SRD JaD a překladu DnD 5e
  • DnD 5e

    • Příručka hráče
    • Průvodce pána jeskyně
    • Bestiář
    • Xanatharův průvodce vším
    • Volův průvodce netvory
  • Jeskyne a draci

    • Základní kniha
    • Doplňky
  • Abecední
  • Moci
  • Magických škol
  • Grimoar povolání
  • Alchymista
  • Barbar
  • Bard
  • Bojovník
  • Čaroděj
  • Černokněžník
  • Druid
  • Hraničář
  • Klerik
  • Kouzelník
  • Lovec netvorů
  • Mnich
  • Paladin
  • Tulák
  • Fate
  • Apokalyptickej svět
  • DrDII
  • Shadowrun 6e
d20.cz
  • DnD 5e

    • Příručka hráče
    • Průvodce pána jeskyně
    • Bestiář
    • Xanatharův průvodce vším
    • Volův průvodce netvory
  • Jeskyne a draci

    • Základní kniha
    • Doplňky
  • Abecední
  • Moci
  • Magických škol
  • Grimoar povolání
  • Alchymista
  • Barbar
  • Bard
  • Bojovník
  • Čaroděj
  • Černokněžník
  • Druid
  • Hraničář
  • Klerik
  • Kouzelník
  • Lovec netvorů
  • Mnich
  • Paladin
  • Tulák
  • Fate
  • Apokalyptickej svět
  • DrDII
  • Shadowrun 6e
d20.cz
  • Bestiář

    • Úvod
    • Abolet
    • Andělé
    • Ankheg
    • Árakokra
    • Azer
    • Bazilišek
    • Behir
    • Blekotající tlamáč
    • Bludička
    • Bulta
    • Chiméra
    • Chrlič
    • Chuul
    • Ďáblové
    • Démoni
    • Diblík
    • Dinosauři
    • Divous
    • Dračí želva
    • Draci
    • Drak, stínový
    • Drakostěj
    • Dravouk
    • Dryáda
    • Duch
    • Duergar
    • Dvojník
    • Elementálové
    • Elfové: drowové
    • Empyrean
    • Ent
    • Etin
    • Fext
    • Flamp
    • Fomorian
    • Galeb dur
    • Géniové
    • Ghúlové
    • Githové
    • Gnolové
    • Gnóm, hlubinný (permoník)
    • Goblini
    • Gobři
    • Golemové
    • Gorgon
    • Grel
    • Gryf
    • Gryk
    • Hákovec
    • Harpyje
    • Hipogryf
    • Homunkulus
    • Houby
    • Hrotoun
    • Hydra
    • Jednorožec
    • Ještěrci
    • Ježibaby
    • Kambion
    • Kenku
    • Kentaur
    • Klamopard
    • Klepetnatec
    • Koboldi
    • Kokatrice
    • Kostěj
    • Kostlivci
    • Kovatl
    • Kraken
    • Krápnitec
    • Kuo-toové
    • Kyklop
    • Lamie
    • Lítice
    • Lykantropové
    • Magmar
    • Mantikora
    • Medúza
    • Mefiti
    • Mimik
    • Minotaurus
    • Modroni
    • Mořan
    • Morian
    • Mozkožrout
    • Mrchodravec
    • Mstitel
    • Mumie
    • Mykonidi
    • Nágy
    • Neviditelný stopař
    • Noční můra
    • Noh
    • Notik
    • Obři
    • Obrněný děs
    • Ohnivá lebka
    • Ón
    • Orkové
    • Otyugh
    • Oživlé předměty
    • Pavoučnatec
    • Pegas
    • Pekelný ohař
    • Peryton
    • Pláštník
    • Plazivý pařát
    • Poletucha
    • Polodrak
    • Polokostěj
    • Přízrak
    • Pseudodrak
    • Purpurový červ
    • Quagot
    • Rakšáza
    • Remorázové
    • Ropušák
    • Rozumhlt
    • Rytíř smrti
    • Rzivý netvor
    • Sahuagini
    • Šakalodlak
    • Salamandři
    • Satyr
    • Sfingy
    • Skuruti
    • Sládi
    • Slizy
    • Sněti
    • Sovodvěd
    • Spektra
    • Stín
    • Štítový strážce
    • Strašák
    • Striga
    • Sukuba nebo inkubus
    • Tarask
    • Temnoplášť
    • Thri-kreen
    • Tlející valivec
    • Troglodyt
    • Troll
    • Upíři
    • Vílí dráček
    • Vodní div
    • Vyverna
    • Xorn
    • Yettiové
    • Yuan-tiové
    • Yugoloti
    • Zlobři
    • Zombie
    • Zřící
    • Dodatek A: Různí tvorové
    • Dodatek B: Cizí postavy
    • Dodatek C: Nestvůry podle nebezpečnosti
  • O SRD

    • Návod na editaci
    • Přidání knihy

Quagot

Quagoti, divocí a teritoriální, šplhají v roklích Temných říší. V záchvatu zuřivosti mlátí své nepřátele a tváří v tvář smrti se stávají ještě vražednější.

