Gnolové

Gnolové jsou divocí humanoidi, kteří bez varování útočí na osady podél hranic civilizace, zabíjejí své oběti a žerou jejich těla.

Démonický původ. Původ gnolů sahá do minulosti, když démonický pán Yeenoghu objevil cestu do Materiální sféry a propadl šílenství. Smečky obyčejných hyen následovaly jeho probuzení a uklízely mrtvoly zabité démonickým pánem. Tyto hyeny se přeměnily na první gnoly a pochodovaly za Yeenoghuem, dokud nebyl vypuzen zpět do Propasti. Gnolové se pak rozprchli po světě jako hrozná připomínka démonické moci.

Kočující ničitelé. Gnolové jsou nebezpeční, protože útočí náhodně. Vynoří se z divočiny, drancují a zabíjí a pak odejdou jinam. Útočí jako záplava kobylek. Plení osady a zanechávají za sebou jen zbourané budovy, ohlodané mrtvoly a pošpiněnou zem. Gnolové si volí pro své nájezdy snadné cíle. Ozbrojení válečníci zalezlí v opevněném hradě přežijí řádění gnolí smečky bez úhony, zatímco města, vesnice a statky v okolí hradu budou v plamenech a jejich obyvatelé pobiti a sežráni.

Gnolové málokdy staví trvalé budovy nebo vyrábí předměty trvalé hodnoty. Nevyrábí zbraně ani zbroje, ale berou je mrtvolám svých obětí a z uší, zubů, skalpů a dalších trofejí ze svých nepřátel látají své zbroje.

Žízeň po krvi. V srdci gnola nespočívá žádná dobrota ani soucit. Podobně jako démon postrádá cokoliv, co by připomínalo svědomí a nedá se odnaučit ani donutit, aby se vzdal svých ničivých tendencí. Horečná krvežíznivost gnolů z nich dělá nepřátele všech, a když nemají společného nepřítele, bojují spolu navzájem. Dokonce i ti nejdivočejší orkové se vyhýbají spojenectví s gnoly.

Vůdce gnolí smečky

Alfasamec gnolí smečky je její vůdce a vládne silou a prohnaností. Vůdce smečky získává to nejlepší z lupu, jídla, hodnotných cetek a kouzelných předmětů. Zdobí své tělo brutálními piercingy a groteskními trofejemi, barví svou srst démonickými znaky a doufá, že Yeenoghu ho udělá nezranitelným.

Gnolí Yeenoghuův tesák

Gnolové oslavují svá vítězství vykonáváním démonických rituálů a krvavými oběťmi Yeenoghuovi. Démonický pán občas odmění své uctívače tím, že jednoho z nich posedne démonická duše. Šťastný příjemce, označený jako Yeenoghuův oblíbenec, se stane Yeenoghuovým tesákem, vyvoleným Pána gnolů. Hyena, která hoduje na tesákem zabitém nepříteli, podstoupí strašlivou transformaci, velmi podobnou té, jakou Yeenoghu stvořil první gnoly, a stane se dospělým gnolem. Dle počtu hyen v regionu může vést výskyt Yeenoghuova tesáka k překvapivému růstu gnolí populace. Vystopování a zabití tesáka je jediný způsob, jak udržet tuto populaci na uzdě.

Gnol
Střední humanoid (gnol), chaotické zlo
Obranné číslo 15 (usňová zbroj, štít)
Životy 22 (5k8)
Rychlost 6 sáhů
  • SIL14 (+2)
  • OBR12 (+1)
  • ODL11 (+0)
  • INT6 (-2)
  • MDR10 (+0)
  • CHA7 (-2)
Smysly vidění ve tmě 12 sáhů, pasivní Vnímání 10
Jazyky gnolština
Nebezpečnost 1/2 (100 ZK)

Běsnění. Když gnol ve svém tahu sníží životy tvora na 0 útokem na blízko, může se jako bonusovou akci pohnout až poloviční rychlostí a zaútočit kousnutím.

Akce

Kousnutí. Útok na blízko zbraní: +4 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden tvor. Zásah: Bodné zranění 4 (1k4 + 2).

Kopí. Útok na blízko nebo na dálku zbraní: +4 k zásahu, dosah 1 sáh nebo dostřel 4/12 sáhů, jeden cíl. Zásah: Bodné zranění 5 (1k6 + 2), nebo bodné zranění 6 (1k8 + 2), pokud k útoku na blízko použije dvě ruce.

Dlouhý luk. Útok na dálku zbraní: +3 k zásahu, dostřel 30/120 sáhů, jeden cíl. Zásah: Bodné zranění 5 (1k8 + 1).

Vůdce gnolí smečky
Střední humanoid (gnol), chaotické zlo
Obranné číslo 15 (drátěná košile)
Životy 49 (9k8 + 9)
Rychlost 6 sáhů
  • SIL16 (+3)
  • OBR14 (+2)
  • ODL13 (+1)
  • INT8 (-1)
  • MDR11 (+0)
  • CHA9 (-1)
Smysly vidění ve tmě 12 sáhů, pasivní Vnímání 10
Jazyky gnolština
Nebezpečnost 2 (450 ZK)

Běsnění. Když gnol ve svém tahu sníží životy tvora na 0 útokem na blízko, může se jako bonusovou akci pohnout až poloviční rychlostí a zaútočit kousnutím.

Akce

Vícenásobný útok. Gnol zaútočí dvakrát, buď kůsou, nebo dlouhým lukem, a použije Podnícení běsnění, pokud může.

Kousnutí. Útok na blízko zbraní: +5 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden tvor. Zásah: Bodné zranění 5 (1k4 + 3).

Kůsa. Útok na blízko zbraní: +5 k zásahu, dosah 2 sáhy, jeden cíl. Zásah: Sečné zranění 8 (1k10 + 3).

Dlouhý luk. Útok na dálku zbraní: +4 k zásahu, dostřel 30/120 sáhů, jeden cíl. Zásah: Bodné zranění 6 (1k8 + 2).

Podnícení běsnění (obnovení 5 – 6). Jeden tvor, kterého gnol vidí do 6 sáhů od sebe, může pomocí své reakce zaútočit na blízko, pokud gnola slyší a má rys Běsnění.

Gnolí Yeenoghuův tesák
Střední běs (gnol), chaotické zlo
Obranné číslo 14 (usňová zbroj)
Životy 65 (10k8 + 20)
Rychlost 6 sáhů
  • SIL17 (+3)
  • OBR15 (+2)
  • ODL15 (+2)
  • INT10 (+0)
  • MDR11 (+0)
  • CHA13 (+1)
Záchranné hody Odl +4, Mdr +2, Cha +3
Smysly vidění ve tmě 12 sáhů, pasivní Vnímání 10
Jazyky démonština, gnolština
Nebezpečnost 4 (1 100 ZK)

Běsnění. Když gnol ve svém tahu sníží životy tvora na 0 útokem na blízko, může se jako bonusovou akci pohnout až poloviční rychlostí a zaútočit kousnutím.

Akce

Vícenásobný útok. Gnol zaútočí třikrát: jednou kousnutím a dvakrát drápy.

Kousnutí. Útok na blízko zbraní: +5 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden tvor. Zásah: Bodné zranění 6 (1k6 + 3) a cíl musí uspět v záchranném hodu na Odolnost se SO 12, jinak utrpí jedové zranění 7 (2k6).

Drápy. Útok na blízko zbraní: +5 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Sečné zranění 7 (1k8 + 3).