SRD JaD a překladu DnD 5e
  • DnD 5e

    • Příručka hráče
    • Průvodce pána jeskyně
    • Bestiář
    • Xanatharův průvodce vším
    • Volův průvodce netvory
  • Jeskyne a draci

    • Základní kniha
    • Doplňky
  • Abecední
  • Moci
  • Magických škol
  • Grimoar povolání
  • Alchymista
  • Barbar
  • Bard
  • Bojovník
  • Čaroděj
  • Černokněžník
  • Druid
  • Hraničář
  • Klerik
  • Kouzelník
  • Lovec netvorů
  • Mnich
  • Paladin
  • Tulák
  • Fate
  • Apokalyptickej svět
  • DrDII
  • Shadowrun 6e
d20.cz
  • DnD 5e

    • Příručka hráče
    • Průvodce pána jeskyně
    • Bestiář
    • Xanatharův průvodce vším
    • Volův průvodce netvory
  • Jeskyne a draci

    • Základní kniha
    • Doplňky
  • Abecední
  • Moci
  • Magických škol
  • Grimoar povolání
  • Alchymista
  • Barbar
  • Bard
  • Bojovník
  • Čaroděj
  • Černokněžník
  • Druid
  • Hraničář
  • Klerik
  • Kouzelník
  • Lovec netvorů
  • Mnich
  • Paladin
  • Tulák
  • Fate
  • Apokalyptickej svět
  • DrDII
  • Shadowrun 6e
d20.cz
  • Bestiář

    • Úvod
    • Abolet
    • Andělé
    • Ankheg
    • Árakokra
    • Azer
    • Bazilišek
    • Behir
    • Blekotající tlamáč
    • Bludička
    • Bulta
    • Chiméra
    • Chrlič
    • Chuul
    • Ďáblové
    • Démoni
    • Diblík
    • Dinosauři
    • Divous
    • Dračí želva
    • Draci
    • Drak, stínový
    • Drakostěj
    • Dravouk
    • Dryáda
    • Duch
    • Duergar
    • Dvojník
    • Elementálové
    • Elfové: drowové
    • Empyrean
    • Ent
    • Etin
    • Fext
    • Flamp
    • Fomorian
    • Galeb dur
    • Géniové
    • Ghúlové
    • Githové
    • Gnolové
    • Gnóm, hlubinný (permoník)
    • Goblini
    • Gobři
    • Golemové
    • Gorgon
    • Grel
    • Gryf
    • Gryk
    • Hákovec
    • Harpyje
    • Hipogryf
    • Homunkulus
    • Houby
    • Hrotoun
    • Hydra
    • Jednorožec
    • Ještěrci
    • Ježibaby
    • Kambion
    • Kenku
    • Kentaur
    • Klamopard
    • Klepetnatec
    • Koboldi
    • Kokatrice
    • Kostěj
    • Kostlivci
    • Kovatl
    • Kraken
    • Krápnitec
    • Kuo-toové
    • Kyklop
    • Lamie
    • Lítice
    • Lykantropové
    • Magmar
    • Mantikora
    • Medúza
    • Mefiti
    • Mimik
    • Minotaurus
    • Modroni
    • Mořan
    • Morian
    • Mozkožrout
    • Mrchodravec
    • Mstitel
    • Mumie
    • Mykonidi
    • Nágy
    • Neviditelný stopař
    • Noční můra
    • Noh
    • Notik
    • Obři
    • Obrněný děs
    • Ohnivá lebka
    • Ón
    • Orkové
    • Otyugh
    • Oživlé předměty
    • Pavoučnatec
    • Pegas
    • Pekelný ohař
    • Peryton
    • Pláštník
    • Plazivý pařát
    • Poletucha
    • Polodrak
    • Polokostěj
    • Přízrak
    • Pseudodrak
    • Purpurový červ
    • Quagot
    • Rakšáza
    • Remorázové
    • Ropušák
    • Rozumhlt
    • Rytíř smrti
    • Rzivý netvor
    • Sahuagini
    • Šakalodlak
    • Salamandři
    • Satyr
    • Sfingy
    • Skuruti
    • Sládi
    • Slizy
    • Sněti
    • Sovodvěd
    • Spektra
    • Stín
    • Štítový strážce
    • Strašák
    • Striga
    • Sukuba nebo inkubus
    • Tarask
    • Temnoplášť
    • Thri-kreen
    • Tlející valivec
    • Troglodyt
    • Troll
    • Upíři
    • Vílí dráček
    • Vodní div
    • Vyverna
    • Xorn
    • Yettiové
    • Yuan-tiové
    • Yugoloti
    • Zlobři
    • Zombie
    • Zřící
    • Dodatek A: Různí tvorové
    • Dodatek B: Cizí postavy
    • Dodatek C: Nestvůry podle nebezpečnosti
  • O SRD