Původ quagotů. Quagoti nikdy nebyli osvíceným druhem, ale ne vždy byli brutálními obyvateli Temných říší, jako jsou v dnešní době. Kdysi dávno quagotí kmeny sídlily na povrchu jako noční stromoví lovci s vlastním jazykem a kulturou. Když se ve smrtelné říši objevili elfové, střetli se s quagoty a nakonec je téměř vyhubili. Quagoti přežili jen díky tomu, že utekli hluboko do Podzemních říší.

Jak quagoti prošli věky hluboko pod světem, jejich srst ztratila barvu a jejich vidění se přizpůsobilo tmě. Nápodobně je přeměnilo neustálé nebezpečí a podivná magie jejich nové říše. Změnili se v ještě brutálnější a divočejší. Žrali, na co přišli — a když nemohli nic najít, žrali se navzájem. Když se kanibalizmus stal součástí jejich kultury, opustili svou minulost.

Služebníci drowů. Prastaré nepřátelství mezi quagoty a povrchovými elfy z nich dělá snadné adepty pro věc temných elfů. V posledních letech se drowové zajímali o chov quagotů. Povzbuzovali jejich divokost a zároveň posilovali jejich poslušnost. Bohaté drowí rody mají k dispozici legie quagotů. A co hůř, drowové pěstují nenávist quagotů k elfům tím, že je berou na povrchové nájezdy proti známým elfím enklávám.

Tonoti. Někteří quagoti pohlcují psionickou energii, která zaplavuje jisté části Temných říší. Když kmen zjistí, že někdo z nich zdědil takové schopnosti, dosadí ho do role kmenového šamana, nebo tonota. Tonot se stará o kmenové znalosti a zajišťuje převahu nad nepřáteli. Tonot, který zklame svůj kmen, je zabit a sežrán kanibalistickým rituálem v naději, že jeho schopnosti přejdou na důvěryhodnějšího guagota.

Imunita vůči jedu. Generace lovení jedovatých podzemních tvorů a neustálé vystavování se plísním a houbám, které rostou v hlubinách, donutilo quagoty získat imunity vůči nejrůznějším druhům jedů.

Quagot
Střední humanoid (quagot), chaoticky neutrální
Obranné číslo 13 (přirozená zbroj)
Životy 45 (6k8 + 18)
Rychlost 6 sáhů, šplhání 6 sáhů
  • SIL17 (+3)
  • OBR12 (+1)
  • ODL16 (+3)
  • INT6 (-2)
  • MDR12 (+1)
  • CHA7 (-2)
Dovednosti Atletika +5
Imunity vůči zraněním jedová
Imunity vůči stavům otrávený
Smysly vidění ve tmě 24 sáhů, pasivní Vnímání 11
Jazyky temnobecná řeč
Nebezpečnost 2 (450 ZK)

Běsnění ze zranění. Když má quagot 10 či méně životů, má výhodu k záchranným hodům. Navíc způsobí dodatečné zranění 7 (2k6) každému cíli, který zasáhne útokem na blízko.

Akce

Vícenásobný útok. Quagot zaútočí dvakrát drápy.

Drápy. Útok na blízko zbraní: +5 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Sečné zranění 6 (1k6 + 3).

Varianta: Quagotí tonot

Quagotí tonot je normální quagot s nebezpečností 3 (700 ZK) a následujícím dodatečným rysem.

Přirozené sesílání kouzel (psionik). Quagotova přirozená sesílací vlastnost je Moudrost (SO záchrany kouzla je 11). Quagot umí přirozeně sesílat následující kouzla, jež od něj nevyžadují žádné složky:

Triky (libovolně): mágova ruka (ruka je neviditelná), pomalý pád

1/den každé: rozpal kov, zhoj zranění, zrcadlový obraz, zvětšení nebo zmenšení

Prev
Purpurový červ
Next
Rakšáza