Xvarti

Xvarti jsou krutí zbabělí humanoidní zplozenci zbabělého odpadlého poloboha. Mají modrou kůži, pronikavě oranžové oči a ustupující vlasy, což odráží vzhled jejich tvůrce. Jsou asi 3 stopy vysocí.

Xvarti žijí ve vzdálených kopcích, lesích a jeskyních. Každý kmen vede mluvčí, který je z nich obvykle nejbystřejší. Mluvčí slouží jako kmenový vyslanec a často používá dřevěné chůdy a těžký kabát, aby vypadal vyšší a více velitelský. Zbytek kmene loví pro jídlo, a když jde lov špatně, drancuje plodiny a hospodářská zvířata z blízkých farem. Xvarti nejsou příliš velkým ohrožením civilizovaných oblastí, jelikož se celkem bojí lidí, trpaslíků a elfů.

Raxivortova zrada. Všichni xvarti jsou zdegenerovanými potomky entity zvané Raxivort, který kdysi sloužil jako pokladník Temnému knížeti Graz‘ztovi. Raxivort strávil dlouhá staletí hlídáním pokladnice a časem začal lačnit po bohatství svého pána. Jednou se odhodlal, vykradl síň pokladů a uprchl do Materiální sféry. Jedním z pokladů, které ukradl, bylo Vřeteno nekonečna, křišťálový střep z nejrannějších dnů mnohovesmíru, jenž dokázal přeměnit i tak nízkého tvora jako Raxivorta na poloboha.

Poté, co vstoupil mezi božstva, stvořil Raxivort říši zvanou Černé stoky, uvnitř Pandesma, nejvyšší vrstvy Pandemonia. Nicméně se těšil ze svého božského vzestupu jen krátce, než Graz‘zt rozpoutal svou pomstu. Démonický kníže, nepotřeboval znovu získat Vřeteno nekonečna, protože jeho moc již byla větší, než by mu mohlo poskytnout. Místo toho rozeslal agenty široko daleko, aby roznesli zprávu o tom, co vřeteno dělá a že si jeho vlastnictví nárokuje křehký, ubohý tvor. Zanedlouho Raxivorta pronásledovali různí nepřátelé, všichni dychtiví získat Vřeteno pro sebe.

Tváří v tvář svému bezprostřednímu zničení, zosnoval Raxivort plán. Prchl do Materiální sféry, putoval různými světy a plodil tvory, kteří byli jeho přesnou kopií. Toto jsou xvarti, bytosti, které nejen mají s Raxivortem totožný vzhled, ale také ruší jakoukoliv magii, která by sloužila k jeho nalezení. Kouzla, rituály a jiné efekty, které by mohly odhalit polohu Raxivorta místo toho nasměrují na nejbližšího xvarta.

I když počáteční shon nepřátel vůči němu ustal, ví Raxivort, že sférické mocnosti jsou trpělivé. Tak tento ubohý polobůh zůstává dál ve skrytu a nedělá téměř nic jiného, než že se potuluje sférami a plodí další xvarty, aby si zajistil větší bezpečí.

Chamtiví zločinci. Xvarti mají všechny chyby svého stvořitele a pár vykoupených kvalit. Postrádají fyzickou výbavu pro reprodukci, stejně jako sklony to dělat. Jsou chamtiví, potměšilí a posedlí získáváním cenností – čím zdobenější a bizarnější, tím lepší. Ví, že jsou nedokonalí a toto malé množství sebeuvědomění jen zvyšuje jejich další nedostatky. Nenávidí téměř každé stvoření, které vnímají jako lepší než jsou oni sami, což zahrnuje téměř každého, ale většinu času postrádají odvahu nebo prostředky, aby mohli jednat dle své zášti. Jejich strach je přiměl žít buď na ponurých místech daleko od civilizovaných zemí, nebo v oblastech zapomenutých a zanedbaných mocnějšími tvory. Jinými slovy, xvarti obvykle žijí na místech, kde může prospívat normální havěť.

Navzdory své zmatené povaze jsou všichni xvarti neoblomně oddaní Raxivortovi. Touha potěšit Raxivorta dopadá na každé jejich rozhodnutí. Když se pro ně věci nevyvíjí dobře, xvarti předpokládají, že se na ně Raxivort zlobí. Aby uklidnili svého nepokojného lorda, zinscenují únosy. Vytvoří si sítě, kterými chytají své nepřátele, které odtáhnou zpět do doupěte a obětují na provizorním oltáři. Raxivort slyší jejich prosby, ale má většinu času příliš velký strach, než aby vyšel z úkrytu. Příležitostně se může objevit před kmenovými věřícími jako 9 stop vysoký xvart nesoucí prázdný vak. V každém z těchto případů si Raxivort bere veškerý poklad, který kmen nahromadil, zabalí ho do pytle a zmizí, aniž by zanechal cokoliv jako náhradu.

Obrátí-li se štěstěna proti nim, unesou kohokoliv, kdo jim je po ruce, a obětují jej svému zbabělému božstvu. Hmm. Když to zvážím, nakonec vlastně nejsou příliš odlišnými od mnoha lidí.

