Požírač

Ze všech ohavností, které Orkus kdy vypustil, patří požírači mezi ty nejobávanější. Tito vysocí běsi podobní mumii putují sférami, požírají duše a příkladně rozšiřují orkusovo krédo, že veškerý život nahradí věčná smrt.

Orkusovy nástroje. Nižšímu démonovi, který se Orkusovi osvědčí, může být přiznáno privilegium stát se požíračem. Kníže nemrtvosti přemění takového démona na 8 stop vysokého, seschlého humanoida s vydlabaným hrudním košem a tohoto nového tvora naplní hladem po duších. Orkus uděluje každému novému požírači pocit méně šťastného démona, aby dodal šťávu jeho prvnímu pustošení ve sférách. Většina požíračů zůstává v Propasti nebo v Astrální či Éterické sféře, kde se stará o Orkusovy intriky a zájmy v těchto říších. Když orkus pošle požírače do Materiální sféry, často je vysílá na misi, aby tvořili, ovládali a vedli záplavu nemrtvých. Obzvlášť kostlivci, zombie, ghúlové, ghastové a stíny si libují ve společnosti požírače.

Mučitelé duší. Požírači loví humanoidy, s úmyslem sežrat jejich tělo a duši. Poté, co požírač přivede cíl na pokraj smrti, přitáhne si tělo oběti a uvězní tvora ve svém hrudním koši. Jak se oběť snaží zahnat smrt (obvykle bez úspěchu), požírač mučí její duši telepatickým hlukem. Když oběť podlehne, podstoupí strašlivou přeměnu. Je vyzvracena z požíračova těla a začne svou novou existenci jako nemrtvý služebník netvora, ze kterého vzešla.

Běsovská povaha. Požírač nepotřebuje dýchat, jíst (kromě duší), pít ani spát.

Slyšel jsem o „obírání žebírek“, avšak toto je absurdní.

  • Volo
Požírač
Velký běs, chaotické zlo
Obranné číslo 16 (přirozená zbroj)
Životy 178 (17k10 + 85)
Rychlost 6 sáhů
  • SIL20 (+5)
  • OBR12 (+1)
  • ODL20 (+5)
  • INT13 (+1)
  • MDR10 (+0)
  • CHA16 (+3)
Imunity vůči zraněním jedová
Imunity vůči stavům otrávený
Smysly vidění ve tmě 24 sáhů, pasivní Vnímání 10
Jazyky démonština, telepatie 24 sáhů
Nebezpečnost 13 (10 000 ZK)
Akce

Vícenásobný útok. Požírač zaútočí dvakrát drápy a může použít buď Uvěznění duše, nebo Rozervání duše.

Dýka. Útok na blízko zbraní: +10 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Sečné zranění 12 (2k6 + 5) plus nekrotické zranění 21 (6k6).

Uvěznění duše. Požírač zvolí jednoho živého humanoida s 0 životy, kterého vidí do 6 sáhů od sebe. Tento tvor je teleportován do požíračova hrudníku a tam je uvězněn. Tvor uvězněný tímto způsobem má nevýhodu k záchranným hodům proti smrti. Pokud během uvěznění zemře, požírač si obnoví 25 životů, okamžitě si obnoví Rozervání duše a ve svém příštím tahu získá akci navíc. Mimo to požírač na začátku svého příštího tahu vyzvrací zabitého tvora jako bonusovou akci a tvor se stane nemrtvým. Měla-li oběť 2 či méně Kostek životů, stane se zombií. Měla-li 3 až 5 Kostek životů, stane se ghúlem. Jinak se stane fextem. Požírač může v jednu chvíli uvěznit jen jednoho tvora.

Rozervání duše (obnovení 6). Požírač vytvoří vír, který vysává životní energii v okruhu 4 sáhy od svého středu. Každý humanoid v této oblasti si musí hodit záchranný hod na Odolnost se SO 18. Když neuspěje, utrpí nekrotické zranění 44 (8k10), nebo poloviční zranění při úspěšném záchranném hodu. Za každého živého humanoida s 0 životy v této oblasti se zranění zvýší o 10.