Tlinkal

Tlinkalové, také nazývaní štíří lid, jsou bytosti pokryté chitinem, od pasu nahoru humanoidní, se spodní částí obřího škorpióna a s žihadlem na konci dlouhého ocasu.

Pouštní nomádi. Tlinkalové žijí prostě. Napříč vyprahlými zeměmi loví za soumraku a za úsvitu. V době mezi tím, přečkávají denní horka a noční chlad zahrabaní do písku nebo půdy, případně pokud se terén ukáže příliš nepoddajný, se ukrývají do ruin nebo mělkých jeskyní. Kmen tlinkalů zůstává na jednom místě jen, pokud je v dané oblasti dobrý lov, ačkoliv se mohou během svého putování vrátit opět na stejné místo. Kmen se také dočasně usadí, když je čas kladení vajec a líhnutí nových mláďat.

Jedovatá vejce. Tlinkalové kladou vejce na teplá místa, mimo přímé sluneční světlo, často doprostřed kaktusů v blízkosti současného tábora. Zde vejce leží, chráněny tvrdými skořápkami, pokrytými paralyzujícím jedem, podobným tomu, který je v jejich žihadlech. Případný dravec, který by si troufl rozbít vejce, by se stal bezbranným vůči tlinkalům, kteří by šli situaci prověřit.

Děsiví únosci. Tlinkalové sní, co zabijí, ale když očekávají nová ústa ke krmení, berou některou kořist živou. Pomocí svých žihadel tlinkalové paralyzují svou oběť, spoutají ji ostnatými řetězy a vezmou do tábora, kde ji připoutají ke kaktusům nebo skalním útvarům. Tam pak oběti čekají, než se slunce posune a nově vylíhnutá mláďata se vynoří z doupěte, aby je zaživa snědla.

Hrdí lovci. Tlinkalové se považují za velké lovce. Pokud se kmen tlinkalů setká s mocnějším lovcem, jako je třeba modrý drak, musí se vůdce kmene rozhodnout, zda bude skupina nadřazenému lovci sloužit, přesune se jinam nebo bude bojovat na smrt, aby ho porazila.

Provizorní zbraně a předměty. Tlinkalové jsou necivilizovaní a nestaví města, nenosí oblečení ani nedolují kovy. Místo toho sbírají vše, co potřebují nebo chtějí. Ví však jak tavit kovy, které naleznou, aby vytvořili hrubé zbraně a nástroje.

Krunýře tlinkalů mají jedovatých povlaků, jež lze oddělit vařbou bez ztráty jejich paralytických síl a jež alchymisté umí znovu zužitkovat. Vyžaduje to opatrnosti.

– Elminster

Tlinkal
Velká obluda, neutrální zlo
Obranné číslo 14 (přirozená zbroj)
Životy 85 (10k10 + 30)
Rychlost 8 sáhů
  • SIL16 (+3)
  • OBR13 (+1)
  • ODL16 (+3)
  • INT8 (–1)
  • MDR12 (+1)
  • CHA8 (–1)
Dovednosti Nenápadnost +4, Přežití +4, Vnímání +4
Smysly vidění ve tmě 12 sáhů, pasivní Vnímání 13
Jazyky tlinkalština
Nebezpečnost 5 (1 800 ZK)
Akce

Vícenásobný útok. Tlinkal zaútočí dvakrát: jednou dlouhým mečem či ostnatým řetězem a jednou ostnem.

Dlouhý meč. Útok na blízko zbraní: +6 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Sečné zranění 7 (1k8 + 3), nebo sečné zranění 8 (1k10 + 3), pokud se použije dvěma rukama.

Ostnatý řetěz. Útok na blízko zbraní: +6 k zásahu, dosah 2 sáhy, jeden cíl. Zásah: Bodné zranění 6 (1k6 + 3). Je-li cílem Velký či menší tvor, je uchvácený (SO úniku je 11). Dokud toto uchvácení neskončí, tlinkal nemůže použít ostnatý řetěz na další cíl.

Osten. Útok na blízko zbraní: +6 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden tvor. Zásah: Bodné zranění 6 (1k6 + 3) plus jedové zranění 14 (4k6) a cíl musí uspět v záchranném hodu na Odolnost se SO 14, jinak se otráví na 1 minutu. Cíl může zopakovat záchranný hod na konci každého svého tahu a při úspěchu pro něj účinek skončí.