SRD JaD a překladu DnD 5e
  • DnD 5e

    • Příručka hráče
    • Průvodce pána jeskyně
    • Bestiář
    • Xanatharův průvodce vším
    • Volův průvodce netvory
  • Jeskyne a draci

    • Základní kniha
    • Doplňky
  • Abecední
  • Moci
  • Magických škol
  • Grimoar povolání
  • Alchymista
  • Barbar
  • Bard
  • Bojovník
  • Čaroděj
  • Černokněžník
  • Druid
  • Hraničář
  • Klerik
  • Kouzelník
  • Lovec netvorů
  • Mnich
  • Paladin
  • Tulák
  • Fate
  • Apokalyptickej svět
  • DrDII
  • Shadowrun 6e
d20.cz
  • DnD 5e

    • Příručka hráče
    • Průvodce pána jeskyně
    • Bestiář
    • Xanatharův průvodce vším
    • Volův průvodce netvory
  • Jeskyne a draci

    • Základní kniha
    • Doplňky
  • Abecední
  • Moci
  • Magických škol
  • Grimoar povolání
  • Alchymista
  • Barbar
  • Bard
  • Bojovník
  • Čaroděj
  • Černokněžník
  • Druid
  • Hraničář
  • Klerik
  • Kouzelník
  • Lovec netvorů
  • Mnich
  • Paladin
  • Tulák
  • Fate
  • Apokalyptickej svět
  • DrDII
  • Shadowrun 6e
d20.cz
  • Bestiář

    • Úvod
    • Abolet
    • Andělé
    • Ankheg
    • Árakokra
    • Azer
    • Bazilišek
    • Behir
    • Blekotající tlamáč
    • Bludička
    • Bulta
    • Chiméra
    • Chrlič
    • Chuul
    • Ďáblové
    • Démoni
    • Diblík
    • Dinosauři
    • Divous
    • Dračí želva
    • Draci
    • Drak, stínový
    • Drakostěj
    • Dravouk
    • Dryáda
    • Duch
    • Duergar
    • Dvojník
    • Elementálové
    • Elfové: drowové
    • Empyrean
    • Ent
    • Etin
    • Fext
    • Flamp
    • Fomorian
    • Galeb dur
    • Géniové
    • Ghúlové
    • Githové
    • Gnolové
    • Gnóm, hlubinný (permoník)
    • Goblini
    • Gobři
    • Golemové
    • Gorgon
    • Grel
    • Gryf
    • Gryk
    • Hákovec
    • Harpyje
    • Hipogryf
    • Homunkulus
    • Houby
    • Hrotoun
    • Hydra
    • Jednorožec
    • Ještěrci
    • Ježibaby
    • Kambion
    • Kenku
    • Kentaur
    • Klamopard
    • Klepetnatec
    • Koboldi
    • Kokatrice
    • Kostěj
    • Kostlivci
    • Kovatl
    • Kraken
    • Krápnitec
    • Kuo-toové
    • Kyklop
    • Lamie
    • Lítice
    • Lykantropové
    • Magmar
    • Mantikora
    • Medúza
    • Mefiti
    • Mimik
    • Minotaurus
    • Modroni
    • Mořan
    • Morian
    • Mozkožrout
    • Mrchodravec
    • Mstitel
    • Mumie
    • Mykonidi
    • Nágy
    • Neviditelný stopař
    • Noční můra
    • Noh
    • Notik
    • Obři
    • Obrněný děs
    • Ohnivá lebka
    • Ón
    • Orkové
    • Otyugh
    • Oživlé předměty
    • Pavoučnatec
    • Pegas
    • Pekelný ohař
    • Peryton
    • Pláštník
    • Plazivý pařát
    • Poletucha
    • Polodrak
    • Polokostěj
    • Přízrak
    • Pseudodrak
    • Purpurový červ
    • Quagot
    • Rakšáza
    • Remorázové
    • Ropušák
    • Rozumhlt
    • Rytíř smrti
    • Rzivý netvor
    • Sahuagini
    • Šakalodlak
    • Salamandři
    • Satyr
    • Sfingy
    • Skuruti
    • Sládi
    • Slizy
    • Sněti
    • Sovodvěd
    • Spektra
    • Stín
    • Štítový strážce
    • Strašák
    • Striga
    • Sukuba nebo inkubus
    • Tarask
    • Temnoplášť
    • Thri-kreen
    • Tlející valivec
    • Troglodyt
    • Troll
    • Upíři
    • Vílí dráček
    • Vodní div
    • Vyverna
    • Xorn
    • Yettiové
    • Yuan-tiové
    • Yugoloti
    • Zlobři
    • Zombie
    • Zřící
    • Dodatek A: Různí tvorové
    • Dodatek B: Cizí postavy
    • Dodatek C: Nestvůry podle nebezpečnosti
  • O SRD

