Mořský zplozenec

Mnoho příběhů zpívaných námořníky a historek kolujících v přístavních krčmách vypráví o lidech, kteří se ztratili na moři – ale úplně se neutopili a nezmizeli. Tyto nešťastné bytosti si vzal oceán a existují dál jako mořští zplozenci, dlící ve vlnách jako trýznivé odrazy svého bývalého já. Pokrývají je korály. Jejich ledové kůže se drží vilejši. Plíce, které se kdysi plnily vzduchem, mohou nyní dýchat také vodu.

Příběhy poskytují nesčetné důvody pro tyto podivné přeměny. Někteří říkají „Vyvarujte se zamilovat do mořského elfa nebo mořského lidu.“ „Vraťte se do přístavu před bouří, bez ohledu na to jak lákavý je úlovek.“ „Uctívejte mořské bohy, jak si žádají, ale nikdy jim neslibujte své srdce.“ Takové varovné historky skrývají hlubokou pravdu: věci skryté pod vlnami usilují o srdce a mysl suchozemců.

*Nevolníci hlubin. Krakeni, morkoti, mořské ježibaby, maridi, bouřní obři, dračí želvy – všichni tito mořští tvorové a mnoho dalších mohou označit smrtelníky za své a nárokovat si je jako poskoky. Takoví lidé se mohou svému pánovi zavázat ponurou dohodou nebo zjistit, že byli těmito tvory prokleti. Jakmile je zdeformována do rybám podobné formy, nemůže osoba nadlouho opustit moře bez setkání se smrtí.

Anatomická rozmanitost. Mořští zplozenci se vyskytují v široké škále forem. Jedinec může mít chapadla místo paží, žraločí čelisti, hřbet ježovky, velrybí ploutev, oči chobotnice, vlasy z chaluh nebo jakoukoliv směsku podobných rysů. Někteří mořští zplozenci mají rybí části těla, které jim poskytují zvláštní schopnosti nad rámec obyčejného humanoida.

Jsou přeměněni mořem a zotročeni mocnostmi hlubin. A jejich přeměna není jen v chapadlech a ploutvích; propadli lásce svému otroctví. Ubohé duše.

– Elminster

Mořští zplozenci z Purpurových skal

Návštěvníci řetězce ostrovů zvaných Purpurové skály (v prostředí Zapomenutých Říší) si mohou všimnout jednoho zajímavého faktu o lidských obyvatelích ostrovů: nejsou mezi nimi žádné děti ani staří. To proto, že děti narozené Skalářům jsou házeny do moře a nárokovány krakenem jménem Slarkrethel. Zážitek přetvoří děti do fanatiků oddaných krakenovi. Z moře se vrací jako lidé, alje když zestárnou, změní se do mořských zplozenců a opět se připojí k jejich pánovi v temných hlubinách. Některé vracející se děti trpí částečnou transformací, které jim zůstávají až do plné přeměny, které dosáhnou ve stáří. Tito nebožáci jsou ukrýváni až do jejich konečné proměny, aby zůstalo tajemství Purpurových skal zachováno.

Krakení kněží (popsaní v dodatku B) jsou pastýři krakenova stáda. Většina kněžích jsou ostrované, ale někteří jsou mořským lidem, vodními zlobry nebo mořskými elfy, žijícími ve vodách kolem Purpurových skal.

Mořský zplozenec
Střední humanoid, neutrální zlo
Obranné číslo 11 (přirozená zbroj)
Životy 32 (5k8 + 10)
Rychlost 4 sáhy, plavání 6 sáhů
  • SIL15 (+2)
  • OBR8 (–1)
  • ODL15 (+2)
  • INT6 (–2)
  • MDR10 (+0)
  • CHA8 (–1)
Smysly vidění ve tmě 24 sáhů, pasivní Vnímání 10
Jazyky rozumí akvanštině a obecné řeč, ale neumí mluvit
Nebezpečnost 1 (200 ZK)

Omezená obojživelnost. Mořský zplozenec může dýchat vzduch i vodu, ale musí se ponořit aspoň jednou denně na 1 minutu, aby se neudusil.

Akce

Vícenásobný útok. Mořský zplozenec zaútočí třikrát: dvakrát úderem beze zbraně a jednou Rybovitou anatomií.

Úder beze zbraně. Útok na blízko zbraní: +4 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Drtivé zranění 4 (1k4 + 2).

Rybovitá anatomie. Mořský zplozenec má jednu nebo více z následujících možností útoku, má-li příslušnou anatomii:

Kousnutí. Útok na blízko zbraní: +5 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Bodné zranění 4 (1k4 + 2).

Jedovaté ostny. Útok na blízko zbraní: +5 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden tvor. Zásah: Jedové zranění 3 (1k6) a cíl musí uspět v záchranném hodu na Odolnost se SO 12, jinak se otráví na 1 minutu. Cíl může zopakovat záchranný hod na konci každého svého tahu a při úspěchu pro něj účinek skončí.

Chapadlo. Útok na blízko zbraní: +5 k zásahu, dosah 2 sáhy, jeden cíl. Zásah: Drtivé zranění 5 (1k6 + 2) a je-li cílem Střední či menší tvor, je uchvácený (SO úniku je 12). Dokud uchvácení neskončí, mořský zplozenec nemůže použít toto chapadlo na další cíl.