Démoni

Démoničtí páni vytváří nižší démony, aby šířili chaos a teror napříč mnohovesmírem. Zde jsou popsáni tři takoví démoni.

Babau

Démoni a ďáblové jsou v nekonečném konfliktu o nadvládu Nižších sfér. Jedna z těchto bitev postavila legie arciďáblice Glasye proti ječícím hordám démonského lorda Graz‘zta. Říká se, že Glasya zranila Graz‘zta svým mečem a když jeho krev dopadla na zem, zrodil se první babau. Jejich nenadálé zjevení pomohlo obrátit Glasyu na útěk a zajistilo Graz‘ztovi místo jako jednomu z prominentních démonických pánů z Propasti.

Démon babau má mazanost ďábla a krvežíznivost démona. Má černou koženou pokožku, která těsně obtahuje jeho vyzáblou kostru a zakřivený roh, vyčnívající ze zadní části jeho protáhlé lebky. Zlověstná záře babaua může oslabit tvora.

Chřtánový démon

Chřtánoví démoni sdílejí Yeenoghuův neustálý hlad po krveprolití a smrtelném mase. Poté co chřtánový démon odpočívá 8 hodin, je vše co pohltil přepraveno přímo do jícnu Pána zběsilosti. Chřtánoví démoni se obvykle objevují mezi gnolími válečnými bandami, nejčastěji vyvoláni v rámci rituálu při obětování čerstvě zabitých humanoidů Yeenoghuovi. Gnolové tyto démony neřídí, ale ti doprovází válečné bandy a útočí na jakéhokoliv tvora, kterého gnolové napadnou.

Šúsuva

Šúsuva je hyení démon, kterého Yeenoghu daroval obzvláště mocnému gnolovi (obvykle Yeenoghuovu tesáku). Šúsuva se projeví krátce poté, kdy válečná banda dosáhne velkého vítězství a vynoří se z dmoucího zapáchajícího oblaku kouře, jak přichází přímo z Propasti. V boji démon sevře své slinící čelisti kolem jedné oběti, zatímco šleháním svého ocasu s jedovatým bodcem na konci sráží jinou. Tvor imobilizovaný jedem se stává snadným soustem pro všechny gnoly okolo.

Každá šúsuva je spojena s určitým gnolem a bojuje vedle svého pána. Gnol obdarovaný šúsuvou je v postavení uvnitř válečné bandy druhý hned za flindem.

Babau
Střední běs (démon), chaotické zlo
Obranné číslo 16 (přirozená zbroj)
Životy 82 (11k8 + 33)
Rychlost 8 sáhů
  • SIL19 (+4)
  • OBR16 (+3)
  • ODL16 (+3)
  • INT11 (+0)
  • MDR12 (+1)
  • CHA13 (+1)
Dovednosti Nenápadnost +5, Vnímání +5
Imunity vůči zraněním jedová, kyselinová
Imunity vůči stavům otrávený
Smysly vidění ve tmě 24 sáhů, pasivní Vnímání 15
Jazyky démonština
Nebezpečnost 4 (1 100 ZK)

Přirozené sesílání kouzel. Babauova přirozená sesílací vlastnost je Moudrost (SO záchrany kouzla je 11). Umí přirozeně sesílat následující kouzla, jež od něj nevyžadují žádné surovinové složky:

Libovolně: levitace, rozpal kov, rozptyl magii, strach, tma

Akce

Vícenásobný útok. Babau zaútočí dvakrát na blízko. Před těmito útoky, nebo po nich může také použít svůj Oslabující pohled.

Drápy. Útok na blízko zbraní: +6 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Sečné zranění 8 (1k8 + 4).

Kopí. Útok na blízko nebo na dálku zbraní: +6 k zásahu, dosah 1 sáh nebo dostřel 4/12 sáhů, jeden cíl. Zásah: Bodné zranění 7 (1k6 + 4), nebo bodné zranění 8 (1k8 + 4), pokud se použije dvěma rukama k útoku na blízko.

Oslabující pohled. Babau zacílí jednoho tvora, kterého vidí do 4 sáhů od sebe. Cíl si musí hodit záchranný hod na Odolnost se SO 13. Když cíl neuspěje, 1 minutu bude způsobovat svými útoky zbraní, které používají Sílu, jen poloviční zranění. Cíl může zopakovat záchranný hod na konci každého svého tahu a při úspěchu pro něj účinek skončí.

Chřtánový démon
Střední běs (démon), chaotické zlo
Obranné číslo 13 (přirozená zbroj)
Životy 33 (6k8 + 6)
Rychlost 6 sáhů
  • SIL14 (+2)
  • OBR8 (–1)
  • ODL13 (+1)
  • INT5 (–3)
  • MDR8 (–1)
  • CHA5 (–3)
Imunity vůči zraněním jedová
Imunity vůči stavům otrávený, vystrašený, zmámený
Smysly vidění ve tmě 12 sáhů, pasivní Vnímání 9
Jazyky rozumí démonštině, ale neumí mluvit
Nebezpečnost 1 (200 ZK)

Běsnění. Když chřtánový démon ve svém tahu sníží životy tvora na 0 útokem na blízko, může se jako bonusovou akci pohnout až poloviční rychlostí a zaútočit kousnutím.

Akce

Kousnutí. Útok na blízko zbraní: +4 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Bodné zranění 11 (2k8 + 2).

Šúsuva
Velký běs (démon), chaotické zlo
Obranné číslo 14 (přirozená zbroj)
Životy 110 (13k10 + 39)
Rychlost 8 sáhů
  • SIL18 (+4)
  • OBR13 (+1)
  • ODL17 (+3)
  • INT7 (–2)
  • MDR14 (+2)
  • CHA9 (–1)
Imunity vůči zraněním jedová
Imunity vůči stavům otrávený, vystrašený, zmámený
Smysly vidění ve tmě 12 sáhů, pasivní Vnímání 12
Jazyky démonština, gnolština, telepatie 24
Nebezpečnost 8 (3 900 ZK)

Běsnění. Když šúsuva ve svém tahu sníží životy tvora na 0 útokem na blízko, může se jako bonusovou akci pohnout až poloviční rychlostí a zaútočit kousnutím.

Akce

Vícenásobný útok. Šúsuva zaútočí dvakrát: jednou kousnutím a jednou ocasním žihadlem.

Kousnutí. Útok na blízko zbraní: +7 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Bodné zranění 26 (4k10 + 4).

Ocasní osten. Útok na blízko zbraní: +7 k zásahu, dosah 3 sáhy, jeden tvor. Zásah: Bodné zranění 13 (2k8 + 4) a cíl musí uspět záchranném hodu na Odolnost se SO 14, jinak se otráví. Když je cíl otrávený, je i paralyzovaný. Cíl může zopakovat záchranný hod na konci každého svého tahu a při úspěchu pro něj účinek skončí.