    • Návod na editaci
    • Přidání knihy

Ón

Óni jsou hrůzostrašní bubáci z dětských říkanek, kteří jsou nočními můrami dětí i dospělých, jenomže jsou velmi skuteční a vždy hladoví. Chutnají jim hlavně lidská miminka. Óni vypadají jako démoničtí zlobři s modrou nebo zelenou kůží, tmavými vlasy a dvěma krátkými slonovinovými rohy, které jim vyčnívají z čela. Jejich oči jsou tmavé s pozoruhodně bílými zorničkami a jejich zuby a drápy jsou uhlově černé.

Noční lovci. Za bílého dne ón skrývá svou skutečnou podobu pomocí magie a získává důvěru těch, které má v úmyslu zradit, když padne tma. Tito tvorové umí měnit svou velikost i tvar. Když prochází městy, mohou vypadat jako humanoidi a předstírat, že jsou cestovatelé, dřevorubci nebo obyvatelé z pohraničí. V takové podobě ón provádí výběr humanoidů v osadě a vymýšlí způsoby, jak některé z nich unést a sežrat.

Magičtí zlobři. Ónům se také někdy říká zlobří mágové, kvůli jejich přirozené magické schopnosti. I když jsou jen vzdáleně příbuzní se skutečnými zlobry, mají s nimi společný zvyk spojovat své síly s jinými zlými tvory. Ón slouží nějakému pánovi, je-li to pro něj výnosné, nebo pokud mu poskytuje luxusní, dobře bráněný domov. Óni prahnou po magii a výměnou za užitečné kouzelné předměty pracují pro zlé kouzelníky a ježibaby.

Zamkni dveře a světlo zhasni

V noci straší ón a je hladný

Běž se rychle někam schovat

Ón si přišel zažertovat

Slyšíš, jak za dveřmi dýše?

Nevylézej ze své skrýše!

Strachuj se před jeho smíchem

Hodiny tikají nočním tichem

— Dětská říkanka

Ón
Velký obr, zákonné zlo
Obranné číslo 16 (drátěná zbroj)
Životy 110 (13k10 + 39)
Rychlost 6 sáhů, létání 6 sáhů
  • SIL19 (+4)
  • OBR11 (+0)
  • ODL16 (+3)
  • INT14 (+2)
  • MDR12 (+1)
  • CHA15 (+2)
Záchranné hody Obr +3, Odl +6, Mdr +4, Cha +5
Dovednosti Klamání +8, Mystika +5, Vnímání +4
Smysly vidění ve tmě 12 sáhů, pasivní Vnímání 14
Jazyky gigantština, obecná řeč
Nebezpečnost 7 (2 900 ZK)

Přirozené sesílání kouzel. Ónova přirozená sesílací vlastnost je Charisma (SO záchrany kouzla je 13). Ón může přirozeně sesílat následující kouzla, jež od něj nevyžadují surovinové složky:

Libovolně: neviditelnost, tma

1/den každé: kužel mrazu, mlžná podoba, spánek, zmam osobu

Magické zbraně. Ónovy útoky zbraní jsou magické.

Regenerace. Ón si obnoví 10 životů na začátku svého tahu, má-li aspoň 1 život.

Akce

Vícenásobný útok. Ón zaútočí dvakrát, buď drápy, nebo kůsou.

Drápy (jen v podobě óna). Útok na blízko zbraní: +7 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Sečné zranění 8 (1k8 + 4).

Kůsa. Útok na blízko zbraní: +7 k zásahu, dosah 2 sáhy, jeden cíl. Zásah: Sečné zranění 15 (2k10 + 4), nebo sečné zranění 9 (1k10 + 4) v Malé či Střední podobě.

Změna podoby. Ón se magicky promění v Malého či Středního humanoida, ve Velkého obra, nebo zpět do své skutečné podoby. Jeho statistiky, kromě jeho velikosti, jsou v každé podobě stejné. Jediné vybavení, které se přemění, je jeho kůsa, která se zmenší tak, aby ji mohl používat v humanoidní podobě. Pokud ón zemře, navrátí se do své skutečné podoby a kůsa se navrátí do své normální velikosti.

Prev
Ohnivá lebka
Next
Orkové