Klouzavý stopař

Touha po pomstě některé vede k podstoupení rituálu, díky kterému změní tělo na vnímající polo kapalinu známou jako klouzavý stopař. Neškodný a zároveň zákeřný stopař vteče do míst, kam normální tvor nemůže vejít a na svou kořist přináší svůj vlastní cejch rozbředlé smrti.

Odplata za každou cenu. Rituál na stvoření klouzavého stopaře znají ježibaby, kostějové a kněží, kteří uctívají božstva pomsty. Může být proveden pouze na tvorovi, který s tím souhlasí, toužícím po pomstě. Rituál vysaje z jedincova těla veškerou vlhkost a zabije ho. V kaluži kapaliny, která vytekla ze zbytků, přesto zůstává mysl, stejně jako neodbytná touha po pomstě.

Kradmí vrazi. Klouzaví stopaři vnímají půdu, nad níž se přeženou, hledajíc jakoukoliv stopu po kořisti. Když chce zabít, klouzavý stopař se vzpřímí, obalí tvora a pokouší se ho utopit, zatímco z něj vysává krev. Klouzavého stopaře, který zabíjí tímto stylem, lze v tuto chvíli mnohem snadněji najít, jelikož se jeho kapalná forma zbarvuje krví a jeho tělo za sebou zanechává viditelnou stopu.

Propadnutí šílenství. Dosažením pomsty vůči cíli nekončí existence klouzavého stopaře, ani jeho hlad po krvi. Někteří klouzaví stopaři si uvědomují svůj účel a rozšiřují snahu o pomstu i na další tvory, jako je každý kdo podporoval nebo se připojil k původnímu cíli. Většinu času se však stopařova mysl nedokáže vyrovnat s tím, že je lapena v kapalné formě, neschopná komunikovat a poháněna touhou po krvi: poté co stopař splní svou povinnost, pohltí ho šílenství a útočí na každého bez rozdílu, dokud není zničen.

Klouzavý stopař
Střední sliz, chaotické zlo
Obranné číslo 14
Životy 32 (5k8 + 10)
Rychlost 6 sáhů, šplhání 6 sáhů, plavání 6 sáhů
  • SIL16 (+3)
  • OBR19 (+4)
  • ODL15 (+2)
  • INT10 (+0)
  • MDR14 (+2)
  • CHA11 (+0)
Dovednosti Nenápadnost +8
Zranitelnost vůči zraněním chladná, ohnivá
Imunity vůči stavům hluchý, ležící, paralyzovaný, slepý, uchvácený, únava, v bezvědomí, zadržený, zkamenělý
Smysly mimozrakové vnímání 24 sáhů, pasivní Vnímání 12
Jazyky rozumí jazykům, které znal v předchozí podobě, ale neumí mluvit
Nebezpečnost 3 (700 ZK)

Útočník ze zálohy. V prvním kole boje má klouzavý stopař výhodu k hodům na útok proti jakémukoliv tvorovi, kterého překvapil.

Přesun zranění. Zatímco klouzavý stopař uchvacuje tvora, obdržuje pouze polovinu utrpěného zranění (zaokrouhleno dolů) a druhou polovinu obdržuje tvor, kterého klouzavý stopař uchvacuje.

Falešný vzhled. Dokud klouzavý stopař zůstává nehybný, je téměř k nerozeznání od louže, pokud pozorovatel neuspěje v ověření Inteligence (Pátrání) se SO 18.

Tekutá forma. Klouzavý stopař může vstoupit na místo nepřátelského tvora a zastavit se tam. Umí se pohnout otvorem širokým aspoň 1 coul, aniž by se protlačoval.

Pavoučí šplh. Klouzavý stopař umí šplhat po těžkých površích, včetně stropu hlavou dolů, aniž by si musel házet na ověření vlastnosti.

Schování se pod vodou. Když je klouzavý stopař pod vodou, má výhodu k ověřením Obratnosti (Nenápadnosti) na schování může provést akci Schování se jako bonusovou akci.

Akce

Bouchnutí. Útok na blízko zbraní: +5 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Drtivé zranění 8 (1k10 + 3).

Sátí života. Jeden Velký či menší tvor, kterého klouzavý stopař vidí do 1 sáhu od sebe, musí uspět v záchranném hodu na Obratnost se SO 13, jinak je uchvácený (SO úniku je 13). Dokud toto uchvácení neskončí, cíl je zadržený a nemůže dýchat, pokud neumí dýchat vodu. Zadržený tvor navíc utrpí nekrotické zranění 16 (3k10) na začátku každého svého tahu. Klouzavý stopař může v jednu chvíli uchvacovat jen jednoho tvora.