  • Volo

Páni havěti. Krysy a netopýři (včetně obřích typů) jsou přirozeně přitahováni ke xvartům a xvarti takováto zvířata domestikují pro jídlo a boj. Xvarti také vytváří spojenectví s krysodlaky, ačkoliv jsou lykantropové v takovémto uspořádání dominantní. Tento vztah lze vystopovat zpět k Raxivortově božské povaze. Ačkoli xvarti zdědili Raxivortovu chamtivost a zbabělost, získali také jeho schopnost vytvářet si pouta s takovými tvory.

Xvarti černokněžníci. Xvart může uzavřít pakt s Raxivortem tak, že ukradne předmět tak velké hodnoty, že se před xvartem zjeví samotný polobůh, aby si ho nárokoval. Poté, kdy odevzdá předmět do Raxivortova držení, požádá xvart o magickou moc, aby mohl nalézt a dodat další skvělé poklady do Raxivortovy péče. Pokud je tomu polobůh nakloněn, obdaří xvarta větší moudrostí a charismatem a udělí mu schopnost sesílat kouzla černokněžníka, načež se vrátí do vyjícího chaosu Pandemonia. Raxivortovi černokněžníci jsou ve společnosti xvartů respektovaní a obávaní, ale prakticky se nezajímají o politickou moc. Pátrají v divočině, starých ruinách a kobkách po pokladech a často se za nimi vleče hrstka xvartích patolízalů a obří krysy jako osobní stráž.

Mluvčí xvartů.

Kmen má jednoho mluvčího, který slouží jako vůdce. Mluvčí má statistiky jako normální xvart. Mimo to má Inteligenci 13 (+1) a umí ještě jeden jazyk (obvykle obecnou řeč nebo goblinštinu).

Xvart
Malý humanoid (xvart), chaotické zlo
Obranné číslo 13 (kožená zbroj)
Životy 7 (2k6)
Rychlost 6 sáhů
  • SIL8 (–1)
  • OBR14 (+2)
  • ODL10 (+0)
  • INT8 (–1)
  • MDR7 (–2)
  • CHA7 (–2)
Dovednosti Nenápadnost +4
Smysly vidění ve mě 6 sáhů, pasivní Vnímání 8
Jazyky démonština
Nebezpečnost 1/8 (25 ZK)

Slabá mazanost. Xvart může v každém svém tahu provést akci Sprint jako bonusovu akci.

Zpupná tlupa. Xvart má výhodu k hodům na ověření Síly (Atletiky) ke strčení do tvora, je-li do 1 sáhu od tvora aspoň jeden xvartův spojenec, jenž není neschopný.

Raxivortův jazyk. Xvart umí komunikovat s obyčejnými netopýry a krysami a také s obřími netopýry a obřími krysami.

Akce

Krátký meč. Útok na blízko zbraní: +4 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Bodné zranění 5 (1k6 + 2).

Prak. Útok na dálku zbraní: +4 k zásahu, dostřel 6/24 sáhů, jeden cíl. Zásah: Drtivé zranění 4 (1k4 + 2).

Vyslovíš-li hledíc na svůj odraz v zrcadle třikráte v řadě jména Rexivortova, xvarti tě navštíví v hlubině noci a ukradnou ti ceněné drobnosti.

  • Volo

Věříš-li tomu, co ti Volo praví, nic jiného si nezasloužíš.

– Elminster

Xvartí Raxivortův černokněžník
Malý humanoid (xvart), chaotické zlo
Obranné číslo 12 (15 s mágovou zbrojí)
Životy 22 (5k6 + 5)
Rychlost 6 sáhů
  • SIL8 (–1)
  • OBR14 (+2)
  • ODL12 (+1)
  • INT8 (–1)
  • MDR11 (+0)
  • CHA12 (+1)
Dovednosti Nenápadnost +3
Smysly vidění ve mě 6 sáhů, pasivní Vnímání 10
Jazyky démonština
Nebezpečnost 1 (200 ZK)

Přirozené sesílání kouzel. Xvartova přirozená sesílací vlastnost je Charisma. Xvart může přirozeně sesílat následující kouzla, jež od něj nevyžadují surovinové složky.

Libovolně: mágova zbroj (jen na sebe), najdi magii

Sesílání kouzel. Xvart je sesilatel kouzel 3. úrovně. Jeho sesílací vlastnost je Charisma (SO záchrany kouzla je 11, útočná oprava kouzla je +3). Obnoví si utracené pozice kouzel, když si krátce či důkladně odpočine. Zná následující černokněžnická kouzla:

Triky (libovolně): drobná iluze, jedovatá sprška, kejkle, mágova ruka, tajemný výšleh

1–2. úroveň (2 pozice 2. úrovně): hořící ruce, neviditelnost, sežehující paprsek, spěšný ústup

Slabá mazanost. Xvart může v každém svém tahu provést akci Sprint jako bonusovu akci.

Raxivortovo požehnání. Když xvart sníží nepříteli životy na 0, xvart získá 4 dočasné životy.

Raxivortův jazyk. Xvart umí komunikovat s obyčejnými netopýry a krysami a také s obřími netopýry a obřími krysami.

Akce

Scimitar. Útok na blízko zbraní: +4 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Sečné zranění 5 (1k6 + 2).