Skuruti

Skuruti s nekrutějšími sklony se dostávají do elitních organizací, které jim navíc k tomu, co poskytuje vojenská služba, dávají zvláštní trénink. Akademie pustošení a Železné stíny jsou dvě takové organizace, a jejich absolventi jsou v řadách skřetů velmi obávanými.

Skurutí pustošitel

Ve skurutí společnosti vyhledává Akademie pustošení skuruty s talentem pro magii a vyčerpávající tréninkový režim jim dá schopnost sesílat ohnivé koule a jiná ničící kouzla ve prospěch voje. Skurutí pustošitel na bojišti je zároveň přínosem pro všechny spojence a hrozbou pro každého nepřítele kolem něj.

Do šarvátky. Zatímco jiné kultury zachází se svými kouzelníky jako s klášterními akademiky, skuruti od svých sesilatelů očekávají, že budou bojovat. Pustošitelé se učí základům boje se zbraněmi a všechny jejich činy směřují k poražení nepřátel, včetně jejich magie.

Pustošitelé mají respekt ostatních členů voje a poslušnost a úctu v mnoha čtvrtích. Jejich schopnost devastovat celé formace jediným použitím magie jim umožňuje získat v bitvě víc slávy než jednotliví válečníci.

Jiné kultury by mohly vnímat využití těchto schopností jako určitou zkratku k získání slávy, ale pro skuruty je nadání pro magii stejně cenné a užitečné jako silná paže s mečem nebo brilantní taktika. Veškeré Maglubiyetovy výhody musí být pěstovány a vrženy na nepřítele.

Podstatné jsou pouze výsledky. Pustošitelé studují jednoduchou formu vyvolávací magie. Jejich výcvik postrádá teorii a kontext, které studuje jiný lid, což je dělá kvalifikované pro bitvu, ale relativně negramotné v tom jak a proč jejich magie funguje.

Akademie pustošení věří, že akademický přístup k magii je známkou slabosti a neefektivnosti. Válečník nemusí vědět nic o metalurgii, aby uměl ovládat meč, tak proč by se měl kouzelník starat o to, odkud se bere magie? Pustošitelé rádi prokazují svou nadřazenost v boji vyhledáváním nepřátelských sesilatelů a jejich ničením.

Skurutí pustošitel
Střední humanoid (skřet), zákonné zlo
Obranné číslo 13 (okovaná kožená zbroj)
Životy 45 (7k8 + 14)
Rychlost 6 sáhů
  • SIL13 (+1)
  • OBR12 (+1)
  • ODL14 (+2)
  • INT16 (+3)
  • MDR13 (+1)
  • CHA11 (+0)
Dovednosti Mystika +5
Smysly vidění ve tmě 12 sáhů, pasivní Vnímání 11
Jazyky goblinština, obecná řeč
Nebezpečnost 4 (1 100 ZK)

Mystická výhoda. Jednou za tah může skurut udělit dodatečné zranění 7 (2k6) tvorovi, kterého zasáhne zraňujícím útokem kouzlem, je-li tento cíl do 1 sáhu od skurutova spojence a tento spojenec není neschopný.

Armádní mystika. Když skurut sešle kouzlo, které způsobuje zranění nebo nutí jiné tvory, aby si hodili záchranný hod, může zvolit sebe a libovolný počet spojenců, aby byli imunní vůči zranění způsobeném kouzlem a aby uspěli v požadovaném záchranném hodu.

Sesílání kouzel. Skurut je sesilatel kouzel 7. úrovně. Jeho sesílací vlastnost je Inteligence (SO záchrany kouzla je 13, útočná oprava kouzla je +5). Skurut má připravena následující kouzelnická kouzla:

Triky (libovolně): kyselinová koule, mrazivý paprsek, ohnivá střela, šokující sevření

  1. úroveň (4 pozice): hromová vlna, magická střela, oblak mlhy

  2. úroveň (3 pozice): Melfův kyselinový šíp, poryv větru, sežehující paprsek

  3. úroveň (3 pozice): blesk, leť, ohnivá koule

Akce

Hůl. Útok na blízko zbraní: +3 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Drtivé zranění 4 (1k6 + 1), nebo drtivé zranění 5 (1k8 + 1), pokud se použije dvěma rukama.

