Gnolové

Gnolí válečná banda může obsahovat jednoho či více jedinců ze zvláštních druhů popsaných v této části.

Když jsou gnolové oslabeni, vyhledávají odlehlých osad, mrzačí a zneschopňují jejich obyvatel a krmí se na nich , zatímco odpočívají a obnovují sil.

– Elminster

Flind

Flind je mimořádně silný a krutý gnol, který velí a řídí svou válečnou bandu. Třímá řemdih prodchnutý mocnou magií samotného Yeenoghua.

Válečná banda může mít jen jednoho flinda a ten určuje její cestu. Díky svému zvláštnímu spojení s Yeenoghuem flind využívá boží znamení a démonický vhled k navádění gnolů vstříc slané kořisti zralé na porážku.

Na rozdíl od ostatních humanoidních vůdců, kteří se mohou krčit za svými poskoky, flind v bitvě vede zteč. Jeho řemdih způsobuje svým úderem drásavou bolest, paralýzu a dezorientaci.

Flind
Střední humanoid (gnol), chaotické zlo
Obranné číslo 16
Životy 127 (15k8 + 60)
Rychlost 6 sáhů
  • SIL20 (+5)
  • OBR10 (+0)
  • ODL19 (+4)
  • INT11 (+0)
  • MDR13 (+1)
  • CHA12 (+1)
Dovednosti Vnímání +5, Zastrašování +5
Smysly vidění ve tmě 12 sáhů, pasivní Vnímání 15
Jazyky démonština, gnolština
Nebezpečnost 9 (5 000 ZK)

Aura krvežíznivosti. Není-li flind neschopný, tak každý tvor s rysem Běsnění. který je do 2 sáhů od flinda, může zaútočit kousnutím jako bonusovou akci.

Akce

Vícenásobný útok. Flind zaútočí třikrát: pokaždé jednou s odlišným řemdihovým útokem, nebo třikrát dlouhým lukem.

Řemdih šílenství. Útok na blízko zbraní: +9 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Drtivé zranění 10 (1k10 + 5) a cíl si musí hodit záchranný hod na Moudrost se SO 16. Když neuspěje, na začátku svého příštího tahu musí zaútočit na blízko proti náhodnému cíli ve svém dosahu. Pokud nemá žádné cíle ve svém dosahu ani když se pohne, přijde o svou akci v daném tahu.

Řemdih bolesti. Útok na blízko zbraní: +9 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Drtivé zranění 10 (1k10 + 5) plus psychické zranění 22 (4k10).

Řemdih paralýzy. Útok na blízko zbraní: +9 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Drtivé zranění 10 (1k10 + 5) a cíl musí uspět v záchranném hodu na Odolnost se SO 16, jinak je paralyzován do konce svého příštího tahu.

Dlouhý luk. Útok na dálku zbraní: +4 k zásahu, dostřel 30/120 sáhů, jeden cíl. Zásah: Bodné zranění 4 (1k8).

Gnolí masodravec

Dalo-li by se o nějaké skupině gnolů říci, že je divočejší než ostatní, platilo by to o gnolích masodravcích. Tito gnolové se vyhýbají použití zbraní na dálku a raději volí krátké čepele, kterými se ohání rychle a efektivně. V ryku boje jsou schopni se prohánět po bojišti, přičemž vrčí, dohání a sekají opozdilce a doráží zraněné nepřátele.

Gnolí masodravec
Střední humanoid (gnol), chaotické zlo
Obranné číslo 14 (okovaná kožená zbroj)
Životy 22 (4k8 + 4)
Rychlost 6 sáhů
  • SIL12 (+1)
  • OBR14 (+2)
  • ODL12 (+1)
  • INT8 (–1)
  • MDR10 (+0)
  • CHA8 (–1)
Smysly vidění ve tmě 12 sáhů, pasivní Vnímání 10
Jazyky gnolština
Nebezpečnost 1 (200 ZK)

Běsnění. Když gnol ve svém tahu sníží životy tvora na 0 útokem na blízko, může se jako bonusovou akci pohnout až poloviční rychlostí a zaútočit kousnutím.

Akce

Vícenásobný útok. Gnol zaútočí třikrát: jednou kousnutím a dvakrát krátkým mečem.

Kousnutí. Útok na blízko zbraní: +4 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Bodné zranění 4 (1k4 + 2).

Krátký meč. Útok na blízko zbraní: +4 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Bodné zranění 5 (1k6 + 2).

Náhlý spěch. Do konce tahu se zvýší gnolova rychlost o 12 sáhů a nevyvolává příležitostné útoky.

Gnolí lovec

Lovci jsou nejnenápadnější gnolové ve válečné bandě a na bojišti využívají svůj talent několika způsoby. V předvoji válečné bandy se plíží kolem, vybírají si izolované protivníky a čistí cestu zbytku vojska, aby mohlo rabovat nepřátelské území, přes které prochází.

