Koboldi

Někteří koboldi mají nadání, která jim odkázali draci či bohové, díky kterým vynikají nad svými vrstevníky. Jiní se rodí s krutou vynalézavostí, které se vyrovná málokdo.

Koboldí drakoštít

Kobold drakoštít je šampión své rasy. Téměř všichni drakoštíti jsou na počátku svého života normální koboldi, které si následně vybere drak a nadělí jim mocné schopnosti, aby chránili dračí vejce, ale jednou za několik let se vylíhne kobold s vrozenou verzí drakoštítských schopností. Drakoštít vyniká v boji tváří v tvář, má mnoho jizev ze zoufalých soubojů a nosí štít vyrobený z vypadaných dračích šupin.

Neobyčejná odvaha. Drakoštít ví, že zaujímá v kmenu čestné místo, ale – neboť je to srdcem stále kobold – většina z nich se cítí nehodna svého postavení, a tak se zoufale snaží dokázat, že si ho zaslouží. V drakoštítově tváři se stále zračí přirozená koboldí zbabělost a stále se může rozhodnout před hrozbou utéct. Ale je také schopen se tváří v tvář jisté smrti vzmužit a inspirovat ostatní koboldy v boji proti vetřelcům v jejich doupěti.

Koboldí drakoštít
Malý humanoid (kobold), zákonné zlo
Obranné číslo 15 (kožená zbroj, štít)
Životy 44 (8k6 + 16)
Rychlost 4 sáhy
  • SIL12 (+1)
  • OBR15 (+2)
  • ODL14 (+2)
  • INT8 (–1)
  • MDR9 (–1)
  • CHA10 (+0)
Dovednosti Vnímání +1
Smysly vidění ve tmě 12 sáhů, pasivní Vnímání 11
Jazyky dračí řeč, obecná řeč
Nebezpečnost 1 (200 ZK)

Dračí odolání. Kobold je odolný vůči typu zranění, jež souvisí s barvou draka, který mu propůjčil moc (vyber si, nebo hoď k10): 1–2, bleskové (modrý); 3–4, chladné (bílý); 5–6, jedové (zelený); 7–8, kyselinové (černý); 9–10 ohnivé (rudý).

Dračí srdce. Je-li kobold vystrašený nebo paralyzovaný účinkem, který umožňuje záchranný hod, může na začátku svého tahu zopakovat záchranný hod k ukončení účinku na sebe a všechny koboldy do 6 sáhů od něj. Každý kobold, který má prospěch z tohoto rysu (včetně drakoštíta), má výhodu ke svému příštímu hodu na útok.

Citlivost na sluneční světlo. Když je kobold ve slunečním světle, má nevýhodu k hodům na útok a ověřením Moudrosti (Vnímání) opírajícími se o zrak.

Taktika tlupy. Kobold má výhodu k hodům na útok proti tvorovi, je-li do 1 sáhu od tvora aspoň jeden koboldův spojenec, jenž není neschopný.

Akce

Vícenásobný útok. Kobold zaútočí dvakrát na blízko.

Kopí. Útok na blízko nebo na dálku zbraní: +3 k zásahu, dosah 1 sáh nebo dostřel 4/12 sáhů, jeden cíl. Zásah: Bodné zranění 4 (1k6 + 1), nebo bodné zranění 5 (1k8 + 1), pokud k útoku na blízko použije dvě ruce.

Koboldí vynálezce

Koboldí vynálezce je rafinovaný a má pohotové ruce. Staví improvizované zbraně, protože doufá, že díky nim získá výhodu v boji. Vynálezce loví brouky, sbírá exotické jeskynní hleny a nárokuje si nejlepší kradené zboží jako ingredience pro své experimenty. Jeho díla vypadají někdy komicky, ale – stejně jako pasti koboldů – fungují mnohem lépe, než by se dle použitých materiálů zdálo.

Dobré, dokud drží. Vynálezcovy nové zbraně vydrží jen jeden či dva útoky, než se rozpadnou, ale do té doby mohou být překvapivě účinné. Většina vynálezců je natolik kvalifikovaná, že jim jejich improvizované zbraně neselhávají, ale ostatní uživatelé nemusí mít tolik štěstí. Zbraně nemusí být smrtonosné – v mnoha případech poslouží svému účelu, pokud odvrátí pozornost, vyděsí nebo zmatou nepřítele na tak dlouho, než ho ostatní koboldi zabijí. V každém střetnutí má vynálezce obvykle k dispozici jednu či dvě improvizované zbraně.