Skurutí Železný stín

Železné stíny jsou skurutí mniši, kteří slouží jako tajná policie, zvědi a vrazi. Mezi ostatními skuruty slídí, aby odhalili proradnost, rebelii a zradu.

Vyškoleni v tajnosti. Železné stíny jsou rekrutováni napříč skurutími postaveními. Každý člen má oči otevřené pro potenciální rekruty, jejichž hbitost a vytrvalost jsou srovnatelné jen s pevným závazkem k Maglubiyetově vůli.

Kandidát na přijetí podstupuje řadu zkoušek, určených k odhalení jakéhokoliv potenciálu pro zradu. Ti, kteří selžou, jsou zabiti, zatímco úspěšní projdou tajným výcvikem v magickém a bojovém umění. Tato indoktrinace je pomalý a náročný proces; mnoho aspirantů ho nedokončí a mohou uplynout roky, kdy Železné stíny nepřijmou do svých řad žádné nové členy. Zatímco je rekrut ve výcviku, slouží Železným stínům k vyhledávání a hlášení podezřelého chování.

Mistři stínu a pěsti. Když je výcvik rekruta dokončen, je připraven používat smrtící kombinaci neozbrojených bojových technik a stínové magie k oklamání a poražení nepřátel. Pokračuje ve špehování ostatních skurutů, ale nyní je také oprávněn k vedení vražedných a špionážních misí, a to jak proti nepřátelům, tak skřetům. Tyto mise jsou posvěceny kleriky Maglubiyeta, kteří pečlivě sledují skřetí společenství, aby se ujistili, že funguje podle Maglubiyetovy vůle.

Maskovaní ďáblové. Železné stíny na tajných misích nosí masky vytvořené tak, aby připomínaly ďábly, které mají skrýt jejich identitu a zastrašit nepřátele.

Jejich masky také znamenají domnělý původ jejich bojových technik. Kněží Maglubiyeta učí, že Mocný ukradl tajemství stínů arciďáblovi, který dovoloval svým stoupencům skrývat identitu, chodit mezi stíny a prohnanými iluzemi mást a plést své nepřátele.

Skurutí Železný stín
Střední humanoid (skřet), zákonné zlo
Obranné číslo 15
Životy 32 (5k8 + 10)
Rychlost 8 sáhů
  • SIL14 (+2)
  • OBR16 (+3)
  • ODL15 (+2)
  • INT14 (+2)
  • MDR15 (+2)
  • CHA11 (+0)
Dovednosti Akrobacie +5, Atletika +4, Nenápadnost +5
Smysly vidění ve tmě 12 sáhů, pasivní Vnímání 12
Jazyky goblinština, obecná řeč
Nebezpečnost 2 (450 ZK)

Sesílání kouzel. Skurut je sesilatel kouzel 2. úrovně. Jeho sesílací vlastnost je Inteligence (SO záchrany kouzla je 12, útočná oprava kouzla je +4). Skurut má připravena následující kouzelnická kouzla:

Triky (libovolně): drobná iluze, kejkle, přesný úder

  1. úroveň (3 pozice): spěšný ústup, přestrojení, tichý obraz, zmam osobu

Obrana beze zbroje. Když na sobě skurut nemá žádnou zbroj a nedrží štít, jeho OČ zahrnuje i opravu Moudrosti.

Akce

Vícenásobný útok. Skurut zaútočí čtyřikrát, přičemž cokoliv z toho může být úder beze zbraně či útok šipkou. Také může jednou použít Stínovou procházku, buď před, nebo po jednom z útoků.

Úder beze zbraně. Útok na blízko zbraní: +5 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Drtivé zranění 5 (1k4 + 3).

Šipka. Útok na dálku zbraní: +5 k zásahu, dostřel 4/12 sáhů, jeden cíl. Zásah: Bodné zranění 5 (1k4 + 3).

Stínová procházka. Skurut se magicky teleportuje, spolu se vším vybavením, co drží či má na sobě, až 6 sáhů na volné místo, které vidí. Místo, které opouští, i cílové místo musí být v šeru nebo tmě.