Prokletý ohař

Darováni mocnými vílami osobám, které je potěšili, slouží tito prokletí ohaři zlým pánům jako lovečtí psi. Prokletí ohaři v letu pronásledují svou kořist a často čekají, až je příliš vyčerpaná, aby se mohla bránit. Pouze hrozba úsvitu zažene smečku zpět do úkrytu.

Přisluhovači temného pána. Smečky prokletých ohařů mohou být stvořeny mocnými vílami, jako je Královna vzduchu a temnoty. Jakmile vznikne, musí mít smečka pána, kterým je často někdo koho si tvůrce přeje odměnit. Pán může se svými prokletými ohaři komunikovat telepaticky a dávat jim na dálku rozkazy. Když je pán smečky zabit, hledají a vybírají si prokletí ohaři nového pána, obvykle velmi zlého jedince, jako je upír, nekromant nebo ježibaba.

Prokletí ohaři jsou asi 1 sáh vysocí v kohoutku a váží asi 400 liber. Je jediné co lze vidět v temnotě jsou jeho rudě žhnoucí oči na jeho jako noc černé kožešině. Hlava prokletého ohaře má skoro lidskou tvář a drží na krku, který je pružnější než psí. Tvor vydává pach podobný kouři.

Zvuk hrozící smrti. Prokletí ohaři vydávají děsivý štěkavý zvuk, který je slyšet všude okolo. Tvor, který vidí prokletého ohaře, jak štěká, je naplněn nadpřirozeným strachem a obvykle prchá v hrůze. Když se oběť pokouší utéct, má ohař potěšení z toho, že ji pronásleduje a trýzní před tím, než lov ukončí.

Ti, kteří zůstanou stát a bojují, zjistí, že jejich běžné zbraně ohařem částečně prochází, jakoby byl z mlhy, ale magické a stříbrné zbraně mohou zasáhnout přesně.

Poraženi slunečním svitem. Prokletí ohaři nedokáží vystát sluneční světlo. Smečka nikdy dobrovolně neprodlouží lov mimo noční hodiny a vždy se snaží vrátit do svého temného doupěte před prvními paprsky úsvitu. Žádný nátlak pána smečky je nemůže od tohoto chování odradit. Pokud je prokletý ohař vystaven přirozenému slunečnímu světlu, vybledne a zmizí do Éterické sféry, odkud si ho může jeho pán přivolat, až když se slunce posune.

Prokletý ohař
Velký víl, neutrální zlo
Obranné číslo 14 (přirozená zbroj)
Životy 51 (6k10 + 18)
Rychlost 8 sáhů, látání 8 sáhů (vznášení se)
  • SIL18 (+4)
  • OBR17 (+3)
  • ODL16 (+3)
  • INT5 (–3)
  • MDR12 (+1)
  • CHA7 (–2)
Imunity vůči zraněním bodná, drtivá a sečná z nemagických útoků, kromě stříbrných zbraní
Imunity vůči stavům únava, vystrašený, zmámený
Smysly vidění ve mě 12 sáhů, pasivní Vnímání 11
Jazyky rozumí elfštině, obecné řeči a sylvánštině, ale neumí mluvit
Nebezpečnost 4 (1 100 ZK)

Bystrý sluch a čich. Prokletý ohař má výhodu k ověřením Moudrosti (Vnímání), která se opírají o sluch nebo čich.

Vypuzení slunečním světlem. Pokud prokletý ohař začne svůj tah ve slunečním světle, je přenesen do Éterické sféry. Dokud sluneční světlo dopadá na místo, ze kterého zmizel, ohař musí zůstat v Hlubokém

Éteričnu. Po západu slunce se vrátí do Éterické hranice na stejné místo, odkud se obvykle vydává najít svou smečku nebo pána. Když je v Éterické hranici, je vidět v Materiální sféře, a naopak, ale nemůže ovlivnit nic v jiné sféře, ani tím být ovlivněn. Jakmile je prokletý ohař v Éterické hranici vedle svého pána nebo spolučlena ze smečky, který je v Materiální sféře, pak se může navrátit do Materiální sféry jako akci.

Telepatické pouto. Když je prokletý ohař ve stejné sféře existence jako jeho pán, může mu magicky zprostředkovat, co vnímá a ti dva spolu mohou telepaticky komunikovat.

Akce

Kousnutí. Útok na blízko zbraní: +6 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Bodné zranění 11 (2k6 + 4) plus psychické zranění 14 (4k6), je-li cíl vystrašený.

Zlověstné štěkání. Prokletý ohař magicky zaštěká. Každý nepřítel do 60 sáhů od ohaře, který ho slyší, musí uspět v záchranném hodu na Moudrost se SO 13, jinak se vystraší do konce ohařova příštího tahu, nebo dokud ohař není neschopný. Vystrašený cíl, který začíná svůj tah do 6 sáhů od ohaře, musí použít všechen svůj pohyb v daném tahu, aby se dostal co nejdál od ohaře, musí dokončit pohyb, než může provést akci, a musí zvolit nejpřímější trasu, dokonce i když v té cestě leží nástrahy. Při úspěšném záchranném hodu je cíl imunní vůči Zlověstnému štěkání všech prokletých ohařů 24 hodin.