Minlok

Minlokové jsou deformovaní vílové, kteří šíří teror a hledají způsob, jak zničit vše dobré, nevinné a krásné. Žijí převážně v lesích, ale dokáží se snadno přizpůsobit městskému nebo podzemnímu prostředí.

Ztělesněný strach. Minlokové jsou zplozeni strachem. Kdykoliv přemůže tvora strach ve Vílí divočině nebo jakémkoliv jiném místě, kde je silný vliv Vílí divočiny, může ze stínu nebo blízké temnoty povstat jeden či více minloků. Pokud se narodí více než jeden minlok, magicky se také vytvoří brloh. Země vrže a sténá, jak se v ní otevírají úzké pokroucené tunely. Jeden z nově vytvořených průchodů slouží jako jediný vchod a východ z brlohu.

Minlokové vyvolávají v jiných tvorech mravenčení a vyzařují nadpřirozenou auru, která vnáší do blízkého okolí strach. Těmi kdo naruší brloh minloků prostupuje hmatatelná předtucha zla a pokřivení. Povrch uvnitř spleti chodeb pokrývá černý mech, tlumící každý zvuk. Velká centrální komora slouží jako doupě minloků, kde týrají zajatce.

Temní obyvatelé. Minlokové se straní jasnému světlu. Dokáží nadpřirozeně vycítit oblast temnoty a stínu ve svém okolí a jsou schopni se teleportovat z jednoho temného místa do jiného – což jim umožňuje proklouznout za kořist nebo utéct, když jsou poraženi.

Telepatičtí trýznitelé. Minlokové nemají žádnou jinou formu komunikace než telepatii. Mohou ji použít, aby v myslích svých obětí ztvárňovali znepokojivé halucinace. Tyto halucinace mají formu děsivého šepotu nebo letmých pohybů na okraji periferního vidění.

Během dne se minlokové omezují na svá temná doupata. V noci se vyplazí ze svých tunelů, aby trápili spící kořist, zvláště ty, kdo vypadají, že ztělesňují vše co je ve světě dobrého. Minlokové s oblibou ochromí tvory svými drápy, pak je zatáhnou do skrytých doupat, zbijí je do bezvědomí a telepaticky mučí po dobu několika hodin. Humanoid, který podlehne tomuto psychickému mučení, podstoupí transformaci na zlého, plně vyvinutého minloka (viz rámeček „Telepatické týrání“).

Telepatické týrání

Až čtyři minlokové mohou telepaticky mučit jednoho neschopného tvora, naplňujíc jeho mysl rušivými zvuky a děsivými obrazy. Zapojení minlokové nemohou během této doby používat svou telepatii na jiné účely, ačkoliv se mohou pohybovat a mají akce a reakce jako obvykle. Toto trýznění nemá vliv na tvory, kteří jsou imunní vůči vystrašení. Pokud je tvor ovlivnitelný a zůstane neschopný po dobu 1 hodiny, musí si hodit záchranný hod na Moudrost. Když neuspěje, utrpí psychické zranění 10 (3k6), nebo poloviční zranění při úspěšném záchranném hodu. SO záchrany je 10 + počet minloků podílejících se na mučení, kteří jsou ve výhledu oběti po celou hodinu a nejsou během té doby neschopní. Proces lze opakovat. Humanoid, kterému následkem tohoto zranění klesnou životy na 0, se okamžitě promění v minloka s plným počtem životů a pod kontrolou PJ. Pouze kouzlo přání nebo božský zásah může navrátit přeměněného tvora do jeho bývalého stavu.

Minlok
Malý víl, neutrální zlo
Obranné číslo 15 (přirozená zbroj)
Životy 31 (7k6 + 7)
Rychlost 6 sáhů
  • SIL7 (–2)
  • OBR15 (+2)
  • ODL12 (+1)
  • INT11 (+0)
  • MDR10 (+0)
  • CHA8 (–1)
Dovednosti Nenápadnost +6, Přežití +2, Vnímání +4
Imunity vůči stavům vystrašený
Smysly vidění ve tmě 24 sáhů, pasivní Vnímání 14
Jazyky telepatie 24 sáhů
Nebezpečnost 2 (450 ZK)

Aura strachu. Každé zvíře či humanoid, který začne svůj tah do 2 sáhů od minloka, musí uspět v záchranném hodu na Moudrost se SO 11, jinak se vystraší do začátku svého příštího tahu.

Citlivost na světlo. Když je minlok v jasném světle, má nevýhodu k hodům na útok a ověřením Moudrosti (Vnímání) opírajícími se o zrak.

Stínový teleport (obnovení 5 – 6). Minlok se jako bonusovou akci může teleportovat na volné místo do 6 sáhů od sebe, pokud místo, ze kterého se teleportuje, i místo, kam se teleportuje, jsou v šeru nebo ve tmě. Cílové místo nemusí být v minlokově výhledu.

Akce

Klepeta. Útok na blízko zbraní: +4 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Sečné zranění 7 (2k4 + 2) a cíl musí uspět v záchranném hodu na Odolnost se SO 11, jinak bude paralyzovaný 1 minutu. Tvor může zopakovat záchranný hod na konci každého svého tahu a při úspěchu pro něj účinek skončí.