SRD JaD a překladu DnD 5e
  • DnD 5e

    • Příručka hráče
    • Průvodce pána jeskyně
    • Bestiář
    • Xanatharův průvodce vším
    • Volův průvodce netvory
  • Jeskyne a draci

    • Základní kniha
    • Doplňky
  • Abecední
  • Moci
  • Magických škol
  • Grimoar povolání
  • Alchymista
  • Barbar
  • Bard
  • Bojovník
  • Čaroděj
  • Černokněžník
  • Druid
  • Hraničář
  • Klerik
  • Kouzelník
  • Lovec netvorů
  • Mnich
  • Paladin
  • Tulák
  • Fate
  • Apokalyptickej svět
  • DrDII
  • Shadowrun 6e
d20.cz
  • DnD 5e

    • Příručka hráče
    • Průvodce pána jeskyně
    • Bestiář
    • Xanatharův průvodce vším
    • Volův průvodce netvory
  • Jeskyne a draci

    • Základní kniha
    • Doplňky
  • Abecední
  • Moci
  • Magických škol
  • Grimoar povolání
  • Alchymista
  • Barbar
  • Bard
  • Bojovník
  • Čaroděj
  • Černokněžník
  • Druid
  • Hraničář
  • Klerik
  • Kouzelník
  • Lovec netvorů
  • Mnich
  • Paladin
  • Tulák
  • Fate
  • Apokalyptickej svět
  • DrDII
  • Shadowrun 6e
d20.cz
  • Bestiář

    • Úvod
    • Abolet
    • Andělé
    • Ankheg
    • Árakokra
    • Azer
    • Bazilišek
    • Behir
    • Blekotající tlamáč
    • Bludička
    • Bulta
    • Chiméra
    • Chrlič
    • Chuul
    • Ďáblové
    • Démoni
    • Diblík
    • Dinosauři
    • Divous
    • Dračí želva
    • Draci
    • Drak, stínový
    • Drakostěj
    • Dravouk
    • Dryáda
    • Duch
    • Duergar
    • Dvojník
    • Elementálové
    • Elfové: drowové
    • Empyrean
    • Ent
    • Etin
    • Fext
    • Flamp
    • Fomorian
    • Galeb dur
    • Géniové
    • Ghúlové
    • Githové
    • Gnolové
    • Gnóm, hlubinný (permoník)
    • Goblini
    • Gobři
    • Golemové
    • Gorgon
    • Grel
    • Gryf
    • Gryk
    • Hákovec
    • Harpyje
    • Hipogryf
    • Homunkulus
    • Houby
    • Hrotoun
    • Hydra
    • Jednorožec
    • Ještěrci
    • Ježibaby
    • Kambion
    • Kenku
    • Kentaur
    • Klamopard
    • Klepetnatec
    • Koboldi
    • Kokatrice
    • Kostěj
    • Kostlivci
    • Kovatl
    • Kraken
    • Krápnitec
    • Kuo-toové
    • Kyklop
    • Lamie
    • Lítice
    • Lykantropové
    • Magmar
    • Mantikora
    • Medúza
    • Mefiti
    • Mimik
    • Minotaurus
    • Modroni
    • Mořan
    • Morian
    • Mozkožrout
    • Mrchodravec
    • Mstitel
    • Mumie
    • Mykonidi
    • Nágy
    • Neviditelný stopař
    • Noční můra
    • Noh
    • Notik
    • Obři
    • Obrněný děs
    • Ohnivá lebka
    • Ón
    • Orkové
    • Otyugh
    • Oživlé předměty
    • Pavoučnatec
    • Pegas
    • Pekelný ohař
    • Peryton
    • Pláštník
    • Plazivý pařát
    • Poletucha
    • Polodrak
    • Polokostěj
    • Přízrak
    • Pseudodrak
    • Purpurový červ
    • Quagot
    • Rakšáza
    • Remorázové
    • Ropušák
    • Rozumhlt
    • Rytíř smrti
    • Rzivý netvor
    • Sahuagini
    • Šakalodlak
    • Salamandři
    • Satyr
    • Sfingy
    • Skuruti
    • Sládi
    • Slizy
    • Sněti
    • Sovodvěd
    • Spektra
    • Stín
    • Štítový strážce
    • Strašák
    • Striga
    • Sukuba nebo inkubus
    • Tarask
    • Temnoplášť
    • Thri-kreen
    • Tlející valivec
    • Troglodyt
    • Troll
    • Upíři
    • Vílí dráček
    • Vodní div
    • Vyverna
    • Xorn
    • Yettiové
    • Yuan-tiové
    • Yugoloti
    • Zlobři
    • Zombie
    • Zřící
    • Dodatek A: Různí tvorové
    • Dodatek B: Cizí postavy
    • Dodatek C: Nestvůry podle nebezpečnosti
  • O SRD

    • Návod na editaci
    • Přidání knihy

Hrotoun

Hrotouni lpí na stropech jeskyní a velkých podzemních chodeb, dokonale splývají s přírodní skálou a potichu padají na nic netušící nepřátele na zemi pod nimi, aby je bodli.

Hrotoun je larvální stádium krápnitce a tito dva tvorové často útočí v tandemu. Hrotounovo tělo obaluje skalistý krunýř a dává mu vzhled a texturu krápníku. Tento krunýř chrání horní část měkkého, slimákovitého těla, díky kterému se může pohybovat po skalních stěnách a stropech, kde se připravuje na kořist. Když má zavřené oko a pusu, je ho těžké odlišit od obyčejného skladního útvaru.

Trpěliví lovci. Hrotouni vidí, ale umí i reagovat na hluk a teplo, čekat na živé tvory, kteří pod ním projdou a pak na ně spadnout a zaútočit. Hrotoun, který promarní šanci zabít oběť, se musí pomalu vyšplhat zpět na strop. Když je spadlý hrotoun cílem útoku, vyloučí smradlavý hlen, kvůli kterému si většina predátorů rozmyslí ho sežrat.

Hrotouni se shlukují do kolonií, aby maximalizovali účinnost svých útoků a padají současně, aby zvýšili svou šanci na zásah kořisti. Když hrotoun úspěšně tvora zabije, ostatní se pomalu slezou k mrtvole, aby se připojili k hostině.

Hrotoun
Střední obluda, bez přesvědčení
Obranné číslo 15 (přirozená zbroj)
Životy 22 (3k8 + 9)
Rychlost 1 sáh, šplání 1 sáh
  • SIL10 (+0)
  • OBR13 (+1)
  • ODL16 (+3)
  • INT1 (-5)
  • MDR7 (-2)
  • CHA3 (-4)
Dovednosti Nenápadnost +5
Smysly mimozrakové vnímání 6 sáhů, vidění ve tmě 12 sáhů, pasivní Vnímání 8
Jazyky —
Nebezpečnost 1/2 (100 ZK)

Falešný vzhled. Dokud hrotoun zůstává nehybný na stropě, je k nerozeznání od normálního krápníku.

Pavoučí šplh. Hrotoun umí šplhat po těžkých površích, včetně stropu hlavou dolů, aniž by si musel házet na ověření vlastnosti.

Akce

Spadnutí. Útok na blízko zbraní: +3 k zásahu, jeden tvor přímo pod hrotounem. Zásah: Bodné zranění 3 (1k6) za každé 2 spadené sáhy, až do 21 (6k6). Minutí: Hrotoun utrpí polovinu normálního zranění z pádu za spadenou vzdálenost.

Prev
Houby
Next
Hydra