SRD JaD a překladu DnD 5e
  • DnD 5e

    • Příručka hráče
    • Průvodce pána jeskyně
    • Bestiář
    • Xanatharův průvodce vším
    • Volův průvodce netvory
  • Jeskyne a draci

    • Základní kniha
    • Doplňky
  • Abecední
  • Moci
  • Magických škol
  • Grimoar povolání
  • Alchymista
  • Barbar
  • Bard
  • Bojovník
  • Čaroděj
  • Černokněžník
  • Druid
  • Hraničář
  • Klerik
  • Kouzelník
  • Lovec netvorů
  • Mnich
  • Paladin
  • Tulák
  • Fate
  • Apokalyptickej svět
  • DrDII
  • Shadowrun 6e
d20.cz
  • DnD 5e

    • Příručka hráče
    • Průvodce pána jeskyně
    • Bestiář
    • Xanatharův průvodce vším
    • Volův průvodce netvory
  • Jeskyne a draci

    • Základní kniha
    • Doplňky
  • Abecední
  • Moci
  • Magických škol
  • Grimoar povolání
  • Alchymista
  • Barbar
  • Bard
  • Bojovník
  • Čaroděj
  • Černokněžník
  • Druid
  • Hraničář
  • Klerik
  • Kouzelník
  • Lovec netvorů
  • Mnich
  • Paladin
  • Tulák
  • Fate
  • Apokalyptickej svět
  • DrDII
  • Shadowrun 6e
d20.cz
  • Bestiář

    • Úvod
    • Abolet
    • Andělé
    • Ankheg
    • Árakokra
    • Azer
    • Bazilišek
    • Behir
    • Blekotající tlamáč
    • Bludička
    • Bulta
    • Chiméra
    • Chrlič
    • Chuul
    • Ďáblové
    • Démoni
    • Diblík
    • Dinosauři
    • Divous
    • Dračí želva
    • Draci
    • Drak, stínový
    • Drakostěj
    • Dravouk
    • Dryáda
    • Duch
    • Duergar
    • Dvojník
    • Elementálové
    • Elfové: drowové
    • Empyrean
    • Ent
    • Etin
    • Fext
    • Flamp
    • Fomorian
    • Galeb dur
    • Géniové
    • Ghúlové
    • Githové
    • Gnolové
    • Gnóm, hlubinný (permoník)
    • Goblini
    • Gobři
    • Golemové
    • Gorgon
    • Grel
    • Gryf
    • Gryk
    • Hákovec
    • Harpyje
    • Hipogryf
    • Homunkulus
    • Houby
    • Hrotoun
    • Hydra
    • Jednorožec
    • Ještěrci
    • Ježibaby
    • Kambion
    • Kenku
    • Kentaur
    • Klamopard
    • Klepetnatec
    • Koboldi
    • Kokatrice
    • Kostěj
    • Kostlivci
    • Kovatl
    • Kraken
    • Krápnitec
    • Kuo-toové
    • Kyklop
    • Lamie
    • Lítice
    • Lykantropové
    • Magmar
    • Mantikora
    • Medúza
    • Mefiti
    • Mimik
    • Minotaurus
    • Modroni
    • Mořan
    • Morian
    • Mozkožrout
    • Mrchodravec
    • Mstitel
    • Mumie
    • Mykonidi
    • Nágy
    • Neviditelný stopař
    • Noční můra
    • Noh
    • Notik
    • Obři
    • Obrněný děs
    • Ohnivá lebka
    • Ón
    • Orkové
    • Otyugh
    • Oživlé předměty
    • Pavoučnatec
    • Pegas
    • Pekelný ohař
    • Peryton
    • Pláštník
    • Plazivý pařát
    • Poletucha
    • Polodrak
    • Polokostěj
    • Přízrak
    • Pseudodrak
    • Purpurový červ
    • Quagot
    • Rakšáza
    • Remorázové
    • Ropušák
    • Rozumhlt
    • Rytíř smrti
    • Rzivý netvor
    • Sahuagini
    • Šakalodlak
    • Salamandři
    • Satyr
    • Sfingy
    • Skuruti
    • Sládi
    • Slizy
    • Sněti
    • Sovodvěd
    • Spektra
    • Stín
    • Štítový strážce
    • Strašák
    • Striga
    • Sukuba nebo inkubus
    • Tarask
    • Temnoplášť
    • Thri-kreen
    • Tlející valivec
    • Troglodyt
    • Troll
    • Upíři
    • Vílí dráček
    • Vodní div
    • Vyverna
    • Xorn
    • Yettiové
    • Yuan-tiové
    • Yugoloti
    • Zlobři
    • Zombie
    • Zřící
    • Dodatek A: Různí tvorové
    • Dodatek B: Cizí postavy
    • Dodatek C: Nestvůry podle nebezpečnosti
  • O SRD

