Temníci

Dávné legendy hovoří o vílovi ze Šťastného dvora, který zradil Letní královnu. Jeho jméno se nedochovalo, ale příběhy mu říkají Dubh Cath (v obecné řeči „Černá vrána“). Hněv Letní královny byl tak velký, že proklela všechny členy jeho rodiny. Ostatní víly nazývají potomky Dubha Catha jako dubh sithové nebo, v obecné řeči, „temníci“. Temníci se nejčastěji usazují v odloučených jeskyních a místnostech pod městy jiných ras. V takových enklávách tiše nabízí své služby jako zloději a vrazi.

Zhoubné světlo. Kletba Letní královny způsobuje, že temníkovo tělo absorbuje světlo a svrašťuje jeho kůži, jako by šlo o účinek rychlého stárnutí. Kvůli tomu temníci zakrývají každou část svého těla oděvem, když hrozí, že by byli vystaveni světlu. Světlo, které temník během svého života vstřebá, vybuchne, když temník zemře, a spálí ho spolu s většinou jeho majetku.

Láska k umění. Navzdory svému prokletí si temníci zachovali lásku ke kráse umění. Temník může být ochoten riskovat kvůli nakouknutí na západ slunce, nebo aby si malou svíčkou posvítil na obraz či šperk a spatřil jeho barvy.

Přeměna ve stařešinu. Moudrý a vážený temník může být hoden podstoupit rituál, který z něj udělá stařešinu. Ostatní stařešinové označí žadatele zářivým tetováním, čímž odvedou část jím absorbovaného světla z jeho těla. Pokud rituál uspěje, temník naroste do vysoké a světlé podoby, blízké elfovi s šedou pletí. Pokud rituál selže, temník zanikne.

Temník
Malý víl, chaoticky neutrální
Obranné číslo 14 (kožená zbroj)
Životy 13 (3k6 + 3)
Rychlost 6 sáhů
  • SIL9 (–1)
  • OBR16 (+3)
  • ODL12 (+1)
  • INT10 (+0)
  • MDR12 (+1)
  • CHA10 (+0)
Dovednosti Akrobacie +5, Klamání +2, Nenápadnost +7, Vnímání +5
Smysly mimozrakové vnímání 6 sáhů, vidění ve tmě 24 sáhů, pasivní Vnímání 15
Jazyky elfština, sylvánština
Nebezpečnost 1/2 (100 ZK)

Smrtelný záblesk. Když temník zemře, vyšlehnou z něj nemagické záblesky v okruhu 2 sáhů a jeho tělo a věci se spálí na prach, kromě kovových a kouzelných předmětů. Každý tvor v daném okruhu, který vidí jasné světlo, musí uspět v záchranném hodu na Odolnost se SO 10, jinak oslepne do konce svého příštího tahu.

Citlivost na světlo. Když je temník v jasném světle, má nevýhodu k hodům na útok a ověřením Moudrosti (Vnímání) opírajícími se o zrak.

Akce

Dýka. Útok na blízko nebo na dálku zbraní: +5 k zásahu, dosah 1 sáh nebo dostřel 4/12 sáhů, jeden cíl. Zásah: Bodné zranění 5 (1k4 + 3). Má-li temník výhodu k hodu na útok, útok způsobí dodatečné bodné zranění 7 (2k6).

Temník stařešina
Střední víl, chaoticky neutrální
Obranné číslo 15 (okovaná kožená zbroj)
Životy 27 (5k8 + 5)
Rychlost 6 sáhů
  • SIL13 (+1)
  • OBR17 (+3)
  • ODL12 (+1)
  • INT10 (+0)
  • MDR14 (+2)
  • CHA13 (+1)
Dovednosti Akrobacie +5, Klamání +3, Nenápadnost +7, Vnímání +6
Smysly mimozrakové vnímání 6 sáhů, vidění ve tmě 24 sáhů, pasivní Vnímání 16
Jazyky elfština, sylvánština
Nebezpečnost 2 (450 ZK)

Smrtelný žár. Když temník stařešina zemře, vyšlehnou z něj magické záblesky v okruhu 2 sáhů a jeho tělo a věci se spálí na prach, kromě kovových a kouzelných předmětů. Každý tvor v daném okruhu si musí hodit záchranný hod na Odolnost se SO 11. Když tvor neuspěje, utrpí zářivé zranění 7 (2k6) a pokud vidí světlo, oslepne do konce svého příštího tahu. Pokud tvor v záchranném hodu uspěje, utrpí poloviční zranění a neoslepne.

Akce

Vícenásobný útok. Temník stařešina zaútočí dvakrát na blízko.

Krátký meč. Útok na blízko zbraní: +5 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Bodné zranění 6 (1k6 + 3). Má-li temník stařešina výhodu k hodu na útok, útok způsobí dodatečné bodné zranění 10 (3k6).

Tma (obnovení po krátkém či důkladném odpočinku). Temník stařešina sešle tmu bez složek kouzla. Jeho sesílací vlastností je Moudrost.