Neogi

Neogiové jsou nenávistní otrokáři, kteří považují většinu ostatních tvorů, dokonce i slabší neogie, za sluhy a kořist. Neogi vypadá jako velký pavouk s úhořovitým krkem a hlavou. Tento tvor může otrávit tělo a mysl svého cíle a je schopný si podrobit jiné bytosti, které jsou jinak fyzicky nadřazené.

Cizáčtí tyrani. Neogiové obvykle žijí na vzdálenějších místech Materiální sféry, stejně jako ve Vílí divočině, Stínopádu i Astrální a Éterické sféře. Je to již dávno, co napadli svět ze vzdálené lokality v Materiální sféře, opustili svůj domov a podrobovali a požírali tvory v jiných říších. Vzhledem k jejich potřebám plout na velké vzdálenosti, neogiové v jiném ztraceném světě jako první ovládli a asimilovali klepetnatce. Pak za pomocí těchto otroků, kteří poskytovali fyzickou práci, navrhli a postavili elegantní plavidla, z nichž některá byla schopná proplouvat mezi sférami a nést je k novým hranicím. Některé skupiny neogiů stále vytvářejí a používají takováto plavidla, která mají zřetelný pavoučí vzhled.

Někteří neogiové používají magii – což je výsledek paktu mezi neogii a zrůdnými bytostmi, se kterými se setkali při svém putování z domovského světa. Tyto bytosti vypadají jako hvězdy a ztělesňují podstatu zla. Jsou známy pod jmény jako Akamar, Kaifon, Gibet a Hadar.

Nic není na neogiích nevyzpytatelnější než jejich mentalita. Protože mají moc ovládat mysli, tak to považují zcela samozřejmé. Jejich společnost nerozlišuje mezi jednotlivci, kromě schopnosti daného tvora ovládat ostatní, a nechápou emoční stránky bytí, které lidé a podobné bytosti prožívají. Pro neogie je nenávist stejně cizí cit jako láska, a projev loajality v nepřítomnosti autority je bláznovství.

Cyklus života a smrti. Neogiové žijí stejně dlouho jako lidé a stejně jako lidé čelí fyzickému a duševnímu slábnutí během stárnutí. Jakmile jedinec v pokročilém věku zeslábne, jiný neogi ve skupině ho přemůže a vstříkne do něj zvláštní jed. Toxin změní starého neogiho do nafouklé, bezmocné hmoty masa, zvané velký starý mistr. Mladý neogi na něj naklade vejce, a když se vylíhnou mláďata, začnou požírat velkého starého mistra a sebe navzájem, dokud nezůstane jen několik nejsilnějších novorozeňat.

Hierarchie vlastnictví. Přeživší neogská mláďata začínají svůj život pod kontrolou dospělých neogiů. Musí se naučit o jejich společenství a vydobýt si v něm své místo. Každý začíná výcvik tím, že získá kontrolu nad mladým klepetnatcem.

Neogiové označují sebe a své otroky pomocí barviv, transformační magie a tetování určenému k označení hodnosti, úspěchů a vlastnictví. Díky těmto znakům může každý neogi identifikovat ty zkušenější – a musí se výše postavenému podrobit, jinak riskuje tvrdý trest.

Mimo povinností sluhy vůči svému pánovi jsou neogiové ochotni se zapojit do jakékoliv činnosti, ze které by něco vytěžili, a když tak učiní, jsou stejně prohnaní jako ďáblové. Neogiové nakupují a prodávají, ale pro potenciální zákazníky představují vážné riziko, že by si je mohli zotročit. Proto se jejich zákazníci obvykle skládají ze zoufalých či zlých jedinců, nebo tvorů, kteří jsou natolik hroziví, že mohou s neogii jednat rovnocenně. Neogští obchodníci si mohou zřídit obchod na sférickém tržišti, na okraji drowího velkoměsta nebo nedaleko mozkožroutí enklávy. V jiných oblastech se domorodci pravděpodobněji spojí a zničí neogskou karavanu, než aby jim umožnili bezpečný průchod a obchodní privilegia.

Neogské mládě
Drobná zrůda, zákonné zlo
Obranné číslo 11
Životy 7 (3k4)
Rychlost 4 sáhy, šplhání 4 sáhy
  • SIL3 (–4)
  • OBR13 (+1)
  • ODL10 (+0)
  • INT6 (–2)
  • MDR10 (+0)
  • CHA9 (–1)
Smysly vidění ve tmě 12 sáhů, pasivní Vnímání 10
Jazyky
Nebezpečnost 1/8 (25 ZK)

Mentální výdrž. Mládě má výhodu k záchranným hodům proti zmámení či vystrašení a magie ho nemůže uspat.

Pavoučí šplh. Mládě umí šplhat po těžkých površích, včetně stropu hlavou dolů, aniž by si muselo házet na ověření vlastnosti.

Akce

Kousnutí. Útok na blízko zbraní: +3 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Bodné zranění 3 (1k4 + 1) plus jedové zranění 7 (2k6) a cíl musí uspět v záchranném hodu na Odolnost se SO 10, jinak se otráví na 1 minutu. Cíl může zopakovat záchranný hod na konci každého svého tahu a při úspěchu pro něj účinek skončí.

