Žabomot

Žabomot je obojživelná šelma velká jako slon. Žije v bažinách a má čtyři chapadla, tlustou gumovitou kůži, tlamu plnou tesáků, chapadlovitý jazyk a prodloužitelnou oční stopku s třema baňatýma očima, které hledí různými směry.

Nadpozemská bytost. Žabomoti nejsou tvorové z tohoto světa. Deník, údajně kdysi dávno psaný kouzelníkem Lumem Šíleným, popisuje podivné, válcové kovové komory zakopané v zemi, ze kterých se vynořili žabomoti, ale neexistují žádné spolehlivé zprávy o umístění takových prostor.

Od narození hladový. Každých pár let může žabomot naklást jedno plodné vejce bez páření. O vejce se nestará a své mládě může sežrat. Přežití mladého žabomota závisí zpravidla na tom, jestli ho rodič lhostejně opustí. Novorozený žabomot naroste do plné velikosti za několik měsíců, přičemž ve svém bahenním panství loví tvory bez rozdílu. Naučí se skrývat své obrovské tělo v kalných tůních a udržovat nad vodou jen oční stopku, kterou se rozhlíží po procházejících tvorech. Když se potrava dostane do jeho dosahu, žabomot vyskočí z tůně a začne se ohánět svými chapadly a jazykem. Chapadly umí uchvátit několik cílů najednou a držet je v šachu, zatímco svým jazykem ovine další cíl, přitáhne si do tlamy a sežere.

Uctívaný ropušáky. Pokud na žabomota narazí kmen ropušáků, považují ho za boha a dělají vše pro to, aby nestvůru nalákali do svého doupěte. Žabomota lze zkrotit (do určité míry), když je mu nabídnuto jídlo. Ropušáci s ním mohou komunikovat na základní úrovni, takže jich může pár sežrat a pak následovat zbytek. Ropušáci mu nosí jídlo jako poctu, poskytují mu pohodlné doupě a fanaticky ho chrání před újmou a snaží se zajistit, aby mladí žabomoti dosáhli dospělosti.

Žabomot
Obrovská obluda, bez přesvědčení
Obranné číslo 14 (přirozená zbroj)
Životy 184 (16k12 + 80)
Rychlost 6 sáhů, plavání 6 sáhů
  • SIL23 (+6)
  • OBR13 (+1)
  • ODL20 (+5)
  • INT2 (–4)
  • MDR12 (+1)
  • CHA5 (–3)
Dovednosti Nenápadnost +5, Vnímání +9
Smysly vidění ve tmě 12 sáhů, pasivní Vnímání 19
Jazyky
Nebezpečnost 10 (5 900 ZK)

Obojživelník. Žabomot může dýchat vzduch i vodu.

Náchylnost na šok. Utrpí-li žabomot bleskové zranění, utrpí několik účinků do konce svého příštího tahu: jeho rychlost se sníží na polovinu, utrpí postih –2 k OČ a záchranným hodům na Obratnost, nemůže používat reakce ani Vícenásobný útok a ve svém tahu může použít buď akci, nebo bonusovou akci, ne obojí.

Akce

Vícenásobný útok. Žabomot zaútočí dvakrát chapadlem. Může také použít jazyk, nebo kousnutí.

Chapadlo. Útok na blízko zbraní: +10 k zásahu, dosah 4 sáhy, jeden cíl. Zásah: Drtivé zranění 19 (3k8 + 6) a je-li cíl Obrovský či menší, je uchvácený (SO úniku je 16). Dokud uchvácení neskončí, žabomot nemůže použít toto chapadlo na jiný cíl. Žabomot má čtyři chapadla.

Kousnutí. Útok na blízko zbraní: +10 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden tvor. Zásah: Bodné zranění 22 (3k10 + 6) a je-li cílem Střední či menší tvor, tak žabomot tvora spolkne. Zatímco je tvor spolknutý, je slepý a zadržený, má úplný kryt proti útokům a ostatním účinkům vně žabomota a na začátku každého žabomotova tahu utrpí kyselinové zranění 10 (3k6).

Žabomotův žaludek pojme souběžně až dva tvory. Utrpí-li žabomot zranění 20 či více v jediném tahu od spolknutého tvora, musí uspět v záchranném hodu na Odolnost se SO 20 na konci daného tahu, jinak vyzvrací všechny spolknuté tvory a ti dopadnou do lehu na místo do 2 sáhů od žabomota. Pokud žabomot zemře, spolknutý tvor jím přestane být zadržený a může uniknout z mrtvoly použitím 2 sáhů pohybu, přičemž žabomota opustí vleže.

Jazyk. Žabomot zacílí jednoho Středního či menšího tvora, kterého vidí do 4 sáhů od sebe. Cíl si musí hodit záchranný hod na Sílu se SO 18. Když cíl neuspěje, je přitažen na místo do 1 sáhu od žabomota a ten na cíl může zaútočit kousnutím jako bonusovou akci.