    • Návod na editaci
    • Přidání knihy

Kentaur

Kentauři, samotářští poutníci a věštci z divočiny, se vyhýbají konfliktu, ale když jsou k němu dotlačeni, bojují sveřepě. Toulají se širou divočinou a drží se daleko od hranic, zákonů a společnosti jiných tvorů.

Kočovníci v divočině. Kentauří kmeny se rozprostírají po zemích s mírným až horkým podnebím, kde jim proti nevlídnému počasí stačí jen lehké kožešiny nebo naolejované kůže. Jsou to sběrači a lovci a málokdy si staví přístřešky či jen stany.

Kentauři kočují napříč kontinenty a trvá desítky let, než opětovně prochází stejným místem, takže se může stát, že neprojdou stejnou cestou po celé generace. Tyto dlouhodobé rutiny mohou vést ke konfliktu, když kentauři narazí na osady jiných tvorů, která byla vybudována podél jejich tradičních tras.

Neochotní osadníci. Kentaur, který neudrží tempo se zbytkem svého kmene, je zanechán napospas. Někteří takoví kentauři zmizí do divočiny a slehne se po nich zem. Ti, kteří unesou ztrátu svého kmene, se mohou usídlit mezi ostatními rasami. Pohraniční osady si cení přírodních znalostí svých kentauřích obyvatel. Mnohé takové komunity vděčí za své přežití vhledu a prozíravosti kentaura.

Navzdory své samotářské povaze kentauři obchodují s elfy a s karavanami ostatních dobrotivých humanoidů, které potkávají v průběhu svého putování. Obchodník může zachránit život zraněnému nebo starému kentaurovi, který není schopen dlouhého cestování, a doprovodí ho do osady, kde kentaur může pokojně dožít své dny.

„Slyšel jsem, že kentauři jsou skvělá jezdecká zvířata!“

— Vojíř Letnička, hobití dobrodruh, který nikdy nečetl Běsnící kopyta od Iryla Šedozroda ze Západosluní

Kentaur
Velká obluda, neutrální dobro
Obranné číslo 12
Životy 45 (6k10 + 12)
Rychlost 10 sáhů
  • SIL18 (+4)
  • OBR14 (+2)
  • ODL14 (+2)
  • INT9 (-1)
  • MDR13 (+1)
  • CHA11 (+0)
Dovednosti Atletika +6, Přežití +3, Vnímání +3
Smysly pasivní Vnímání 13
Jazyky elfština, sylvánština
Nebezpečnost 2 (450 ZK)

Zteč. Pokud se kentaur pohne aspoň o 6 sáhů přímo k cíli a pak ho ve stejném tahu zasáhne píkou, cíl utrpí dodatečné bodné zranění 10 (3k6).

Akce

Vícenásobný útok. Kentaur zaútočí dvakrát: jednou píkou a jednou kopyty, nebo dvakrát dlouhým lukem.

Píka. Útok na blízko zbraní: +6 k zásahu, dosah 2 sáhy, jeden cíl. Zásah: Bodné zranění 9 (1k10 + 4).

Kopyta. Útok na blízko zbraní: +6 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Drtivé zranění 11 (2k6 + 4).

Dlouhý luk. Útok na dálku zbraní: +4 k zásahu, dostřel 30/120 sáhů, jeden cíl. Zásah: Bodné zranění 6 (1k8 + 2).

Prev
Kenku
Next
Klamopard