Ki-rin

Ki-rini jsou ušlechtilí, nebeští tvorové. Ki-rini ve službách dobrotivých božstev mají ve Vnějších sférách přímou roli ve věčném boji mezi dobrem a zlem. Ve smrtelném světě je ki-rin široko daleko oslavován jako předzvěst osudu, strážce posvátného a protiváha sil zla.

Zosobnění dobra. Ki-rini jsou ztělesněním dobra a prostý pohled na ně může u pozorovatele vyvolat strach či bázeň. Typický ki-rin vypadá jako svalnatý jelen veliký jako slon, pokrytý zlatými šupinami, které jsou na některých místech lemovány zlatou kožešinou. Má tmavě zlatou hřívu a ocas, měděná dvojpaznechtová kopyta a spirálovitý měděný roh těsně nad a mezi světle fialovýma očima. Ve vánku nebo během letu mohou jeho šupiny a hříva vytvářet dojem, že ki-rin hoří svatým zlatým ohněm.

Kromě svého zbarvení se ki-rini liší i vzhledově, dle božstva, které každý z nich uctívá, a dle funkce, kterou obvykle vykonává ve službě tomuto bohu. Někteří mají tvar koně, vypadají jako gigantický jednorožec, a často jsou využíváni jako strážci. Jiní mají dračí rysy a tendenci být agresivními nepřáteli zla. Jeden roh bývá nejčastější, ale ki-rin s divokým chováním může mít dva rohy nebo sadu parohů, jako jsou ty u velkého jelena.

Přinašeči laskavostí. Prostí obyvatelé považují ki-riny za vzácné a vzdálené zvěstovatele příznivého štěstí. Vidět ki-rina prolétat nad hlavou je požehnání a události, ke kterým ten den dojde, jsou zvlášť příznivé. Pokud se ki-rin snese na zem během nějaké ceremonie, jako je oznámení o narození nebo korunovace, všichni přítomní to chápou tak, že tvor jim tím říká, že je na obzoru něco velmi báječného. Ki-rin předá své dary a osudová znamení a pak vzlétne zpátky na oblohu. Ki-rini jsou známí i tím, že se objevují na místech velkých bitev, aby inspirovali a posílili stranu dobra, nebo aby zachránili hrdiny před jistou smrtí.

Ki-rin si ve světě vybírá území, na které bude dohlížet, a jeden ki-rin může chránit oblast, která zahrnuje několik národů. V jiných sférách je to tak, že ki-rini, kteří slouží dobrým božstvům, jdou všude tam, kam je jim nařízeno, což může obnášet misi do Materiální sféry. Přívrženec ki-rina ve světě obvykle slouží jeho božstvu jako průzkumník, posel nebo zvěd.

Ki-riny láká uctívat božstva odvahy, věrnosti, nezištnosti a pravdy, stejně jako rozvoj spravedlivých společností. Například ve Faerunu jsou ki-rini hlavně stoupenci Torma, ale slouží také jeho spojencům Tyrovi a Ilmaterovi.

Objekty adorace. Neboť je ki-rin proslulý svou moudrostí, ostatní bytosti, kdyby mohly, by ho pochopitelně vyhledávali se svými dotazy a žádostmi. To je jeden z důvodů, proč si ki-rin buduje své doupě na vrcholu hory nebo na jiném obdobně nepřístupném místě. Pouze ti, kteří jsou dostatečně houževnatí k dokončení tak strastiplné cesty do ki-rinova doupěte, jsou hodni mluvit s jeho obyvatelem.

Mnozí, kteří usilují o jeho poradenství, nakonec vstoupí do jeho služeb. Pod jeho vedením studují na mnichy a slouží mu ve světě jako jeho agenti. Stoupenci ki-rina mohou cestovat inkognito po celé zemi, hledat zprávy o rostoucím zlu a pracovat v zákulisí, nebo mohou být šampiony ve věci svého pána a bojovat proti hanebnosti, ať se nachází kdekoliv.

Luxusní doupě

V nebeských sférách ki-rini sídlí vysoko v elegantních hnízdech plných luxusních předmětů. Ve světě si vybírají podobnou lokalitu, například na vrcholu věže nebo uvnitř mraku ztuženému ki-rinovou magií. Při pohledu zvenčí je doupě nerozeznatelné od přírodního místa a vstup do něj je těžké najít a dojít k němu. Uvnitř je doupě klidné a pohodlné místo, jehož atmosféra je něco mezi palácem a chrámem. Pokud ki-rin vzal tvory do služby, doupě slouží nejen jako posvátné místo, v němž ki-rin odpočívá, ale také pro výuku o posvátných tajemstvích.

V doupěti má ki-rin schopnost až třikrát denně vyčarovat předměty, přičemž každou z následujících verzí schopnosti použij jednou. Jedna verze umí trvale vytvořit předměty z měkkého rostlinného materiálu – včetně vyrobených, jako je plátno, polštáře, lano, přikrývky a oblečení – které se vejdou do krychle o straně 4 sáhy. Druhá verze umí trvale vytvořit předměty ze dřeva či podobně tvrdého materiálu, které se vejdou do krychle o straně 2 sáhy. Třetí verze umí vytvořit předměty z kamene či kovu, které se vejdou do krychle o straně 2 stopy, ale materiál vytvořený tímto způsobem vydrží pouze 1 hodinu.

