SRD JaD a překladu DnD 5e
  • DnD 5e

    • Příručka hráče
    • Průvodce pána jeskyně
    • Bestiář
    • Xanatharův průvodce vším
    • Volův průvodce netvory
  • Jeskyne a draci

    • Základní kniha
    • Doplňky
  • Abecední
  • Moci
  • Magických škol
  • Grimoar povolání
  • Alchymista
  • Barbar
  • Bard
  • Bojovník
  • Čaroděj
  • Černokněžník
  • Druid
  • Hraničář
  • Klerik
  • Kouzelník
  • Lovec netvorů
  • Mnich
  • Paladin
  • Tulák
  • Fate
  • Apokalyptickej svět
  • DrDII
  • Shadowrun 6e
d20.cz
  • DnD 5e

    • Příručka hráče
    • Průvodce pána jeskyně
    • Bestiář
    • Xanatharův průvodce vším
    • Volův průvodce netvory
  • Jeskyne a draci

    • Základní kniha
    • Doplňky
  • Abecední
  • Moci
  • Magických škol
  • Grimoar povolání
  • Alchymista
  • Barbar
  • Bard
  • Bojovník
  • Čaroděj
  • Černokněžník
  • Druid
  • Hraničář
  • Klerik
  • Kouzelník
  • Lovec netvorů
  • Mnich
  • Paladin
  • Tulák
  • Fate
  • Apokalyptickej svět
  • DrDII
  • Shadowrun 6e
d20.cz
  • Bestiář

    • Úvod
    • Abolet
    • Andělé
    • Ankheg
    • Árakokra
    • Azer
    • Bazilišek
    • Behir
    • Blekotající tlamáč
    • Bludička
    • Bulta
    • Chiméra
    • Chrlič
    • Chuul
    • Ďáblové
    • Démoni
    • Diblík
    • Dinosauři
    • Divous
    • Dračí želva
    • Draci
    • Drak, stínový
    • Drakostěj
    • Dravouk
    • Dryáda
    • Duch
    • Duergar
    • Dvojník
    • Elementálové
    • Elfové: drowové
    • Empyrean
    • Ent
    • Etin
    • Fext
    • Flamp
    • Fomorian
    • Galeb dur
    • Géniové
    • Ghúlové
    • Githové
    • Gnolové
    • Gnóm, hlubinný (permoník)
    • Goblini
    • Gobři
    • Golemové
    • Gorgon
    • Grel
    • Gryf
    • Gryk
    • Hákovec
    • Harpyje
    • Hipogryf
    • Homunkulus
    • Houby
    • Hrotoun
    • Hydra
    • Jednorožec
    • Ještěrci
    • Ježibaby
    • Kambion
    • Kenku
    • Kentaur
    • Klamopard
    • Klepetnatec
    • Koboldi
    • Kokatrice
    • Kostěj
    • Kostlivci
    • Kovatl
    • Kraken
    • Krápnitec
    • Kuo-toové
    • Kyklop
    • Lamie
    • Lítice
    • Lykantropové
    • Magmar
    • Mantikora
    • Medúza
    • Mefiti
    • Mimik
    • Minotaurus
    • Modroni
    • Mořan
    • Morian
    • Mozkožrout
    • Mrchodravec
    • Mstitel
    • Mumie
    • Mykonidi
    • Nágy
    • Neviditelný stopař
    • Noční můra
    • Noh
    • Notik
    • Obři
    • Obrněný děs
    • Ohnivá lebka
    • Ón
    • Orkové
    • Otyugh
    • Oživlé předměty
    • Pavoučnatec
    • Pegas
    • Pekelný ohař
    • Peryton
    • Pláštník
    • Plazivý pařát
    • Poletucha
    • Polodrak
    • Polokostěj
    • Přízrak
    • Pseudodrak
    • Purpurový červ
    • Quagot
    • Rakšáza
    • Remorázové
    • Ropušák
    • Rozumhlt
    • Rytíř smrti
    • Rzivý netvor
    • Sahuagini
    • Šakalodlak
    • Salamandři
    • Satyr
    • Sfingy
    • Skuruti
    • Sládi
    • Slizy
    • Sněti
    • Sovodvěd
    • Spektra
    • Stín
    • Štítový strážce
    • Strašák
    • Striga
    • Sukuba nebo inkubus
    • Tarask
    • Temnoplášť
    • Thri-kreen
    • Tlející valivec
    • Troglodyt
    • Troll
    • Upíři
    • Vílí dráček
    • Vodní div
    • Vyverna
    • Xorn
    • Yettiové
    • Yuan-tiové
    • Yugoloti
    • Zlobři
    • Zombie
    • Zřící
    • Dodatek A: Různí tvorové
    • Dodatek B: Cizí postavy
    • Dodatek C: Nestvůry podle nebezpečnosti
  • O SRD

    • Návod na editaci
    • Přidání knihy

Ent

Entové jsou probuzené stromy, jež přebývají v prastarých hvozdech. I když si entové raději krátí dny, měsíce a roky v tichém rozjímání, sveřepě ochraňují svá zalesněná území před vnějšími hrozbami.

