Hlubinný dědic

Hlubinní dědicové začali svůj život jako osoby, které byly uneseny z břehů nebo zachráněny z potápějících se lodí, a dostali od podmořské mocnosti strašlivou nabídku: „Vzdej se svého těla i duše, nebo se utopíš.“ Ti, kteří se podřídili, podstoupili prastarý rituál rozšířený mezi zlými vodními tvory. Jeho metody jsou bolestné a výsledek nejistý, ale když zafunguje, magie přetvoří osobu dýchající vzduch do tvaroměnce, který na sebe může vzít podobu, jež je pod vlnami jako doma.

Špehové z moře. Hlubinný dědic se vynořuje z hlubin ve službě podmořskému pánovi, což je pravděpodobně kraken nebo jiná prastará bytost z hlubin. I když má mysl a tělo osoby, jíž kdysi býval, jako jistý druh masky, plní přání svého pána. Někdy se hlubinný dědic vrací do svého bývalého domova a je vítán jako hrdina – nečekaně je naživu, když byla ztracena veškerá naděje. Jindy hlubinný dědic přebírá novou identitu. V každém případě je jeho povinností proniknout do vzduch dýchajícího světa a hlásit se svému pánovi. Když je hlubinnému potomkovi přidělen úkol, vetře se do života nic netušícího nepřítele jako jeho nový nejlepší přítel, neodolatelný milenec, dokonalý kandidát na práci nebo v nějaké jiné roli, která poskokovi dovolí vykonávat příkazy svého pána.

Chladnokrevní zabijáci. Trénink, kterému je hlubinný dědic podřízen, ho zbaví empatie k těm, které má špehovat. Přestože se pak může chovat zamilovaně, smát se kamarádově vtipu nebo tvářit se naoko podrážděně nad nějakou nespravedlností, všechny tyto činy jsou pro hlubinného potomka jen prostředky k dosažení cíle. Je přesvědčen, že jeho skutečnou podobou je tělo, jež na sebe znovu vezme při návratu do moře, které považuje za svůj domov. Je však ironií, že když je zabit ve své vodní podobě, spadne z něj magie, která ho okradla o emoce, a zbude tělo osoby, jíž hlubinný dědic kdysi býval.

Potkáš-li člověka na němž shledáš cosi slizkého, může jíti o hlubinného dědice. Nebo maroda, nebo pouze obchodníka s rybami. Někdy je rybí puch pouze rybím puchem.

  • Volo
Hlubinný dědic
Střední humanoid (tvaroměnec), neutrální zlo
Obranné číslo 11
Životy 67 (9k8 + 27)
Rychlost 6 sáhů (4 sáhy a plavání 8 sáhů v hybridní podobě)
  • SIL18 (+4)
  • OBR13 (+1)
  • ODL16 (+3)
  • INT10 (+0)
  • MDR12 (+1)
  • CHA14 (+2)
Dovednosti Čachry +3, Klamání +6, Nenápadnost +3, Vhled +3
Smysly vidění ve tmě 24 sáhů, pasivní Vnímání 11
Jazyky akvanština, obecná řeč, zlodějská hantýrka
Nebezpečnost 3 (700 ZK)

Tvaroměnec. Hlubinný dědic se může pomocí své akce proměnit v rybohumanoidní podobu, nebo zpět do své skutečné podoby. Jeho statistiky, kromě rychlosti, jsou v každé podobě stejné. Vybavení, které drží nebo nese, se nepřemění. Pokud zemře, navrátí se do své skutečné podoby.

Obojživelník (jen v hybridní podobě). Hlubinný dědic může dýchat vzduch i vodu.

Akce

Vícenásobný útok. V humanoidní podobě hlubinný dědic zaútočí dvakrát na blízko. V hybridní podobě hlubinný dědic zaútočí třikrát: jednou kousnutím a dvakrát drápy.

Válečná sekera (jen v humanoidní podobě). Útok na blízko zbraní: +6 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Sečné zranění 8 (1k8 + 4), nebo sečné zranění 9 (1k10 + 4), pokud se použije dvěma rukama.

Kousnutí (jen v hybridní podobě). Útok na blízko zbraní: +6 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Bodné zranění 6 (1k4 + 4).

Drápy (jen v hybridní podobě). Útok na blízko zbraní: +6 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Sečné zranění 7 (1k6 + 4).

Psychické pištění (jen v hybridní podobě; obnovení po krátkém či důkladném odpočinku). Hlubinný dědic hrozně zapiští. Pištění lze slyšet až 60 sáhů daleko. Každý tvor do 6 sáhů od hlubinného dědice musí uspět v záchranném hodu na Moudrost se SO 13, jinak je ochromen do konce příštího tahu hlubinného dědice. Ve vodě psychické pištění také telepaticky přenese vzpomínky hlubinného dědice za posledních 24 hodin jeho mistrovi, bez ohledu na vzdálenost, pokud jsou hlubinný dědic i mistr ve stejné vodní ploše.