Koboldí vynálezce
Malý humanoid (kobold), zákonné zlo
Obranné číslo 12
Životy 13 (3k6 + 3)
Rychlost 6 sáhů
  • SIL7 (–2)
  • OBR15 (+2)
  • ODL12 (+1)
  • INT8 (–1)
  • MDR7 (–2)
  • CHA8 (–1)
Dovednosti Vnímání +0
Smysly vidění ve tmě 12 sáhů, pasivní Vnímání 10
Jazyky dračí řeč, obecná řeč
Nebezpečnost 1/4 (50 ZK)

Citlivost na sluneční světlo. Když je kobold ve slunečním světle, má nevýhodu k hodům na útok a ověřením Moudrosti (Vnímání) opírajícími se o zrak.

Taktika tlupy. Kobold má výhodu k hodům na útok proti tvorovi, je-li do 1 sáhu od tvora aspoň jeden koboldův spojenec, jenž není neschopný.

Akce

Dýka. Útok na blízko nebo na dálku zbraní: +4 k zásahu, dosah 1 sáh nebo dostřel 4/12 sáhů, jeden cíl. Zásah: Bodné zranění 4 (1k4 + 2).

Prak. Útok na dálku zbraní: +4 k zásahu, dostřel 6/24 sáhů, jeden cíl. Zásah: Drtivé zranění 4 (1k4 + 2).

Zbraňový vynález. Kobold použije jednu z následujících možností (hoď k8, nebo si jednu vyber); kobold nemůže žádnou z nich použít více než jednou za den.

1. Alchymistický oheň. Kobold vrhne lahvici alchymistického ohně. Útok na dálku zbraní: +4 k zásahu, dostřel 1/4 sáhy, jeden cíl. Zásah: Ohnivé zranění 2 (1k4) na začátku každého tahu cíle. Tvor může ukončit toto zranění použitím akce, ve které si hodí na ověření Obratnosti se SO 10, jestli uhasí plameny.

2. Hrnec hniložroutů. Kobold vrhne hliněný hrnec na čtvercové místo o straně 1 sáh do 4 sáhů od sebe, který se při dopadu rozbije. Z roztříštěného hrnce vyleze hejno hniložroutů (viz dodatek A) a zůstane na tomto čtverci jako nástraha.

3. Hrnec zeleného slizu. Kobold vrhne na cíl hliněný hrnec plný zeleného slizu, který se při dopadu rozbije. Útok na dálku zbraní: +4 k zásahu, dostřel 1/4 sáhy, jeden cíl. Zásah: Cíl pokryje skvrna zeleného slizu (viz 5. kapitola Průvodce pána jeskyně, str. 105). Minutí: Skvrna zeleného slizu pokryje náhodně určený čtverec o straně 1 sáh na zdi nebo podlaze do 1 sáhu od cíle.

4. Košík stonožek. Kobold vrhne košík na čtvercové místo o straně 1 sáh do 4 sáhů od sebe. Z košíku vyleze roj hmyzu (stonožek) s 11 životy a hodí si na iniciativu. Na konci každého tahu roje je 50% šance, že se roj rozuteče.

5. Kyselina. Kobold vrhne lahvici kyseliny. Útok na dálku zbraní: +4 k zásahu, dostřel 1/4 sáhy, jeden cíl. Zásah: Kyselinové zranění 7 (2k6).

6. Skunk v kleci. Kobold vypustí skunka na neobsazené místo do 1 sáhu od sebe. Skunk má rychlost chůze 4 sáhy, OČ 10, 1 život a žádné účinné útoky. Hodí si na iniciativu a ve svém tahu použije akci k vystříknutí pižma na náhodný cíl do 1 sáhu od sebe. Cíl si musí hodit záchranný hod na Odolnost se SO 9. Když neuspěje, zvrací a nemůže provádět akce 1 minutu. Cíl může zopakovat záchranný hod na konci každého svého tahu a při úspěchu pro něj účinek skončí. Tvor, který nemusí dýchat nebo je imunní vůči jedu, automaticky uspěje v záchranném hodu. Jakmile skunk vystříkl svoje pižmo, nemůže to udělat znovu, dokud si krátce nebo důkladně neodpočine.

7. Škorpion na tyči. Kobold zaútočí na blízko škorpionem přivázaným na konci sáhové tyče. Útok na blízko zbraní: +4 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Bodné zranění 1 a cíl si musí hodit záchranný hod na Odolnost se SO 9. Když neuspěje, utrpí jedové zranění 4 (1k8), nebo poloviční zranění při úspěšném záchranném hodu.

