Mentální svědek

Je-li zřící ochromen a bezpečně donesen do slané kádě starého mozku, dá se pomocí ceremorfózy přeměnit na mentálního svědka. Proces ceremorfózy přetváří čtyři zřícího oční stopky na chapadla podobná těm mozkožroutským a mění některé zřícího oční paprsky.

Telepatický rozbočovač. Hlavním úkolem mentálního svědka je zlepšení telepatické komunikace v mozkožroutí kolonii. Tvor v telepatické komunikaci s mentálním svědkem může telepaticky hovořit s až sedmi dalšími tvory, které mentální svědek vidí, což umožňuje rychlé šíření příkazů a dalších informací.

Osamělí hledači. Pokud dojde k oddělení mentálního svědka od jeho illithidích pánů, tak mentální svědek hledá jiné telepatické tvory, aby mu řekli, co má dělat. Jsou známy případy, kdy se mentální svědek spolčil s flampy nebo telepatickými bytostmi z jiných sfér, například démony, a změnil svůj světový názor a přesvědčení, aby odpovídalo jeho novým pánům.

Mentální svědek
Velká zrůda, zákonné zlo
Obranné číslo 15 (přirozená zbroj)
Životy 75 (10k10 + 20)
Rychlost 0 sáhů, létání 4 sáhy (vznášení se)
  • SIL10 (+0)
  • OBR14 (+2)
  • ODL14 (+2)
  • INT15 (+2)
  • MDR15 (+2)
  • CHA10 (+0)
Dovednosti Vnímání +8
Imunity vůči stavům ležící
Smysly vidění ve tmě 24 sáhů, pasivní Vnímání 18
Jazyky hlubinština, temnobecná řeč, telepatie 120 sáhů
Nebezpečnost 5 (1 800 ZK)

Telepatický rozbočovač. Když mentální svědek přijme telepatickou zprávu, může ji telepaticky sdílet s až sedmi dalšími tvory do 120 sáhů od něj, které vidí.

Akce

Vícenásobný útok. Mentální svědek zaútočí dvakrát: jednou chapadly a jednou kousnutím.

Kousnutí. Útok na blízko zbraní: +5 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden tvor. Zásah: Bodné zranění 16 (4k6 + 2).

Chapadla. Útok na blízko zbraní: +5 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden tvor. Zásah: Psychické zranění 20 (4k8 + 2). Je-li cílem Velký či menší tvor, je uchvácený (SO úniku je 13) a musí uspět v záchranném hodu na Inteligenci se SO 13, jinak je ochromen, dokud toto uchvácení neskončí.

Oční paprsky. Zřící vystřelí tři náhodné magické oční paprsky (při stejném výsledku hoď znovu) a zvolí jeden až tři cíle, které vidí do 24 sáhů od něj.

1. Averzní paprsek. Cílový tvor si musí hodit záchranný hod na Charisma se SO 13. Když neuspěje, utrpí nevýhodu k hodům na útok na 1 minutu. Cíl může zopakovat záchranný hod na konci každého svého tahu a při úspěchu pro něj účinek skončí.

2. Strašidelný paprsek. Cílový tvor musí uspět v záchranném hodu na Moudrost se SO 13, jinak se vystraší na 1 minutu. Cíl může zopakovat záchranný hod na konci každého svého tahu a při úspěchu pro něj účinek skončí.

3. Psychický paprsek. Cíl musí uspět v záchranném hodu na Inteligenci se SO 13, jinak utrpí psychické zranění 27 (6k8).

4. Zpomalovací paprsek. Cílový tvor si musí hodit záchranný hod na Obratnost se SO 13. Pokud neuspěje, jeho rychlost se sníží na polovinu na 1 minutu. Navíc tvor nemůže provádět reakce a ve svém tahu může provést buď akci, nebo bonusovou akci, ne obojí. Tvor může zopakovat záchranný hod na konci každého svého tahu a při úspěchu pro něj účinek skončí.

5. Ochromující paprsek. Cílový tvor musí uspět v záchranném hodu na Odolnost se SO 13, jinak je ochromen na 1 minutu. Tvor může zopakovat záchranný hod na konci každého svého tahu a při úspěchu pro něj účinek skončí.

6. Telekinetický paprsek. Je-li cílem tvor, musí si hodit záchranný hod na Sílu se SO 13. Když neuspěje, mentální svědek s ním pohne až 6 sáhů libovolným směrem a je zadržený telekinetickým stiskem paprsku do začátku příštího tahu mentálního svědka, nebo dokud se mentální svědek nestane neschopným.

Je-li cílem předmět vážící až 300 liber, který nikdo nedrží ani nenese, je s ním pohnuto až o 6 sáhů libovolným směrem. Mentální svědek může pomocí tohoto paprsku i jemně manipulovat s předměty, například s jednoduchou pomůckou nebo otevřít dveře či nádobu.