Bargest

Maglubiyet, pán skřetích bohů, kdysi vyjednával s generálem Gehenny o pomoc. Generál mu poskytl yugoloty, kteří zemřeli při plnění cíle goblinského boha. Ale když přišel čas, aby Maglubiyet splnil svou část dohody, odmítl. Jako pomstu generál Gehenny stvořil duši pohlcující bargesty, aby požírali skřetí duše a zbavovali Maglubiyeta vojáků pro jeho armádu v posmrtném životě.

Požírači duší. Bargest se rodí goblinským rodičům stejně jako normální potomci. Tvor se objeví v podobě goblina a pak v sobě rozvíjí schopnost vzít na sebe svou pravou podobu: velkého, ďábelského psa.

Posláním každého bargesta, vštípeným generálem Gehenny, je pohltit sedmnáct skřetích duší sežráním těla těch, které zabije. Duším pohlceným tímto způsobem je zabráněno připojit se k Maglubiyetovým vojskům v Acheronu. Proč sedmnáct? Protože přísah, které Maglubiyet porušil ve své smlouvě s generálem, bylo celkem sedmnáct.

Bargest vyhlíží den, ve kterém bude moci splnit svou misi, vrátit se do Gehenny a sloužit Generálovi přímo v jeho yugolotích legiích. Ale nezabíjí skřety bez rozdílu. Požíráním duší skřetích vůdců a ostatních mocných jedinců spíš než nízko postavených goblinů získává bargest vyšší status v posmrtném životě. Bargestové obvykle uchovávají svou skutečnou povahu v tajnosti a příležitostně sežerou jednoho dva gobliny, dokud nedospějí a nejsou dostatečně staří a silní, aby si našli silnější kořist. Když goblini zjistí, že je mezi nimi bargest, reagují patolízalským poklonkováním. Každý příslušník kmene se snaží bargestovi ukázat, že nestojí za to, aby byl sežrán.

Vypuzení ohněm. Bargest se vyhýbá kontaktu s velkými, otevřenými ohni. Každý požár, který je větší než bargestovo tělo, funguje jako brána do Gehenny a běsa do ní vypuzuje. V ní bude bargest za své selhání nejspíš zabit nebo zotročen yugolothem.

Požírání duší

Bargest se může nakrmit mrtvolou humanoida, kterého zabil před méně než 10 minutami, přičemž požírá tělo i duši. Toto požírání trvá nejméně 1 minutu a zničí tělo oběti. Duše oběti je lapena v bargestovi 24 hodin, načež je strávena. Pokud bargest zemře, než je duše strávena, duše se uvolní.

Zatímco je humanoidova duše lapena v bargestovi, jakákoliv forma obživnutí, která by mohla fungovat, má jen 50% šanci na úspěch. V případě úspěchu je duše z bargesta osvobozena. Jakmile je ale tvorova duše strávena, žádná magie smrtelníků nemůže navrátit tohoto humanoida k životu.

Bargest
Velký běs (tvaroměnec), neutrální zlo
Obranné číslo 17 (přirozená zbroj)
Životy 90 (12k10 + 24)
Rychlost 12 sáhů (6 sáhů v gobliní podobě)
  • SIL19 (+4)
  • OBR15 (+2)
  • ODL14 (+2)
  • INT13 (+1)
  • MDR12 (+1)
  • CHA14 (+2)
Dovednosti Klamání +4, Nenápadnost +4, Vnímání +5, Zastrašování +4
Imunity vůči zraněním jedová, kyselinová
Imunity vůči stavům otrávený
Smysly mimozrakové vnímání 12 sáhů, vidění ve tmě 12 sáhů, pasivní Vnímání 15
Jazyky démonština, ďábelština, goblinština, obecná řeč, telepatie 12 sáhů
Nebezpečnost 4 (1 100 ZK)

Tvaroměnec. Bargest se může pomocí své akce proměnit do Malého goblina, nebo zpět do své skutečné podoby. Jeho statistiky, kromě velikosti a rychlosti, jsou v každé podobě stejné. Vybavení, které drží nebo nese, se nepřemění. Pokud zemře, navrátí se do své skutečné podoby.

Ohnivé vypuzení. Když bargest začne svůj tah pohlcen plameny, které jsou aspoň 2 sáhy vysoké či široké, musí uspět v záchranném hodu na Charisma se SO 15, nebo je okamžitě vypuzen do Gehenny. Okamžité výbuchy ohně (jako je dech rudého draka nebo kouzlo ohnivá koule) nemají na bargesta tento účinek.

Bystrý čich. Bargest má výhodu k ověřením Moudrosti (Vnímání), která se opírají o čich.

Přirozené sesílání kouzel. Bargestova přirozená sesílací vlastnost je Charisma (SO záchrany kouzla je 12). Umí přirozeně sesílat následující kouzla, jež od něj nevyžadují žádné surovinové složky:

Libovolně: drobná iluze, levitace, projdi beze stop

1/den každé: dimenzionální dveře, sugesce, zmam osobu

Akce

Kousnutí. Útok na blízko zbraní (jen ve skutečné podobě): +6 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Bodné zranění 13 (2k8 + 4).

Drápy. Útok na blízko zbraní: +6 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Sečné zranění 8 (1k8 + 4).