SRD JaD a překladu DnD 5e
  • DnD 5e

    • Příručka hráče
    • Průvodce pána jeskyně
    • Bestiář
    • Xanatharův průvodce vším
    • Volův průvodce netvory
  • Jeskyne a draci

    • Základní kniha
    • Doplňky
  • Abecední
  • Moci
  • Magických škol
  • Grimoar povolání
  • Alchymista
  • Barbar
  • Bard
  • Bojovník
  • Čaroděj
  • Černokněžník
  • Druid
  • Hraničář
  • Klerik
  • Kouzelník
  • Lovec netvorů
  • Mnich
  • Paladin
  • Tulák
  • Fate
  • Apokalyptickej svět
  • DrDII
  • Shadowrun 6e
d20.cz
  • DnD 5e

    • Příručka hráče
    • Průvodce pána jeskyně
    • Bestiář
    • Xanatharův průvodce vším
    • Volův průvodce netvory
  • Jeskyne a draci

    • Základní kniha
    • Doplňky
  • Abecední
  • Moci
  • Magických škol
  • Grimoar povolání
  • Alchymista
  • Barbar
  • Bard
  • Bojovník
  • Čaroděj
  • Černokněžník
  • Druid
  • Hraničář
  • Klerik
  • Kouzelník
  • Lovec netvorů
  • Mnich
  • Paladin
  • Tulák
  • Fate
  • Apokalyptickej svět
  • DrDII
  • Shadowrun 6e
d20.cz
  • Bestiář

    • Úvod
    • Abolet
    • Andělé
    • Ankheg
    • Árakokra
    • Azer
    • Bazilišek
    • Behir
    • Blekotající tlamáč
    • Bludička
    • Bulta
    • Chiméra
    • Chrlič
    • Chuul
    • Ďáblové
    • Démoni
    • Diblík
    • Dinosauři
    • Divous
    • Dračí želva
    • Draci
    • Drak, stínový
    • Drakostěj
    • Dravouk
    • Dryáda
    • Duch
    • Duergar
    • Dvojník
    • Elementálové
    • Elfové: drowové
    • Empyrean
    • Ent
    • Etin
    • Fext
    • Flamp
    • Fomorian
    • Galeb dur
    • Géniové
    • Ghúlové
    • Githové
    • Gnolové
    • Gnóm, hlubinný (permoník)
    • Goblini
    • Gobři
    • Golemové
    • Gorgon
    • Grel
    • Gryf
    • Gryk
    • Hákovec
    • Harpyje
    • Hipogryf
    • Homunkulus
    • Houby
    • Hrotoun
    • Hydra
    • Jednorožec
    • Ještěrci
    • Ježibaby
    • Kambion
    • Kenku
    • Kentaur
    • Klamopard
    • Klepetnatec
    • Koboldi
    • Kokatrice
    • Kostěj
    • Kostlivci
    • Kovatl
    • Kraken
    • Krápnitec
    • Kuo-toové
    • Kyklop
    • Lamie
    • Lítice
    • Lykantropové
    • Magmar
    • Mantikora
    • Medúza
    • Mefiti
    • Mimik
    • Minotaurus
    • Modroni
    • Mořan
    • Morian
    • Mozkožrout
    • Mrchodravec
    • Mstitel
    • Mumie
    • Mykonidi
    • Nágy
    • Neviditelný stopař
    • Noční můra
    • Noh
    • Notik
    • Obři
    • Obrněný děs
    • Ohnivá lebka
    • Ón
    • Orkové
    • Otyugh
    • Oživlé předměty
    • Pavoučnatec
    • Pegas
    • Pekelný ohař
    • Peryton
    • Pláštník
    • Plazivý pařát
    • Poletucha
    • Polodrak
    • Polokostěj
    • Přízrak
    • Pseudodrak
    • Purpurový červ
    • Quagot
    • Rakšáza
    • Remorázové
    • Ropušák
    • Rozumhlt
    • Rytíř smrti
    • Rzivý netvor
    • Sahuagini
    • Šakalodlak
    • Salamandři
    • Satyr
    • Sfingy
    • Skuruti
    • Sládi
    • Slizy
    • Sněti
    • Sovodvěd
    • Spektra
    • Stín
    • Štítový strážce
    • Strašák
    • Striga
    • Sukuba nebo inkubus
    • Tarask
    • Temnoplášť
    • Thri-kreen
    • Tlející valivec
    • Troglodyt
    • Troll
    • Upíři
    • Vílí dráček
    • Vodní div
    • Vyverna
    • Xorn
    • Yettiové
    • Yuan-tiové
    • Yugoloti
    • Zlobři
    • Zombie
    • Zřící
    • Dodatek A: Různí tvorové
    • Dodatek B: Cizí postavy
    • Dodatek C: Nestvůry podle nebezpečnosti
  • O SRD