8. Vosí hnízdo v pytlíku. Kobold vrhne pytlík na čtvercové místo o straně 1 sáh do 4 sáhů od sebe. Z pytlíku vyletí roj hmyzu (vos) s 11 životy a hodí si na iniciativu. Na konci každého tahu roje je 50% šance, že se roj roztrousí.

Koboldí šupinový čaroděj

Koboldí šupinový čaroděj má vrozený talent pro mystickou magii, což z něj dělá velmi cenného příslušníka kmene hned z několika důvodů. Protože božstvo koboldů zůstává uvězněno, většině kmenů chybí jedinci, kteří by uměli používat božskou magii, a tak šupinoví čaroději plní roli poradce a historika. V dobách míru používají kouzla k opevnění a posílení doupěte a k pomoci zbytku kmene. Když je kmen v ohrožení, šupinový čaroděj metá na nepřátele oheň a jed a šetří si trochu magie pro sebe pro případ, že bude potřeba utéct nebo využít únosce.

Povinnost vůči drakovi. V kmeni koboldů spojeném s drakem, typicky v tom, co je poblíž dračího doupěte, slouží šupinový čaroděj i jako diplomat a hlásná trouba – předvídá drakovy potřeby, jménem draka vydává rozkazy ostatním koboldům a podává drakovi hlášení. Čaroděj má stejnou bázeň a úctu k drakům jako obyčejní koboldi, ale uvědomuje si, že jeho povinností není neustále nadbíhat svého pánovi. Také chápe, že kvůli tomu že je často v drakově blízkosti, by nejspíš mohl být prvním, kdo by zemřel, pokud by se jeho pán rozzlobil nebo pocítil nevoli, a tak se ve svém chování vůči drakovi ze všech sil snaží udržovat rovnováhu mezi zbožňováním a terorem.

Nikdy nečiň té chyby, že bys uvažoval koboldy hloupými či opožděnými, jen protože jsou malými. Velikost s tím nemá co dočinění.

  • Volo
Koboldí šupinový čaroděj
Malý humanoid (kobold), zákonné zlo
Obranné číslo 15 (přirozená zbroj)
Životy 27 (5k6 + 10)
Rychlost 6 sáhů
  • SIL7 (–2)
  • OBR15 (+2)
  • ODL14 (+2)
  • INT10 (+0)
  • MDR9 (–1)
  • CHA14 (+2)
Dovednosti Lékařství +1, Mystika +2
Smysly vidění ve tmě 12 sáhů, pasivní Vnímání 9
Jazyky dračí řeč, obecná řeč
Nebezpečnost 1 (200 ZK)

Sesílání kouzel. Kobold je sesilatel kouzel 3. úrovně. Jeho sesílací vlastnost je Charisma (SO záchrany kouzla je 12, útočná oprava kouzla je +4). Kobold má připravena následující čarodějská kouzla:

Triky (libovolně): jedovatá sprška, mágova ruka, ohnivá střela, oprav

  1. úroveň (4 pozice): barevná koule, spěšný ústup, zmam osobu

  2. úroveň (2 pozice): sežehující paprsek

Čarodějné body. Kobold má 3 čarodějné body. Všechny čarodějné body si obnoví, když si krátce či důkladně odpočine. Čarodějné body může utratit za následující možnosti:

Záludné kouzlo: Když kobold sesílá kouzlo, může utratit 1 čarodějný bod a seslat ho bez verbálních či pohybových složek.

Zostřené kouzlo: Když kobold sesílá kouzlo, které nutí tvora hodit si záchranný hod pro odolání jeho účinkům, může utratit 3 čarodějné body a udělit jednomu cíli kouzla nevýhodu k jeho prvnímu záchrannému hodu proti kouzlu.

Citlivost na sluneční světlo. Když je kobold ve slunečním světle, má nevýhodu k hodům na útok a ověřením Moudrosti (Vnímání) opírajícími se o zrak.

Taktika tlupy. Kobold má výhodu k hodům na útok proti tvorovi, je-li do 1 sáhu od tvora aspoň jeden koboldův spojenec, jenž není neschopný.

Akce

Dýka. Útok na blízko nebo na dálku zbraní: +4 k zásahu, dosah 1 sáh nebo dostřel 4/12 sáhů, jeden cíl. Zásah: Bodné zranění 4 (1k4 + 2).