Krvokáp

Krvokáp je vražedný víl, zrozený z touhy po krvi. Krvokápové, ač malí, mají obrovskou sílu, kterou využívají při lovu a zabíjení bez lítosti či zaváhání.

Personifikovaná touha po krvi. Ve Vílí divočině, nebo tam kde se sféra ve Vílím přechodu dotýká světa a vnímající tvor jedná v prudké touze po krveprolití, se může zjevit jeden či více krvokápů v místě, kde se krev zabité osoby vpíjí do země. Zpočátku noví krvokápové vypadají jen jako malé krví potřísněné houby, které sotva klubou své kloboučky z půdy. Když na některou z těchto kápí dopadne měsíční světlo, vyklube se ze země tvor, který vypadá jako svrasklý podprůměrný gnóm se shrbenými zády a šlachovitým tělem. Tvor má špičatou koženou kápi, kalhoty z podobného materiálu, těžké železné boty a těžkou čepelovitou zbraň. Od okamžiku, kdy se probudí, touží krvokáp jen po vraždění a krveprolití a vydává se uspokojit tyto touhy.

Krvokápům chybí jemnost. Žijí pro přímou konfrontaci a mrzačení v smrtících bojích. I když chtějí být krvokápové nenápadní, díky svým železným botám jsou jejich kroky neohrabané a hřmotné. Ačkoliv pokud je krvokáp blízko své potenciální oběti, dokáže rychle překonat tuto vzdálenost a máchnout svou děsivou zbraní dřív než stihne cíl zareagovat.

Nasáklí vražděním. Aby zachoval svou nepřirozenou existenci, musí krvokáp smočit svou kápi v čerstvé krvi svých obětí. Když se krvokáp zrodí, je jeho kápě pokrytá mokrou krví a on ví, že pokud nebude krev doplněna alespoň jednou za tři dny, zmizí, jakoby nikdy neexistoval. Krvokápova touha po zabíjení je zakořeněna v jeho vůli přežít.

Krvežízniví žoldáci. Krvokápové obvykle nepracují ve skupinách, ale za určitých okolností by mohli být spojeni ježibabami nebo temnými mágy, kteří znají způsoby jak povolat krvokápy z Vílí divočiny, aby jim sloužili jako děsiví sluhové.

Někdy také krvokápové vycítí bytost, jejíž vražedné činy vedly k jejich zrození. Krvokáp může využít tohoto vrozeného spojení, aby nalezl svého tvůrce a udělal z tvora svou první oběť. Jiní vyhledávají svého tvůrce a těší se z přítomnosti podobného ducha. Jedinec, zodpovědný za stvoření více krvokápů na jednom místě, může přilákat celou tuto skupinu, která mu pak slouží jako kohorta, napodobující jeho vražedné dílo.

V každém případě, pokud krvokáp spolupracuje s jinou bytostí, požaduje placení v obětech. Patron, který se snaží potlačit přirozenou a neodbytnou touhu po krvi krvokápa, riskuje, že se stane jeho dalším cílem.

Jemní jako vržená válečná sekyra.

  • Volo
Krvokáp
Malý víl, chaotické zlo
Obranné číslo 13 (přirozená zbroj)
Životy 45 (6k6 + 24)
Rychlost 5 sáhů
  • SIL18 (+4)
  • OBR13 (+1)
  • ODL18 (+4)
  • INT10 (+0)
  • MDR12 (+1)
  • CHA9 (–1)
Dovednosti Atletika +6, Vnímání +3
Smysly vidění ve tmě 12 sáhů, pasivní Vnímání 13
Jazyky obecná řeč, sylvánština
Nebezpečnost 3 (700 ZK)

Železné boty. Během svého pohybu má krvokáp nevýhodu k ověřením Obratnosti (Nenápadnosti).

Nadměrná síla. Pro účely uchvácení se krvokáp považuje za Středního. Také držení těžké zbraně mu nezpůsobuje nevýhodu k hodům na útok.

Akce

Vícenásobný útok. Krvokáp zaútočí třikrát podlým srpem.

Podlý srp. Útok na blízko zbraní: +6 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Sečné zranění 9 (2k4 + 4).

Okované pronásledování. Krvokáp se pohne až svou rychlostí k tvorovi, kterého vidí, nakopne ho svou železnou botou. Cíl musí uspět v záchranném hodu na Obratnost se SO 14, jinak utrpí drtivé zranění 20 (3k10 + 4) a je sražen k zemi.