Probuzení spícího stromu. Strom, který je předurčený stát se entem, medituje dlouhé koloběhy ročních dob a žije normálně po desítky nebo stovky let, než si uvědomí svůj potenciál. Stromy se probudí jen za zvláštních okolností na místech nasáklých přírodní magií. Entové a mocní druidové umí vycítit, že strom má v sobě potenciál a chrání takové stromy v tajných hájích, když se přibližuje okamžik jejich probuzení. Během dlouhého procesu probouzení strom získá rysy

obličeje v kůře, rozdělení ve spodku kmene jako nohy a dlouhé větve ohnuté dolů jak ruce. Když je připravený, vytáhne své nohy ze svírající země a přidá se ke svým druhům k ochranně svého lesního domova.

Legendární strážci. Poté, co se ent probudí, pokračuje v růstu úplně stejně, jako když byl stromem. Entové stvoření z nejmohutnějších stromů mohou vyrůst do velkých rozměrů, zatímco rozvíjí svou přirozenou magickou schopnost na rostlinách a zvířatech. Takoví entové mohou oživovat rostliny a používat je k chycení a polapení vetřelců. Mohou přivolávat divoké tvory, aby jim pomohli, nebo doručovat zprávy na dlouhé vzdálenosti.

Ochránci divočiny. Dokonce i po probuzení ent tráví mnoho svého času žitím jako strom. Když je zakořeněný na místě, zůstává si vědom svého okolí a umí vnímat účinky událostí, které se dějí míle daleko, na základě nepatrných změn v jeho okolí.

Dřevorubci, kteří se vyhýbají těžení zdravých živých stromů, a lovci, kteří si berou jen tolik, kolik potřebují ze štědrosti pralesa, patrně nevyprovokují entův hněv. Tvorové, kteří zachází neopatrně s ohněm, ti, kteří tráví jedem hvozd, a ti, kteří ničí velké stromy, zejména ty blízko probuzeného enta, poznají entův hněv.

Ent
Obrovská rostlina, chaotické dobro
Obranné číslo 16 (přirozená zbroj)
Životy 138 (12k12 + 60)
Rychlost 6 sáhů
  • SIL23 (+6)
  • OBR8 (-1)
  • ODL21 (+5)
  • INT12 (+1)
  • MDR16 (+3)
  • CHA12 (+1)
Zranitelnost vůči zraněním ohnivá
Odolání vůči zraněním bodná, drtivá
Smysly pasivní Vnímání 13
Jazyky druidština, elfština, obecná řeč, sylvánština
Nebezpečnost 9 (5 000 ZK)

Falešný vzhled. Dokud ent zůstává nehybný, je k nerozeznání od normálního stromu.

Obléhací nestvůra. Ent způsobuje předmětům a budovám dvojnásobné poškození.

Akce

Vícenásobný útok. Ent zaútočí dvakrát bouchnutím.

Bouchnutí. Útok na blízko zbraní: +10 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Drtivé zranění 16 (3k6 + 6).

Balvan. Útok na dálku zbraní: +10 k zásahu, dostřel 12/36 sáhů, jeden cíl. Zásah: Drtivé zranění 28 (4k10 + 6).

Oživení stromů (1/den). Ent magicky oživí jeden či dva stromy, které vidí do 12 sáhů od sebe. Tyto stromy mají stejné statistiky jako ent, kromě hodnot Inteligence a Charismatu, jež mají 1, nemohou mluvit a jejich jediná možnost akce je Bouchnutí. Oživený strom jedná jako entův spojenec. Strom vydrží oživený 1 den, či dokud nezemře; nebo dokud ent nezemře či se nevzdálí dál než 24 sáhů o stromu; nebo dokud ho ent pomocí bonusové akce nepromění zpět na neživý strom. Strom pak znovu zakoření, je-li to možné.

Prev
Empyrean
Next
Etin