Hrotoun

Hrotouni lpí na stropech jeskyní a velkých podzemních chodeb, dokonale splývají s přírodní skálou a potichu padají na nic netušící nepřátele na zemi pod nimi, aby je bodli.

Hrotoun je larvální stádium krápnitce a tito dva tvorové často útočí v tandemu. Hrotounovo tělo obaluje skalistý krunýř a dává mu vzhled a texturu krápníku. Tento krunýř chrání horní část měkkého, slimákovitého těla, díky kterému se může pohybovat po skalních stěnách a stropech, kde se připravuje na kořist. Když má zavřené oko a pusu, je ho těžké odlišit od obyčejného skladního útvaru.

Trpěliví lovci. Hrotouni vidí, ale umí i reagovat na hluk a teplo, čekat na živé tvory, kteří pod ním projdou a pak na ně spadnout a zaútočit. Hrotoun, který promarní šanci zabít oběť, se musí pomalu vyšplhat zpět na strop. Když je spadlý hrotoun cílem útoku, vyloučí smradlavý hlen, kvůli kterému si většina predátorů rozmyslí ho sežrat.

Hrotouni se shlukují do kolonií, aby maximalizovali účinnost svých útoků a padají současně, aby zvýšili svou šanci na zásah kořisti. Když hrotoun úspěšně tvora zabije, ostatní se pomalu slezou k mrtvole, aby se připojili k hostině.

Hrotoun
Střední obluda, bez přesvědčení
Obranné číslo 15 (přirozená zbroj)
Životy 22 (3k8 + 9)
Rychlost 1 sáh, šplání 1 sáh
  • SIL10 (+0)
  • OBR13 (+1)
  • ODL16 (+3)
  • INT1 (-5)
  • MDR7 (-2)
  • CHA3 (-4)
Dovednosti Nenápadnost +5
Smysly mimozrakové vnímání 6 sáhů, vidění ve tmě 12 sáhů, pasivní Vnímání 8
Jazyky
Nebezpečnost 1/2 (100 ZK)

Falešný vzhled. Dokud hrotoun zůstává nehybný na stropě, je k nerozeznání od normálního krápníku.

Pavoučí šplh. Hrotoun umí šplhat po těžkých površích, včetně stropu hlavou dolů, aniž by si musel házet na ověření vlastnosti.

Akce

Spadnutí. Útok na blízko zbraní: +3 k zásahu, jeden tvor přímo pod hrotounem. Zásah: Bodné zranění 3 (1k6) za každé 2 spadené sáhy, až do 21 (6k6). Minutí: Hrotoun utrpí polovinu normálního zranění z pádu za spadenou vzdálenost.