    • Návod na editaci
    • Přidání knihy

Temnoplášť

Temnoplášť přilne ke stropu jeskyně, zůstává dokonale nehybný a čeká na tvory, kteří projdou pod ním. Zdálky se může vydávat za stalaktit nebo kus kamene. Potom spadne ze stropu, roztáhne se a obklopí se magickou tmou, načež pohltí a rozdrtí svou kořist.

Temnoplášťové se vyskytují v celých Temných říších, ale stejně běžní jsou i ve Stínopádu. Libují si ve tmě a vyplňují podobnou ekologickou mezeru jako netopýři v Materiální sféře. Inteligentní tvorové Stínopádu někdy cvičí temnopláště jako strážce nebo společníky.

„Můžete mi znovu připomenout, proč jsme na této výpravě?“

— Bojovník Etelred po svém prvním střetnutí s temnoplášťem

Temnoplášť
Malá obluda, bez přesvědčení
Obranné číslo 11
Životy 22 (5k6 + 5)
Rychlost 2 sáhy, létání 6 sáhů
  • SIL16 (+3)
  • OBR12 (+1)
  • ODL13 (+1)
  • INT2 (-4)
  • MDR10 (+0)
  • CHA5 (-3)
Dovednosti Nenápadnost +3
Smysly mimozrakové vnímání 12 sáhů, pasivní Vnímání 10
Jazyky —
Nebezpečnost 1/2 (100 ZK)

Echolokace. Když je temnoplášť hluchý, nemůže používat své mimozrakové vnímání.

Falešný vzhled. Dokud temnoplášť zůstává nehybný, je k nerozeznání od normálního jeskynního útvaru, například stalaktitu či stalagmitu.

Akce

Rozdrcení. Útok na blízko zbraní: +5 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden tvor. Zásah: Drtivé zranění 6 (1k6 + 3) a temnoplášť se přisaje k cíli. Je-li cílem Střední či menší tvor a temnoplášť má výhodu k hodu na útok, přisaje se na jeho hlavu a cíl je slepý a nemůže dýchat, zatímco je temnoplášť přisátý tímto způsobem.

Zatímco je temnoplášť přisátý, může takto útočit jen proti tomuto cíli a má výhodu k hodům na útok. Rychlost temnopláště se také změní na 0 a nemůže mít prospěch z bonusu k rychlosti a pohybuje se spolu s cílem.

Jakýkoli tvor, včetně cíle, může použít svou akci na odpojení temnopláště, pomocí úspěšného ověření Síly se SO 13. Ve svém tahu se temnoplášť může odpojit od cíle utracením 1 sáhu pohybu.

Aura tmy (1/den). Temnoplášť ze sebe vypustí magickou tmu o poloměru 3 sáhy, která se pohybuje spolu s ním a rozšiřuje se kolem rohů. Tma vydrží až 10 minut, nebo dokud neskončí temnoplášťovo soustředění (jako by se soustředil na kouzlo). V této tmě nevidí ani tvor s viděním ve tmě a neosvětlí ji žádné přirozené světlo. Překrývá-li se tma s plochou světla vytvořeného kouzlem 2. či nižší úrovně, pak se kouzlo vytvářející světlo rozptýlí.

Prev
Tarask
Next
Thri-kreen