Noh
Silueta noha vypadá na první pohled velmi podobně jako silueta jakéhokoli jiného dravce. Ale jak se snáší dolů, jeho nadpozemská velikost se stává děsivě zřejmou. Nohovo rozpětí křídel má v boji čtyřicet či více sáhů. Když odpočívá, sedí na vrcholech hor, které jsou jeho domovem. Svou velikostí tento obludný pták konkuruje nejstarším drakům.
Nebeští titáni. V dávných dobách, když obři válčili s draky o kontrolu nad světem, Annam, otec obřích bohů, stvořil nohy, aby jeho uctívači mohli ohrozit dominanci draků ve vzduchu. Když válka skončila, nohové byli propuštěni z nadvlády obrů a rozšířili se po světě.
I když oblační a bouřní obři si někdy tyto velké ptáky ochočují, nohové považují za potenciální kořist dokonce i obry. Při hledání potravy uletí velké vzdálenosti. Vznáší se vysoko nad mraky, aby doletěli na svá oblíbená loviště. Noh málokdy loví rychlé nebo malé tvory a ignoruje města a hvozdy, kde se kořist může snadno skrýt. Když najde velký a pomalu se pohybující cíl, například obra, velrybu či slona, snese se dolů a uchvátí kořist svými masivními pařáty.
Vzdálení a osamělí. Nohové jsou samotářští tvorové, kteří žijí po staletí. Mají doupě v hnízdě ze stromů, stanů, rozbitých lodí a pozůstatků z karavan, které odnesou. Tyto masivní cucky umísťují v horských trhlinách mimo dosah nižších tvorů.
Nohovo hnízdo někdy obsahuje poklady z karavan a lodí, které noh přepadl, ale takovými cetkami se nezabývá. Výjimečně hnízdo ukrývá vejce ze vzácného páření nohů. Vejce jsou vyšší než člověk.
Životy 248 (16k20 + 80)
Rychlost 4 sáhy, létání 24 sáhů
- SIL28 (+9)
- OBR10 (+0)
- ODL20 (+5)
- INT3 (-4)
- MDR10 (+0)
- CHA9 (-1)
Dovednosti Vnímání +4
Smysly pasivní Vnímání 14
Jazyky —
Nebezpečnost 11 (7 200 ZK)
Bystrý zrak. Noh má výhodu k ověřením Moudrosti (Vnímání), která se opírají o zrak.
Akce
Vícenásobný útok. Noh zaútočí dvakrát: jednou zobákem a jednou pařáty.
Zobák. Útok na blízko zbraní: +13 k zásahu, dosah 2 sáhy, jeden cíl. Zásah: Bodné zranění 27 (4k8 + 9).
Pařáty. Útok na blízko zbraní: +13 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Sečné zranění 23 (4k6 + 9) a cíl je uchvácený (SO úniku je 19). Dokud toto uchvácení neskončí, cíl je zadržený a noh nemůže použít své pařáty na jiný cíl.