SRD JaD a překladu DnD 5e
  • DnD 5e

    • Příručka hráče
    • Průvodce pána jeskyně
    • Bestiář
    • Xanatharův průvodce vším
    • Volův průvodce netvory
  • Jeskyne a draci

    • Základní kniha
    • Doplňky
  • Abecední
  • Moci
  • Magických škol
  • Grimoar povolání
  • Alchymista
  • Barbar
  • Bard
  • Bojovník
  • Čaroděj
  • Černokněžník
  • Druid
  • Hraničář
  • Klerik
  • Kouzelník
  • Lovec netvorů
  • Mnich
  • Paladin
  • Tulák
  • Fate
  • Apokalyptickej svět
  • DrDII
  • Shadowrun 6e
d20.cz
  • DnD 5e

    • Příručka hráče
    • Průvodce pána jeskyně
    • Bestiář
    • Xanatharův průvodce vším
    • Volův průvodce netvory
  • Jeskyne a draci

    • Základní kniha
    • Doplňky
  • Abecední
  • Moci
  • Magických škol
  • Grimoar povolání
  • Alchymista
  • Barbar
  • Bard
  • Bojovník
  • Čaroděj
  • Černokněžník
  • Druid
  • Hraničář
  • Klerik
  • Kouzelník
  • Lovec netvorů
  • Mnich
  • Paladin
  • Tulák
  • Fate
  • Apokalyptickej svět
  • DrDII
  • Shadowrun 6e
d20.cz
  • Bestiář

    • Úvod
    • Abolet
    • Andělé
    • Ankheg
    • Árakokra
    • Azer
    • Bazilišek
    • Behir
    • Blekotající tlamáč
    • Bludička
    • Bulta
    • Chiméra
    • Chrlič
    • Chuul
    • Ďáblové
    • Démoni
    • Diblík
    • Dinosauři
    • Divous
    • Dračí želva
    • Draci
    • Drak, stínový
    • Drakostěj
    • Dravouk
    • Dryáda
    • Duch
    • Duergar
    • Dvojník
    • Elementálové
    • Elfové: drowové
    • Empyrean
    • Ent
    • Etin
    • Fext
    • Flamp
    • Fomorian
    • Galeb dur
    • Géniové
    • Ghúlové
    • Githové
    • Gnolové
    • Gnóm, hlubinný (permoník)
    • Goblini
    • Gobři
    • Golemové
    • Gorgon
    • Grel
    • Gryf
    • Gryk
    • Hákovec
    • Harpyje
    • Hipogryf
    • Homunkulus
    • Houby
    • Hrotoun
    • Hydra
    • Jednorožec
    • Ještěrci
    • Ježibaby
    • Kambion
    • Kenku
    • Kentaur
    • Klamopard
    • Klepetnatec
    • Koboldi
    • Kokatrice
    • Kostěj
    • Kostlivci
    • Kovatl
    • Kraken
    • Krápnitec
    • Kuo-toové
    • Kyklop
    • Lamie
    • Lítice
    • Lykantropové
    • Magmar
    • Mantikora
    • Medúza
    • Mefiti
    • Mimik
    • Minotaurus
    • Modroni
    • Mořan
    • Morian
    • Mozkožrout
    • Mrchodravec
    • Mstitel
    • Mumie
    • Mykonidi
    • Nágy
    • Neviditelný stopař
    • Noční můra
    • Noh
    • Notik
    • Obři
    • Obrněný děs
    • Ohnivá lebka
    • Ón
    • Orkové
    • Otyugh
    • Oživlé předměty
    • Pavoučnatec
    • Pegas
    • Pekelný ohař
    • Peryton
    • Pláštník
    • Plazivý pařát
    • Poletucha
    • Polodrak
    • Polokostěj
    • Přízrak
    • Pseudodrak
    • Purpurový červ
    • Quagot
    • Rakšáza
    • Remorázové
    • Ropušák
    • Rozumhlt
    • Rytíř smrti
    • Rzivý netvor
    • Sahuagini
    • Šakalodlak
    • Salamandři
    • Satyr
    • Sfingy
    • Skuruti
    • Sládi
    • Slizy
    • Sněti
    • Sovodvěd
    • Spektra
    • Stín
    • Štítový strážce
    • Strašák
    • Striga
    • Sukuba nebo inkubus
    • Tarask
    • Temnoplášť
    • Thri-kreen
    • Tlející valivec
    • Troglodyt
    • Troll
    • Upíři
    • Vílí dráček
    • Vodní div
    • Vyverna
    • Xorn
    • Yettiové
    • Yuan-tiové
    • Yugoloti
    • Zlobři
    • Zombie
    • Zřící
    • Dodatek A: Různí tvorové
    • Dodatek B: Cizí postavy
    • Dodatek C: Nestvůry podle nebezpečnosti
  • O SRD

    • Návod na editaci
    • Přidání knihy

Otyugh

Otyugh je groteskní, baňatý tvor narozený s třemi statnými nohami. Jeho oči a nos jsou posazeny na révovitém tykadle, které se klikatí z horní části jeho nafouknutého těla. Dvě pryžová chapadla končí ježatými, listovitými přívěsky, které otyugh používá k nabírání potravy do svého zejícího chřtánu.