Regionální účinky

Ki-rinova nebeská povaha přeměňuje region kolem jeho doupěte. Cestovatelé, kteří prochází blízkým okolím, se mohou setkat s jedním či více z následujících magických účinků:

  • Do 3 mil od ki-rinova doupěte teče čistá voda. Jakékoliv úmyslné znečištění vody přetrvá maximálně 3 minuty.
  • Zvířata, rostliny a dobří tvorové do 3 mil od ki-rinova doupěte získají rázný účinek, který z nich dělá jejich lepší já. Takoví tvorové jsou jen zřídka agresivní vůči těm, kteří nejsou jejich normální kořistí. Zlí tvorové nedokážou vystát svatou atmosféru v tomto okruhu a obvykle se rozhodnou žít mnohem dál od ki-rinova panství.
  • Kletby, nemoci a jedy, které postihují tvory s dobrým přesvědčením, jsou potlačeny, když jsou tito tvorové do 3 mil od doupěte.
  • Když je ki-rin do 3 mil od svého doupěte, může seslat ovládni počasí. Výchozí bod kouzla je vždy venkovní bod nejblíže středu jeho doupěte. Ki-rin nemusí mít volný výhled k nebi ani se nemusí soustředit, aby změna počasí vydržela.
  • Do 3 mil od doupěte větry nadnáší nezlé tvory, kteří padají a jejich pád nezapříčinil ki-rin ani jeho spojenci. Rychlost klesání padajících tvorů se zpomalí na 12 sáhů za kolo a neutrpí pádem z výšky žádné zranění.

Když ki-rin umře, všechny tyto účinky okamžitě zmizí, avšak rázný účinek na rostliny a zvířata přetrvá ještě 3 roky.

Pouhým pohledem na svého prvního ki-rina jsem byl pohnut k slzám, a to jsem střetl bohů.

  • Volo
Ki-rin
Obrovský nebešťan, zákonné dobro
Obranné číslo 20 (přirozená zbroj)
Životy 152 (16k12 + 48)
Rychlost 12 sáhů, létání 24 sáhů (vznášení se)
  • SIL21 (+5)
  • OBR16 (+3)
  • ODL16 (+3)
  • INT19 (+4)
  • MDR20 (+5)
  • CHA20 (+5)
Dovednosti Náboženství +8, Vhled +9, Vnímání +9
Imunity vůči zraněním jedová
Imunity vůči stavům otrávený
Smysly mimozrakové vnímání 6 sáhů, vidění ve tmě 24 sáhů, pasivní Vnímání 19
Jazyky všechny, telepatie 24 sáhů
Nebezpečnost 12 (8 400 ZK)

Přirozené sesílání kouzel. Ki-rinova přirozená sesílací vlastnost je Charisma (SO záchrany kouzla je 17). Ki-rin může přirozeně sesílat následující kouzla, jež od něj nevyžadují surovinové složky:

Libovolně: mlžná podoba, velký obraz (verze 6. úrovně), větrná chůze

1/den: stvoř jídlo a vodu

Legendární odolání (3/den). Neuspěje-li ki-rin v záchranném hodu, může si místo toho zvolit, že uspěje.

Magické odolání. Ki-rin má výhodu k záchranným hodům proti kouzlům a ostatním magickým účinkům.

Magické zbraně. Ki-rinovy útoky zbraní jsou magické.

Sesílání kouzel. Ki-rin je sesilatel kouzel 18. úrovně. Jeho sesílací vlastnost je Moudrost (SO záchrany kouzla je 17, útočná oprava kouzla je +9). Ki-rin má připravena následující klerická kouzla:

Triky (libovolně): divotvorství, oprav, posvátný plamen, světlo, ušetři umírajícího

  1. úroveň (4 pozice): azyl, najdi zlo a dobro, ochrana před zlem a dobrem, rozkaz, zhoj zranění

  2. úroveň (3 pozice): nižší navrácení, ticho, uklidni emoce

  3. úroveň (3 pozice): poselství, rozptyl magii, sejmi kletbu

  4. úroveň (3 pozice): strážce víry, volnost, vypuzení

  5. úroveň (3 pozice): hromadné zhojení zranění, mocné navrácení, sledování

  6. úroveň (1 pozice): pravdivé vidění, ubrousku, prostři se!

  7. úroveň (1 pozice): éteričnost, přesun sférami

  8. úroveň (1 pozice): ovládni počasí

  9. úroveň (1 pozice): znovuzrození

Akce

Vícenásobný útok. Ki-rin zaútočí třikrát: dvakrát kopytem a jednou rohem.

Kopyto. Útok na blízko zbraní: +9 k zásahu, dosah 3 sáhy, jeden cíl. Zásah: Drtivé zranění 10 (2k4 + 5).

Roh. Útok na blízko zbraní: +9 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Bodné zranění 14 (2k8 + 5).

Legendární akce

Ki-rin může provést 3 legendární akce, přičemž si vybírá z níže uvedených možností. Najednou je možné použít jen jednu legendární akci a pouze na konci tahu jiného tvora. Ki-rin si obnoví utracené legendární akce na začátku svého tahu.

Odhalení. Ki-rin si hodí na ověření Moudrosti (Vnímání) nebo Moudrosti (Vhledu).

Úder. Ki-rin zaútočí kopytem, nebo sešle posvátný plamen.

Pohyb. Ki-rin se pohne až svou poloviční rychlostí, aniž by tím vyvolal příležitostné útoky.