SRD JaD a překladu DnD 5e
  • DnD 5e

    • Příručka hráče
    • Průvodce pána jeskyně
    • Bestiář
    • Xanatharův průvodce vším
    • Volův průvodce netvory
  • Jeskyne a draci

    • Základní kniha
    • Doplňky
  • Abecední
  • Moci
  • Magických škol
  • Grimoar povolání
  • Alchymista
  • Barbar
  • Bard
  • Bojovník
  • Čaroděj
  • Černokněžník
  • Druid
  • Hraničář
  • Klerik
  • Kouzelník
  • Lovec netvorů
  • Mnich
  • Paladin
  • Tulák
  • Fate
  • Apokalyptickej svět
  • DrDII
  • Shadowrun 6e
d20.cz
  • DnD 5e

    • Příručka hráče
    • Průvodce pána jeskyně
    • Bestiář
    • Xanatharův průvodce vším
    • Volův průvodce netvory
  • Jeskyne a draci

    • Základní kniha
    • Doplňky
  • Abecední
  • Moci
  • Magických škol
  • Grimoar povolání
  • Alchymista
  • Barbar
  • Bard
  • Bojovník
  • Čaroděj
  • Černokněžník
  • Druid
  • Hraničář
  • Klerik
  • Kouzelník
  • Lovec netvorů
  • Mnich
  • Paladin
  • Tulák
  • Fate
  • Apokalyptickej svět
  • DrDII
  • Shadowrun 6e
d20.cz
  • Bestiář

    • Úvod
    • Abolet
    • Andělé
    • Ankheg
    • Árakokra
    • Azer
    • Bazilišek
    • Behir
    • Blekotající tlamáč
    • Bludička
    • Bulta
    • Chiméra
    • Chrlič
    • Chuul
    • Ďáblové
    • Démoni
    • Diblík
    • Dinosauři
    • Divous
    • Dračí želva
    • Draci
    • Drak, stínový
    • Drakostěj
    • Dravouk
    • Dryáda
    • Duch
    • Duergar
    • Dvojník
    • Elementálové
    • Elfové: drowové
    • Empyrean
    • Ent
    • Etin
    • Fext
    • Flamp
    • Fomorian
    • Galeb dur
    • Géniové
    • Ghúlové
    • Githové
    • Gnolové
    • Gnóm, hlubinný (permoník)
    • Goblini
    • Gobři
    • Golemové
    • Gorgon
    • Grel
    • Gryf
    • Gryk
    • Hákovec
    • Harpyje
    • Hipogryf
    • Homunkulus
    • Houby
    • Hrotoun
    • Hydra
    • Jednorožec
    • Ještěrci
    • Ježibaby
    • Kambion
    • Kenku
    • Kentaur
    • Klamopard
    • Klepetnatec
    • Koboldi
    • Kokatrice
    • Kostěj
    • Kostlivci
    • Kovatl
    • Kraken
    • Krápnitec
    • Kuo-toové
    • Kyklop
    • Lamie
    • Lítice
    • Lykantropové
    • Magmar
    • Mantikora
    • Medúza
    • Mefiti
    • Mimik
    • Minotaurus
    • Modroni
    • Mořan
    • Morian
    • Mozkožrout
    • Mrchodravec
    • Mstitel
    • Mumie
    • Mykonidi
    • Nágy
    • Neviditelný stopař
    • Noční můra
    • Noh
    • Notik
    • Obři
    • Obrněný děs
    • Ohnivá lebka
    • Ón
    • Orkové
    • Otyugh
    • Oživlé předměty
    • Pavoučnatec
    • Pegas
    • Pekelný ohař
    • Peryton
    • Pláštník
    • Plazivý pařát
    • Poletucha
    • Polodrak
    • Polokostěj
    • Přízrak
    • Pseudodrak
    • Purpurový červ
    • Quagot
    • Rakšáza
    • Remorázové
    • Ropušák
    • Rozumhlt
    • Rytíř smrti
    • Rzivý netvor
    • Sahuagini
    • Šakalodlak
    • Salamandři
    • Satyr
    • Sfingy
    • Skuruti
    • Sládi
    • Slizy
    • Sněti
    • Sovodvěd
    • Spektra
    • Stín
    • Štítový strážce
    • Strašák
    • Striga
    • Sukuba nebo inkubus
    • Tarask
    • Temnoplášť
    • Thri-kreen
    • Tlející valivec
    • Troglodyt
    • Troll
    • Upíři
    • Vílí dráček
    • Vodní div
    • Vyverna
    • Xorn
    • Yettiové
    • Yuan-tiové
    • Yugoloti
    • Zlobři
    • Zombie
    • Zřící
    • Dodatek A: Různí tvorové
    • Dodatek B: Cizí postavy
    • Dodatek C: Nestvůry podle nebezpečnosti
  • O SRD

    • Návod na editaci
    • Přidání knihy

Thri-kreen

Thri-kreeni putují pouštěmi a savanami světa a vyhýbají se ostatním rasám.