Otyugh se zahrabává do hromad odpadků a zdechlin, až vyčnívá jen jeho smyslové tykadlo. Když jde kolem jedlý tvor, otyughova chapadla vyrazí ze smetí a tvora chytí.

Otyughové umí na maximum zužitkovat jakoukoliv příležitost k přepadení a sežrání kořisti. Používají omezenou formu telepatie k vábení vnímajících tvorů ke svým doupatům, přičemž občas předstírají, že jsou něco jiného.

Obyvatelé tmy. Otyughové snáší jasné světlo, jen když leží na dosah značné zásoby mršin či odpadků. V divočině obývají stojaté bažiny, kalné rybníky a vlhké lesní kotliny. V civilizovaných oblastech je láká pach hřbitovů, městské kanalizace, vesnická hnojiště a zvířecí ohrady s mrvou.

Protože se otyughové zajímají jen o jídlo, v jejich hnízdech se občas hromadí různé poklady z jejich obětí smíšené mezi haraburdím.

Symbiotičtí strážci. Vnímající podzemní bytosti mohou koexistovat s otyughy a zaměstnávat je na čištění odpadu. S tak hojnou stravou ve svém pelechu tloustnou, aniž by s nimi cokoliv hnulo. Jejich sedavá žravost z nich dělá spolehlivé strážce. Dokud je otyugh krmen, neútočí na ostatní tvory. Ale rádoby otyughovi páni mohou snadno podcenit množství odpadu, mršin a masa, které je potřebné, aby otyugh nevyhledával potravu sám. Nejeden „vycvičený“ otyugh sežral svého chovatele poté, co sežral všechen odpad ve svém pelechu.

Otyugh
Velká zrůda, neutrální
Obranné číslo 14 (přirozená zbroj)
Životy 114 (12k10 + 48)
Rychlost 6 sáhů
  • SIL16 (+3)
  • OBR11 (+0)
  • ODL19 (+4)
  • INT6 (-2)
  • MDR13 (+1)
  • CHA6 (-2)
Záchranné hody Odl +7
Smysly vidění ve mě 24 sáhů, pasivní Vnímání 11
Jazyky otyughština
Nebezpečnost 5 (1 800 ZK)

Omezená telepatie. Otyugh může magicky vysílat jednoduché zprávy a obrázky jakémukoli tvorovi do 24 sáhů od sebe, který rozumí jazyku. Tato forma telepatie neumožňuje přijímacímu tvorovi, aby telepaticky odpověděl.

Akce

Vícenásobný útok. Otyugh zaútočí třikrát: jednou kousnutím a dvakrát chapadlem.

Kousnutí. Útok na blízko zbraní: +6 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Bodné zranění 12 (2k8 + 3). Je-li cílem tvor, musí uspět v záchranném hodu na Odolnost se SO 15 proti nemoci, jinak se otráví, dokud se jeho nemoc nevyléčí. Za každých uplynulých 24 hodin musí cíl záchranný hod zopakovat, a když neuspěje, sníží se jeho maximum životů o 5 (1k10). Při úspěchu se nemoc vyléčí. Pokud nemoc sníží maximum životů cíle na 0, cíl zemře. Toto snížení maxima životů cíle trvá, dokud se nemoc nevyléčí.

Chapadlo. Útok na blízko zbraní: +6 k zásahu, dosah 2 sáhy, jeden cíl. Zásah: Drtivé zranění 7 (1k8 + 3) plus bodné zranění 4 (1k8). Je-li cíl Střední či menší, je uchvácený (SO úniku je 13) a zadržený, dokud toto uchvácení neskončí. Otyugh má dvě chapadla, z nichž každé může uchvacovat jeden cíl.

Bouchnutí chapadlem. Otyugh bouchne s tvory, které uchvacuje, o pevný povrch, nebo o sebe navzájem. Každý tvor musí uspět v záchranném hodu na Odolnost se SO 14, jinak utrpí drtivé zranění 10 (2k6 + 3) a je ochromen do konce otyughova příštího tahu. Při úspěšné záchraně utrpí cíl poloviční drtivé zranění a není ochromen.

Prev
Orkové
Next
Oživlé předměty