Oživlé předměty

Oživlé předměty se vyrábí pomocí mocné magie, aby plnily rozkazy svých tvůrců. Když nemají nové rozkazy, plní poslední příkaz, který obdržely, jak nejlépe umí, a jednoduché instrukce umí plnit nezávisle. Některé oživlé předměty (včetně mnohých z těch vytvořených ve Vílí divočině) mohou plynně hovořit nebo získat osobnost, ale většina z nich jsou jednoduché automaty.

Povaha výtvoru. Oživlý předmět nepotřebuje dýchat, jíst, pít ani spát.

Magie, která oživuje předmět, se rozptýlí, když výtvoru klesnou životy na 0. Oživlý předmět, kterému se sníží životy na 0, se stane neživý a příliš poškozený, než aby byl k něčemu užitečný.

Dusící běhoun

Rádoby zloději a bezohlední hrdinové dorazí na práh příbytku nepřítele s očima na šťopkách a nastraženýma ušima kvůli pastem, jen aby skončili svou výpravu předčasně, když běhouny pod jejich nohama oživnou a udusí je.

Dusící běhoun může mít mnoho různých podob, od jemně tkaného koberce jako pro královnu po hrubou rohož ve venkovské chatrči. Tvorové, kteří jsou schopni vnímat magii, vycítí falešnou magickou auru běhounu.

V některých případech se dusící běhoun maskuje jako létající koberec nebo jiný prospěšný kouzelný předmět. Ale postava, která si na něj stoupne či sedne nebo která se pokusí pronést zaklínadlo, je rychle lapena, když se dusící běhoun pevně sroluje kolem své oběti.

Létající meč

Létající meč tančí ve vzduchu a bojuje s jistotou válečníka, kterého nelze zranit. Meče jsou nejběžnější zbraně, které se oživují magií. Ví se, že i dýky, kopí, kyje, palcáty, sekery, a dokonce i samonabíjecí kuše existují v podobě oživlého předmětu.

Oživlá zbroj

Tato prázdná kovová skořápka lomozí, když se pohybuje. Těžké pláty o sebe naráží a vrzají jako pomstychtivý duch padlého rytíře. Tento magický strážce, těžkopádný, ale vytrvalý, je téměř vždy plátovou zbrojí.

Oživlá zbroj je často očarovaná předpřipraveným proslovem, aby byla ještě hrozivější, a tak zbroj může pronášet varování, požadovat hesla nebo doručovat hádanky. Vzácné oživlé zbroje jsou schopné vést skutečný rozhovor.

Dusící běhoun
Velký výtvor, bez přesvědčení
Obranné číslo 12
Životy 33 (6k10)
Rychlost 2 sáhy
  • SIL17 (+3)
  • OBR14 (+2)
  • ODL10 (+0)
  • INT1 (-5)
  • MDR3 (-4)
  • CHA1 (-5)
Imunity vůči zraněním jedová, psychická
Imunity vůči stavům hluchý, otrávený, paralyzovaný, slepý, vystrašený, zkamenělý, zmámený
Smysly mimozrakové vnímání 12 sáhů (mimo tento okruh je slepý), pasivní Vnímání 6
Jazyky
Nebezpečnost 2 (450 ZK)

Náchylnost na antimagii. Běhoun je neschopný, když je v oblasti antimagického pole. Je-li běhoun cílem rozptyl magii, musí uspět v záchranném hodu na Odolnost proti SO záchrany kouzla sesilatele, jinak upadne do bezvědomí na 1 minutu.

Přenos zranění. Zatímco běhoun uchvacuje tvora, obdržuje pouze polovinu utrpěného zranění (zaokrouhleno dolů) a druhou polovinu obdržuje tvor, kterého běhoun uchvacuje.

Falešný vzhled. Dokud běhoun zůstává nehybný, je k nerozeznání od normálního koberce.

Akce

Dušení. Útok na blízko zbraní: +5 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden Střední či menší tvor. Zásah: Tvor je uchvácený (SO úniku je 13). Dokud toto uchvácení neskončí, cíl je zadržený, slepý a hrozí mu udušení a běhoun nemůže dusit jiný cíl. Navíc na začátku každého tahu cíle cíl utrpí drtivé zranění 10 (2k6 + 3).

„Vedle truhly ležela kostra kapitána Pohrdavce, která stále svírala rezavý meč. Umíš si představit mé překvapení, když meč vyletěl z jeho sevřené kostěné ruky! Stále mám od něj jizvu.

— Levit Rychlobod, hobití tulák

Létající meč
Malý výtvor, bez přesvědčení
Obranné číslo 17 (přirozená zbroj)
Životy 17 (5k6)
Rychlost 0 sáhů, létání 10 sáhů (vznášení se)
  • SIL12 (+1)
  • OBR15 (+2)
  • ODL11 (+0)
  • INT1 (-5)
  • MDR5 (-3)
  • CHA1 (-5)
Záchranné hody Obr +4
Imunity vůči zraněním jedová, psychická
Imunity vůči stavům hluchý, otrávený, paralyzovaný, slepý, vystrašený, zkamenělý, zmámený
Smysly mimozrakové vnímání 12 sáhů (mimo tento okruh je slepý), pasivní Vnímání 7
Jazyky
Nebezpečnost 1/4 (50 ZK)

Náchylnost na antimagii. Meč je neschopný, když je v oblasti antimagického pole. Je-li meč cílem rozptyl magii, musí uspět v záchranném hodu na Odolnost proti SO záchrany kouzla sesilatele, jinak upadne do bezvědomí na 1 minutu.

Falešný vzhled. Dokud meč zůstává nehybný, je k nerozeznání od normálního meče.

Akce

Dlouhý meč. Útok na blízko zbraní: +3 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Sečné zranění 5 (1k8 + 1).

Oživlá zbroj
Střední výtvor, bez přesvědčení
Obranné číslo 18 (přirozená zbroj)
Životy 33 (6k8 + 6)
Rychlost 5 sáhů
  • SIL14 (+2)
  • OBR11 (+0)
  • ODL13 (+1)
  • INT1 (-5)
  • MDR3 (-4)
  • CHA1 (-5)
Imunity vůči zraněním jedová, psychická
Imunity vůči stavům hluchá, otrávená, paralyzovaná, slepá, vystrašená, zkamenělá, zmámená
Smysly mimozrakové vnímání 12 sáhů (mimo tento okruh je slepá), pasivní Vnímání 6
Jazyky
Nebezpečnost 1 (200 ZK)

Náchylnost na antimagii. Zbroj je neschopná, když je v oblasti antimagického pole. Je-li zbroj cílem rozptyl magii, musí uspět v záchranném hodu na Odolnost proti SO záchrany kouzla sesilatele, jinak upadne do bezvědomí na 1 minutu.

Falešný vzhled. Dokud zbroj zůstává nehybná, je k nerozeznání od normálního brnění.

Akce

Vícenásobný útok. Zbroj zaútočí dvakrát útokem na blízko.

Bouchnutí. Útok na blízko zbraní: +4 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Drtivé zranění 5 (1k6 + 2).