Kyjův zplozenec

Kyjus byl veleknězem Orkuse, který uloupil mrtvoly z nekropolí a vytvořil první Kyjovy zplozence. Dokonce i staletí po Kyjově smrti jeho šílení stoupenci pokračují ve vykonávání strašlivých obřadů, které zdokonalil.

Červí mor. Z dálky nebo za špatného světla, vypadá Kyjův zplozenec jako obyčejná zombie. Při bližším pohledu lze zpozorovat spousty malých zelených červů, kteří se plazí dovnitř a ven z těla. Tito červi přeskakují na blízké humanoidy a zavrtávají se do jejich masa. Červ, který pronikne do humanoidního těla, si vytváří svou cestu do tvorova mozku. Jakmile vleze do mozku, zabije červ hostitele, oživí mrtvolu a přemění ji na Kyjova zplozence, který vytváří další červy.

Duše mrtvého humanoida zůstává lapena uvnitř mrtvoly, bráníc tomu, aby byl jedinec znovuzrozen nebo vzkříšen, dokud není tělo nemrtvého zničeno. Hrůza duše bytosti uvězněné v nemrtvém těle pohání šílenství Kyjových zplozenců.

Někteří červi jsou pochutinou. Ne tito.

– Elminster

Nekonečná zkaženost. Kyjovi zplozenci jsou vyjádření Orkusova úmyslu nahradit veškerý život nemrtvými. Ponechán svým vlastním záměrům, putují osamělí Kyjovi zplozenci bezcílně světem. Pokud narazí na živého tvora, zaútočí zplozenci s jediným cílem, vytvořit více zplozenců. Ať už jsou rozptýleni nebo pohromadě, rozmnožují se zplozenci exponenciálně, pokud je nic nezastaví.

Nemrtvá povaha. Kyjův zplozenec nepotřebuje dýchat, jíst, pít ani spát.

Kyjus se má z mnohého co zodpovídat. Někdy pojíte červa - a někdy červ pojí vás.

  • Volo
Kyjův zplozenec
Střední nemrtvý, chaotické zlo
Obranné číslo 10
Životy 76 (9k8 + 36)
Rychlost 6 sáhů
  • SIL16 (+3)
  • OBR11 (+0)
  • ODL18 (+4)
  • INT5 (–3)
  • MDR7 (–2)
  • CHA3 (–4)
Imunity vůči zraněním jedová
Imunity vůči stavům otrávený, únava
Smysly vidění ve tmě 12 sáhů, pasivní Vnímání 8
Jazyky rozumí všem jazykům, které znal za života, ale neumí mluvit
Nebezpečnost 5 (1 800 ZK)

Regenerace. Kyjův zplozenec si obnoví 10 životů na začátku svého tahu, má-li aspoň 1 život a není ve slunečním světle ani v tekoucí vodě. Pokud zplozenec utrpí kyselinové, ohnivé či zářivé zranění, tento rys nezafunguje na začátku jeho příštího tahu. Zplozenec zemře, jen pokud začne svůj tah s 0 životy a neregeneruje se.

Červi. Je-li Kyjův zplozenec cílem účinku, který uzdravuje nemoc či snímá kletbu, tak všichni červi, kteří ho zamořují, odumřou, a on přestane mít možnost používat svou akci Zarývající se červ.

Akce

Vícenásobný útok. Kyjův zplozenec zaútočí dvakrát drápy a použije akci Zarývající se červ.

Drápy. Útok na blízko zbraní: +6 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Sečné zranění 6 (1k6 + 3) a nekrotické zranění 7 (2k6).

Zarývající se červ. Z Kyjova zplozence vyskočí červ na humanoida, kterého zplozenec vidí do 2 sáhů od sebe. Červ se přisaje na kůži cíle, pokud cíl neuspěje v záchranném hodu na Obratnost se SO 11. Červ je Drobný nemrtvý a má OČ 6, 1 život, každou vlastnost 2 (–4) a rychlost 1 stopu. Když je červ na kůži cíle, lze jej zabít normálními prostředky nebo odtrhnout pomocí akce (zplozenec může použít tuto akci k vyskočení odtrženého červa na humanoida, kterého vidí od 2 sáhů od červa). Jinak se červ zaryje pod kůži cíle na konci příštího tahu cíle a způsobí mu bodné zranění 1. Následně na konci každého svého tahu cíl utrpí nekrotické zranění 7 (2k6) za každého červa, který ho zamořuje (ale maximálně 10k6). Když červy zamořenému cíli klesnou životy na 0, zemře a za 10 minut povstane jako Kyjův zplozenec. Je-li červy zamořený tvor cílem účinku, který uzdravuje nemoc či snímá kletbu, tak všichni červi, kteří ho zamořují, odumřou.