SRD JaD a překladu DnD 5e
  • DnD 5e

    • Příručka hráče
    • Průvodce pána jeskyně
    • Bestiář
    • Xanatharův průvodce vším
    • Volův průvodce netvory
  • Jeskyne a draci

    • Základní kniha
    • Doplňky
  • Abecední
  • Moci
  • Magických škol
  • Grimoar povolání
  • Alchymista
  • Barbar
  • Bard
  • Bojovník
  • Čaroděj
  • Černokněžník
  • Druid
  • Hraničář
  • Klerik
  • Kouzelník
  • Lovec netvorů
  • Mnich
  • Paladin
  • Tulák
  • Fate
  • Apokalyptickej svět
  • DrDII
  • Shadowrun 6e
d20.cz
  • DnD 5e

    • Příručka hráče
    • Průvodce pána jeskyně
    • Bestiář
    • Xanatharův průvodce vším
    • Volův průvodce netvory
  • Jeskyne a draci

    • Základní kniha
    • Doplňky
  • Abecední
  • Moci
  • Magických škol
  • Grimoar povolání
  • Alchymista
  • Barbar
  • Bard
  • Bojovník
  • Čaroděj
  • Černokněžník
  • Druid
  • Hraničář
  • Klerik
  • Kouzelník
  • Lovec netvorů
  • Mnich
  • Paladin
  • Tulák
  • Fate
  • Apokalyptickej svět
  • DrDII
  • Shadowrun 6e
d20.cz
  • Bestiář

    • Úvod
    • Abolet
    • Andělé
    • Ankheg
    • Árakokra
    • Azer
    • Bazilišek
    • Behir
    • Blekotající tlamáč
    • Bludička
    • Bulta
    • Chiméra
    • Chrlič
    • Chuul
    • Ďáblové
    • Démoni
    • Diblík
    • Dinosauři
    • Divous
    • Dračí želva
    • Draci
    • Drak, stínový
    • Drakostěj
    • Dravouk
    • Dryáda
    • Duch
    • Duergar
    • Dvojník
    • Elementálové
    • Elfové: drowové
    • Empyrean
    • Ent
    • Etin
    • Fext
    • Flamp
    • Fomorian
    • Galeb dur
    • Géniové
    • Ghúlové
    • Githové
    • Gnolové
    • Gnóm, hlubinný (permoník)
    • Goblini
    • Gobři
    • Golemové
    • Gorgon
    • Grel
    • Gryf
    • Gryk
    • Hákovec
    • Harpyje
    • Hipogryf
    • Homunkulus
    • Houby
    • Hrotoun
    • Hydra
    • Jednorožec
    • Ještěrci
    • Ježibaby
    • Kambion
    • Kenku
    • Kentaur
    • Klamopard
    • Klepetnatec
    • Koboldi
    • Kokatrice
    • Kostěj
    • Kostlivci
    • Kovatl
    • Kraken
    • Krápnitec
    • Kuo-toové
    • Kyklop
    • Lamie
    • Lítice
    • Lykantropové
    • Magmar
    • Mantikora
    • Medúza
    • Mefiti
    • Mimik
    • Minotaurus
    • Modroni
    • Mořan
    • Morian
    • Mozkožrout
    • Mrchodravec
    • Mstitel
    • Mumie
    • Mykonidi
    • Nágy
    • Neviditelný stopař
    • Noční můra
    • Noh
    • Notik
    • Obři
    • Obrněný děs
    • Ohnivá lebka
    • Ón
    • Orkové
    • Otyugh
    • Oživlé předměty
    • Pavoučnatec
    • Pegas
    • Pekelný ohař
    • Peryton
    • Pláštník
    • Plazivý pařát
    • Poletucha
    • Polodrak
    • Polokostěj
    • Přízrak
    • Pseudodrak
    • Purpurový červ
    • Quagot
    • Rakšáza
    • Remorázové
    • Ropušák
    • Rozumhlt
    • Rytíř smrti
    • Rzivý netvor
    • Sahuagini
    • Šakalodlak
    • Salamandři
    • Satyr
    • Sfingy
    • Skuruti
    • Sládi
    • Slizy
    • Sněti
    • Sovodvěd
    • Spektra
    • Stín
    • Štítový strážce
    • Strašák
    • Striga
    • Sukuba nebo inkubus
    • Tarask
    • Temnoplášť
    • Thri-kreen
    • Tlející valivec
    • Troglodyt
    • Troll
    • Upíři
    • Vílí dráček
    • Vodní div
    • Vyverna
    • Xorn
    • Yettiové
    • Yuan-tiové
    • Yugoloti
    • Zlobři
    • Zombie
    • Zřící
    • Dodatek A: Různí tvorové
    • Dodatek B: Cizí postavy
    • Dodatek C: Nestvůry podle nebezpečnosti
  • O SRD

