatelní jako oheň v nich. Navíc jako prostí elementální tvorové nedbají na zranění, která tvorům Materiální sféry způsobuje jejich rodný živel.
Pokud má magmar během služby svému pánovi možnost, vyhledává oblasti s velkým žárem, jako jsou lesní požáry nebo bublající láva aktivní sopky. Jindy magmar neodolatelně tryská oheň ze svých konečků prstů a vychutnává si zapalování předmětů.
Životy 9 (2k6 + 2)
Rychlost 6 sáhů
- SIL7 (-2)
- OBR15 (+2)
- ODL12 (+1)
- INT8 (-1)
- MDR11 (+0)
- CHA10 (+0)
Imunity vůči zraněním ohnivá
Smysly vidění ve tmě 12 sáhů, pasivní Vnímání 10
Jazyky ignanština
Nebezpečnost 1/2 (100 ZK)
Smrtící výbuch. Když magmar zemře, vybuchne ohněm a lávou. Každý tvor do 2 sáhů od něj si musí hodit záchranný hod na Obratnost se SO 11. Když tvor neuspěje, utrpí ohnivé zranění 7 (2k6), nebo poloviční zranění při úspěšném záchranném hodu. Zápalné předměty v oblasti, které nikdo nedrží ani nenese, vzplanou.
Zápalné svícení. Magmar může vzplanout nebo uhasit své plameny jako bonusovou akci. Když magmar hoří, osvítí jasným světlem okruh o poloměru 2 sáhy a slabým světlem další 2 sáhy.
Akce
Dotyk. Útok na blízko zbraní: +4 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Ohnivé zranění 10 (2k6 + 3). Je-li cílem tvor nebo hořlavý předmět, tak vzplane. Dokud někdo neprovede akci k uhašení ohně, cíl utrpí ohnivé zranění 3 (1k6) na konci každého svého tahu.