    • Návod na editaci
    • Přidání knihy

Azer

„Dejte mi sto azerských otroků a vybuduji říši, před kterou se budou třást i bohové.“

— Arakses al-Saqar, ifrítí paša

Azeři jsou doma ve Sféře ohnivého živlu. Jsou mistrní řemeslníci a horníci a zapřísáhlí nepřátelé ifrítů. Azer svým vzhledem a způsoby připomíná trpaslíka, ale to je jen zdání. Pod jeho kovově vypadající kůží jde o bytost ohně, která se navenek projevuje svými ohnivými vlasy a vousy.

Vyrobení, ne narození. Azeři se nerozmnožují. Každý z nich je vyroben z bronzu jiného azera a je naplněn částí výrobcova vnitřního ohně. Podoba každého azera je opatřena jedinečnými rysy. Tento výrobní proces omezuje růst azeří populace a je hlavním důvodem, že tito tvorové zůstávají vzácní.

Sopeční obyvatelé. Azeři sídlí v království na hranici mezi Sférou zemního živlu a Sférou ohnivého živlu — v horském a sopečném pásmu, jehož vrcholy se zvedají jako sled pevností. Pod vrcholy hor, pod sopečnými kaldery a mezi lávovými jezery těží ze země lesklé kovy a třpytivé drahokamy. Azeří oddíly hlídkují v chodbách a tunelech jejich říše a odráží salamandří nájezdníky, jejichž ifrítí páni nařizují údery proti azeřímu království.

Nepřátelé ifrítů. Kdysi dávno byli ifríti a azeři spojenci. Azeři pomohli vytvořit Mosazné město. Propracovali tento domov ifrítů do jednoho z nejúžasnějších míst, jaké kdy byla stvořena. Když dokončili svou práci, ifríti je zradili a neúspěšně se pokusili azery zotročit, aby ochránili tajemství velkoměsta. Navzdory občasným nájezdům a šarvátkám se ale obě strany dosud zdrželi totálního konfliktu. Azeři se domnívají, že pouze hrozba toho, že by mohli odhalit tajné cesty do Mosazného města, udržuje ifríty v šachu.

Mistři kovů a drahokamů. Azeři jsou mistrní řemeslníci a z drahokamů a vzácných kovů nalezených v sopečné lokalitě vytváří nádherné práce. Hodnoty takových pokladů si cení nade všechny ostatní věci a občas vysílají družiny napříč sférami, aby vyhledaly vzácné kovy a drahokamy.

Když jsou azeři magicky povoláni do Materiální sféry, jde typicky o pomoc s výrobou propracovaného kouzelného předmětu či umělecké práce, neboť se říká, že jejich dovednost v takovém řemesle nemá obdoby.

Živý oheň. Azer nepotřebuje jíst, pít ani spát.

Azer
Střední elementál, zákonně neutrální
Obranné číslo 17 (přirozená zbroj, štít)
Životy 39 (6k8 + 12)
Rychlost 6 sáhů
  • SIL17 (+3)
  • OBR12 (+1)
  • ODL15 (+2)
  • INT12 (+1)
  • MDR13 (+1)
  • CHA10 (+0)
Záchranné hody Odl +4
Imunity vůči zraněním jedová, ohnivá
Imunity vůči stavům otrávený
Smysly pasivní Vnímání 11
Jazyky ignanština
Nebezpečnost 2 (450 ZK)

Žhavé tělo. Tvor, který se dotkne azera nebo ho zasáhne útokem na blízko ze vzdálenosti do 1 sáhu, utrpí ohnivé zranění 5 (1k10).

Žhavé zbraně. Když azer zasáhne kovovou zbraní na blízko, způsobí dodatečné ohnivé zranění 3 (1k6) (započítáno v útoku).

Svícení. Azer osvítí jasným světlem okruh o poloměru 2 sáhy a slabým světlem další 2 sáhy.

Akce

Válečné kladivo. Útok na blízko zbraní: +5 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Dritvé zranění 7 (1k8 + 3), nebo drtivé zranění 8 (1k10 + 3), pokud k útoku na blízko použije dvě ruce, plus ohnivé zranění 3 (1k6).

Prev
Árakokra
Next
Bazilišek