Lovci jsou obzvlášť zdatní s dlouhým lukem, se kterým střílejí šípy s šeredně ostnatými hroty. I když lovec svůj cíl nezabije prvním výstřelem, úder šípu způsobuje tolik bolesti, že oběť kulhá a snaží se utéct. Když slídící lovec najde kořist a nejde mu o to zůstat nenápadný, zaduje na roh vyrobený z kosti, což vydává pronikavý zvuk podobný kvílení lítice.

Gnolí lovec
Střední humanoid (gnol), chaotické zlo
Obranné číslo 13 (kožená zbroj)
Životy 22 (4k8 + 4)
Rychlost 6 sáhů
  • SIL14 (+2)
  • OBR14 (+2)
  • ODL12 (+1)
  • INT8 (–1)
  • MDR12 (+1)
  • CHA8 (–1)
Dovednosti Nenápadnost +4, Vnímání +3
Smysly vidění ve tmě 12 sáhů, pasivní Vnímání 13
Jazyky gnolština
Nebezpečnost 1/2 (100 ZK)

Běsnění. Když gnol ve svém tahu sníží životy tvora na 0 útokem na blízko, může se jako bonusovou akci pohnout až poloviční rychlostí a zaútočit kousnutím.

Akce

Vícenásobný útok. Gnol zaútočí dvakrát na blízko kopím, nebo dvakrát na dálku dlouhým lukem.

Kousnutí. Útok na blízko zbraní: +4 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Bodné zranění 4 (1k4 + 2).

Kopí. Útok na blízko nebo na dálku zbraní: +4 k zásahu, dosah 1 sáh nebo dostřel 4/12 sáhů, jeden cíl. Zásah: Bodné zranění 5 (1k6 + 2), nebo bodné zranění 6 (1k8 + 2), pokud k útoku na blízko použije dvě ruce.

Dlouhý luk. Útok na dálku zbraní: +4 k zásahu, dostřel 30/120 sáhů, jeden cíl. Zásah: Bodné zranění 6 (1k8 + 2) a rychlost cíle se sníží o 2 sáhy do konce jeho příštího tahu.

Gnolí vysloužilec

Někdy se gnolové obrací proti sobě, třeba proto, aby se určilo, kdo velí válečné bandě, nebo kvůli extrémnímu hladu. Gnolové, kteří dlouho nemohou narazit na žádnou oběť, neumí ani za normálních okolností kontrolovat svůj hlad a násilnické pudy. Nakonec bojují proti sobě.

Přeživší sežerou maso svých zabitých druhů, ale kosti zachovají. Poté pomocí Yeenoghuových rituálů přivedou ostatky zdánlivě zpět životu ve formě gnolího vysloužilce.

Vysloužilci se chovají stejně jako živí gnolové, cestují se svými kamarády a snaží se zabít vše, co jim stojí v cestě. Nejí a nejsou motivováni hladem. Nechávají více masa pro zbytek válečné bandy. Gnolí vysloužilci nejsou schopni ovládat jakoukoli zbraň, která je sofistikovanější než jednoduchý kyj.

Nemrtvá povaha. Gnol nepotřebuje dýchat, jíst, pít ani spát.

Slyšel jsem o černokněžníkovi, jenž se pokusil magicky obrátiti přeživších vysloužilců zničené gnolí válečné bandy ve svou osobní údernou sílu proti svým nepřátelům. Fungovalo to dobře, dokud za ním Yeenoghu nevyslal sedm válečných band.

  • Volo
Gnolí vysloužilec
Střední nemrtvý, chaotické zlo
Obranné číslo 12 (přirozená zbroj)
Životy 11 (2k8 + 2)
Rychlost 6 sáhů
  • SIL14 (+2)
  • OBR8 (–1)
  • ODL12 (+1)
  • INT5 (–3)
  • MDR5 (–3)
  • CHA5 (–3)
Imunity vůči zraněním jedová
Imunity vůči stavům otrávený, únava
Smysly vidění ve tmě 12 sáhů, pasivní Vnímání 7
Jazyky rozumí gnolštině, ale neumí mluvit
Nebezpečnost 1/4 (50 ZK)

Běsnění. Když vysloužilec ve svém tahu sníží životy tvora na 0 útokem na blízko, může se jako bonusovou akci pohnout až poloviční rychlostí a zaútočit kousnutím.

Akce

Vícenásobný útok. Vysloužilec zaútočí dvakrát: jednou kousnutím a jednou kyjem, nebo dvakrát kyjem.

Kousnutí. Útok na blízko zbraní: +4 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Bodné zranění 4 (1k4 + 2).

Kyj. Útok na blízko zbraní: +4 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Drtivé zranění 4 (1k4 + 2).

Reakce

Pomstychtivý úder. Když se nějakému gnolovi do 6 sáhů od vysloužilce sníží životy na 0, vysloužilec jako reakci zaútočí na blízko.