Zpropadení úhořo-pavouci nás touží všech zotročit. A ne, nechutnají nijak dobře.

  • Volo
Neogi
Malá zrůda, zákonné zlo
Obranné číslo 15 (přirozená zbroj)
Životy 33 (6k6 + 12)
Rychlost 6 sáhů, šplhání 6 sáhů
  • SIL6 (–2)
  • OBR16 (+3)
  • ODL14 (+2)
  • INT13 (+1)
  • MDR12 (+1)
  • CHA15 (+2)
Dovednosti Vnímání +3, Zastrašování +4
Smysly vidění ve tmě 12 sáhů, pasivní Vnímání 13
Jazyky hlubinština, obecná řeč, temnobecná řeč
Nebezpečnost 3 (700 ZK)

Mentální výdrž. Neogi má výhodu k záchranným hodům proti zmámení či vystrašení a magie ho nemůže uspat.

Pavoučí šplh. Neogi umí šplhat po těžkých površích, včetně stropu hlavou dolů, aniž by si musel házet na ověření vlastnosti.

Akce

Vícenásobný útok. Neogi zaútočí dvakrát: jednou kousnutím a jednou drápy.

Kousnutí. Útok na blízko zbraní: +5 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Bodné zranění 6 (1k6 + 3) plus jedové zranění 14 (4k6) a cíl musí uspět záchranném hodu na Odolnost se SO 12, jinak se otráví na 1 minutu. Cíl může zopakovat záchranný hod na konci každého svého tahu a při úspěchu pro něj účinek skončí.

Drápy. Útok na blízko zbraní: +5 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Sečné zranění 8 (2k4 + 3).

Zotročení (obnovení po krátkém či důkladném odpočinku). Neogi zacílí jednoho tvora, kterého vidí do 6 sáhů od sebe. Cíl musí uspět v záchranném hodu na Moudrost se SO 14, jinak ho neogi magicky zmámí na 1 den, nebo dokud neogi nezemře, nebo dokud není neogi víc než 1 míli od cíle. Zmámený cíl plní neogiho rozkazy, nemůže provádět reakce a neogi a cíl spolu mohou komunikovat telepaticky až na 1 míli. Kdykoliv zmámený cíl utrpí zranění, může zopakovat záchranný hod. Při úspěchu účinek skončí.

Neogský mistr
Střední zrůda, zákonné zlo
Obranné číslo 15 (přirozená zbroj)
Životy 71 (11k8 + 22)
Rychlost 6 sáhů, šplhání 6 sáhů
  • SIL6 (–2)
  • OBR16 (+3)
  • ODL14 (+2)
  • INT16 (+3)
  • MDR12 (+1)
  • CHA18 (+4)
Dovednosti Klamání +6, Mystika +5, Přesvědčování +6, Vnímání +3, Zastrašování +6
Smysly vidění ve tmě 24 sáhů (proniká magickou tmou), pasivní Vnímání 13
Jazyky hlubinština, obecná řeč, temnobecná řeč, telepatie 6 sáhů
Nebezpečnost 4 (1 100 ZK)

Mentální výdrž. Neogi má výhodu k záchranným hodům proti zmámení či vystrašení a magie ho nemůže uspat.

Sesílání kouzel. Neogi je sesilatel kouzel 7. úrovně. Jeho sesílací vlastnost je Charisma (SO záchrany kouzla je 14, útočná oprava kouzla je +6). Obnoví si utracené pozice kouzel, když si krátce či důkladně odpočine. Zná následující černokněžnická kouzla:

Triky (libovolně): boží dohled, drobná iluze, kejkle, mágova ruka, tajemný výšleh (dosah 60 sáhů, bonus +4 ke každému hodu na zranění), zlomyslný výsměch

1–4. úroveň (2 pozice 4. úrovně): dimenzionální dveře, Hadarova touha, Hadarovy paže, neviditelnost, neviditelný služebník, protikouzlo, strach, znehybni osobu

Pavoučí šplh. Neogi umí šplhat po těžkých površích, včetně stropu hlavou dolů, aniž by si musel házet na ověření vlastnosti.

Akce

Vícenásobný útok. Neogi zaútočí dvakrát: jednou kousnutím a jednou drápy.

Kousnutí. Útok na blízko zbraní: +5 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Bodné zranění 6 (1k6 + 3) plus jedové zranění 14 (4k6) a cíl musí uspět záchranném hodu na Odolnost se SO 12, jinak se otráví na 1 minutu. Cíl může zopakovat záchranný hod na konci každého svého tahu a při úspěchu pro něj účinek skončí.

Drápy. Útok na blízko zbraní: +5 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Sečné zranění 8 (2k4 + 3).

Zotročení (obnovení po krátkém či důkladném odpočinku). Neogi zacílí jednoho tvora, kterého vidí do 6 sáhů od sebe. Cíl musí uspět v záchranném hodu na Moudrost se SO 14, jinak ho neogi magicky zmámí na 1 den, nebo dokud neogi nezemře, nebo dokud není neogi víc než 1 míli od cíle. Zmámený cíl plní neogiho rozkazy, nemůže provádět reakce a neogi a cíl spolu mohou komunikovat telepaticky až na 1 míli. Kdykoliv zmámený cíl utrpí zranění, může zopakovat záchranný hod. Při úspěchu účinek skončí.