Thri-kreení komunikace. Thri-kreeni používají jazyk beze slov. Pro znázornění emoce a reakce thri-kreen klape kusadly a vlní tykadly, čím dává ostatním thri-kreenům najevo, co si myslí a cítí. Pro ostatní tvory je tento způsob komunikace těžké interpretovat a nemožné napodobit.

Když jsou thri-kreeni nuceni jednat s tvory jiných inteligentních druhů, používají alternativní metody komunikace, například kreslení obrázků do písku nebo tvoření obrázků z větviček či stébel trávy.

Omezené emoce. Thri-kreeni prožívají plné spektrum emocí, ale nejsou tak náchylní k emocionálním výbuchům jako lidé. Thri-kreeni s psionickou schopností zpravidla projevují širší spektrum emocí, zejména pokud žijí poblíž lidí či jiných vysoce emocionálních tvorů, nebo pokud s nimi interagují,

Izolacionisté a poutníci. Thri-kreeni pokládají ostatní živé tvory za potenciální potravu a obzvlášť milují chuť elfího masa. Pokud může být tvor užitečný nějak jinak než na jídlo, pravděpodobně na něj nezaútočí od pohledu. Thri-kreeni zabíjejí, aby přežili, nikdy jako sport.

Bezesní. Thri-kreeni nepotřebují spát a mohou odpočívat, zatímco hlídkují a provádí lehké činnosti. Ale jejich neschopnost spát je důvodem, proč mají tak krátkou střední délku života. Průměrně se dožívají jen třiceti let.

Thri-kreen
Střední humanoid (thri-kreen), chaoticky neutrální
Obranné číslo 15 (přirozená zbroj)
Životy 33 (6k8 + 6)
Rychlost 8 sáhů
  • SIL12 (+1)
  • OBR15 (+2)
  • ODL13 (+1)
  • INT8 (-1)
  • MDR12 (+1)
  • CHA7 (-2)
Dovednosti Nenápadnost +4, Přežití +3, Vnímání +3
Smysly vidění ve tmě 12 sáhů, pasivní Vnímání 13
Jazyky thri-kreenština
Nebezpečnost 1 (200 ZK)

Chameleonský krunýř. Thri-kreen může měnit barvu svého krunýře, aby odpovídala barvě a textuře okolí. Díky tomu má výhodu k ověřením Obratnosti (Nenápadnosti) při schovávání.

Skok z místa. Thri-kreenův skok do dálky je až 6 sáhů a jeho skok do výšky je až 3 sáhy, s rozběhem nebo bez.

Akce

Vícenásobný útok. Thri-kreen zaútočí dvakrát: jednou kousnutím a jednou drápy.

Kousnutí. Útok na blízko zbraní: +3 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden tvor. Zásah: Bodné zranění 4 (1k6 + 1) a cíl musí uspět v záchranném hodu na Odolnost se SO 11, jinak se otráví na 1 minutu. Neuspěje-li cíl v záchranném hodu o 5 či více, je také paralyzovaný, zatímco je otrávený tímto způsobem. Otrávený cíl může zopakovat záchranný hod v každém svém tahu a při úspěchu pro něj účinek skončí.

Drápy. Útok na blízko zbraní: +3 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Sečné zranění 6 (2k4 + 1).

Varianta: Zbraně a psionika thri-kreenů

Někteří thri-kreeni používají zvláštní vojenské zbraně. Gytka je obouruční ratišťová zbraň s čepelemi na obou koncích. Čakča je plochá, trojcípá hvězdice se zoubkovanými čepelemi (lehká vrhací zbraň).

Thri-kreen vyzbrojený gytkou a čakčami získá následující možnosti akce.

Vícenásobný útok. Thri-kreen zaútočí dvakrát gytkou, nebo dvakrát čakčou.

Gytka. Útok na blízko zbraní: +3 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Sečné zranění 5 (1k8 + 1).

Čakča. Útok na dálku zbraní: +4 k zásahu, dostřel 6/24 sáhů, jeden cíl. Zásah: Sečné zranění 5 (1k6 + 2).

U několika málo thri-kreenů se projevují psionické schopnosti. Používají je na podporu lovu a pro snadnější komunikaci s cizinci.

Psionický thri-kreen má telepatii na 12 sáhů a následující dodatečný rys:

Přirozené sesílání kouzel (psionik). Thri-kreenova přirozená sesílací vlastnost je Moudrost. Thri-kreen umí přirozeně sesílat následující kouzla, jež od něj nevyžadují žádné složky:

Triky (libovolně): mágova ruka (ruka je neviditelná)

2/den každé: magická zbraň, rozmazání

3/den: neviditelnost (jen na sebe)

Prev
Temnoplášť
Next
Tlející valivec