    • Návod na editaci
    • Přidání knihy

Xorn

Xornové jsou bizarní tvorové ze Sféry zemního živlu. Větří drahokamy a vzácné kovy a pak prochází hlínou a skálou, aby tyto poklady sežrali. V Materiální sféře v Temných říších se xorn musí pohybovat široko daleko, aby se uživil, a když je cenných minerálů v jeho stravě nedostatek, stává se agresivní vůči horníkům a lovcům pokladů.

O xornově nepřirozeném původu svědčí jeho neobvykle těžké tělo a velká, silná tlama posazená na vrchu jeho hlavy. Každá z jeho tří dlouhých rukou je zakončena ostrými drápy a jeho tři velké oči s kamennými víčky vidí všemi směry.

Živelní cestovatelé. Xorn je nadán silou zemního živlu. Skrz kámen a hlínu klouže stejně snadno jako ryba plave ve vodě. Hlínu ani kámen svým pohybem nevytěsňuje, ale spojuje se s nimi a protéká jimi. Nezanechává za sebou žádný tunel, díru ani náznak svého průchodu.

Xornové nechtějí opustit svou domovskou sféru, kde se drahokamů a vzácných kovů snadno nají do sytosti. Když nehoda nebo zvědavost zavane xorna do Materiální sféry, hledá výživu a cestu domů.

„Měj v kapse pár drahokamů. Hladový xorn je užitečný xorn.“

— 6. pravidlo přežití v jeskyni Mystika X

Žebráci a zloději. Kvůli vzácným kovům a drahokamům xornové pročesávají hlubiny země. Protože nedokážou strávit organický materiál, ignorují většinu ostatních tvorů. Ale xornova schopnost vyčenichat vzácné kovy a drahokamy často přitahuje jeho pozornost k dobrodruhům nesoucím mince a drahokamy. Protože není zlý, prosí nebo vyjednává v naději, že přesvědčí majitele se vzdát svého pokladu. Na oplátku nabízí informace, které se dozvěděl na svých cestách. Xorn, jehož požadavky jsou ignorovány, se může uchýlit k hrozbám a zastrašování. Pokud trpí hladem nebo je rozhněvaný, uchýlí se k násilí.

Xorn
Střední elementál, neutrální
Obranné číslo 19 (přirozená zbroj)
Životy 73 (7k8 + 42)
Rychlost 4 sáhy, hrabání 4 sáhy
  • SIL17 (+3)
  • OBR10 (+0)
  • ODL22 (+6)
  • INT11 (+0)
  • MDR10 (+0)
  • CHA11 (+0)
Dovednosti Nenápadnost +3, Vnímání +6
Odolání vůči zraněním bodná, drtivá a sečná z nemagických útoků, kromě adamantinových zbraní
Smysly vidění ve tmě 12 sáhů, citlivost na otřesy 12 sáhů, pasivní Vnímání 16
Jazyky terranština
Nebezpečnost 5 (1 800 ZK)

Proplouvání zemí. Xorn se umí prohrabat skrz nemagickou, neopracovanou zeminu a kámen. Během prohrabávání nenarušuje materiál, skrz který se pohybuje.

Kamenné maskování. Xorn má výhodu k ověřením Obratnosti (Nenápadnosti) při schovávání ve skalnatém terénu.

Vnímání pokladů. Xorn umí čichem přesně určit polohu vzácných kovů a kamenů, například mincí a drahokamů, do 12 sáhů od sebe.

Akce

Vícenásobný útok. Xorn zaútočí třikrát drápy a jednou kousnutím.

Drápy. Útok na blízko zbraní: +6 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Sečné zranění 6 (1k6 + 3).

Kousnutí. Útok na blízko zbraní: +6 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Bodné zranění 13 (3k6 + 3).

Prev
Vyverna
Next
Yettiové