SRD JaD a překladu DnD 5e
  • DnD 5e

    • Příručka hráče
    • Průvodce pána jeskyně
    • Bestiář
    • Xanatharův průvodce vším
    • Volův průvodce netvory
  • Jeskyne a draci

    • Základní kniha
    • Doplňky
  • Abecední
  • Moci
  • Magických škol
  • Grimoar povolání
  • Alchymista
  • Barbar
  • Bard
  • Bojovník
  • Čaroděj
  • Černokněžník
  • Druid
  • Hraničář
  • Klerik
  • Kouzelník
  • Lovec netvorů
  • Mnich
  • Paladin
  • Tulák
  • Fate
  • Apokalyptickej svět
  • DrDII
  • Shadowrun 6e
d20.cz
  • DnD 5e

    • Příručka hráče
    • Průvodce pána jeskyně
    • Bestiář
    • Xanatharův průvodce vším
    • Volův průvodce netvory
  • Jeskyne a draci

    • Základní kniha
    • Doplňky
  • Abecední
  • Moci
  • Magických škol
  • Grimoar povolání
  • Alchymista
  • Barbar
  • Bard
  • Bojovník
  • Čaroděj
  • Černokněžník
  • Druid
  • Hraničář
  • Klerik
  • Kouzelník
  • Lovec netvorů
  • Mnich
  • Paladin
  • Tulák
  • Fate
  • Apokalyptickej svět
  • DrDII
  • Shadowrun 6e
d20.cz
  • Bestiář

    • Úvod
    • Abolet
    • Andělé
    • Ankheg
    • Árakokra
    • Azer
    • Bazilišek
    • Behir
    • Blekotající tlamáč
    • Bludička
    • Bulta
    • Chiméra
    • Chrlič
    • Chuul
    • Ďáblové
    • Démoni
    • Diblík
    • Dinosauři
    • Divous
    • Dračí želva
    • Draci
    • Drak, stínový
    • Drakostěj
    • Dravouk
    • Dryáda
    • Duch
    • Duergar
    • Dvojník
    • Elementálové
    • Elfové: drowové
    • Empyrean
    • Ent
    • Etin
    • Fext
    • Flamp
    • Fomorian
    • Galeb dur
    • Géniové
    • Ghúlové
    • Githové
    • Gnolové
    • Gnóm, hlubinný (permoník)
    • Goblini
    • Gobři
    • Golemové
    • Gorgon
    • Grel
    • Gryf
    • Gryk
    • Hákovec
    • Harpyje
    • Hipogryf
    • Homunkulus
    • Houby
    • Hrotoun
    • Hydra
    • Jednorožec
    • Ještěrci
    • Ježibaby
    • Kambion
    • Kenku
    • Kentaur
    • Klamopard
    • Klepetnatec
    • Koboldi
    • Kokatrice
    • Kostěj
    • Kostlivci
    • Kovatl
    • Kraken
    • Krápnitec
    • Kuo-toové
    • Kyklop
    • Lamie
    • Lítice
    • Lykantropové
    • Magmar
    • Mantikora
    • Medúza
    • Mefiti
    • Mimik
    • Minotaurus
    • Modroni
    • Mořan
    • Morian
    • Mozkožrout
    • Mrchodravec
    • Mstitel
    • Mumie
    • Mykonidi
    • Nágy
    • Neviditelný stopař
    • Noční můra
    • Noh
    • Notik
    • Obři
    • Obrněný děs
    • Ohnivá lebka
    • Ón
    • Orkové
    • Otyugh
    • Oživlé předměty
    • Pavoučnatec
    • Pegas
    • Pekelný ohař
    • Peryton
    • Pláštník
    • Plazivý pařát
    • Poletucha
    • Polodrak
    • Polokostěj
    • Přízrak
    • Pseudodrak
    • Purpurový červ
    • Quagot
    • Rakšáza
    • Remorázové
    • Ropušák
    • Rozumhlt
    • Rytíř smrti
    • Rzivý netvor
    • Sahuagini
    • Šakalodlak
    • Salamandři
    • Satyr
    • Sfingy
    • Skuruti
    • Sládi
    • Slizy
    • Sněti
    • Sovodvěd
    • Spektra
    • Stín
    • Štítový strážce
    • Strašák
    • Striga
    • Sukuba nebo inkubus
    • Tarask
    • Temnoplášť
    • Thri-kreen
    • Tlející valivec
    • Troglodyt
    • Troll
    • Upíři
    • Vílí dráček
    • Vodní div
    • Vyverna
    • Xorn
    • Yettiové
    • Yuan-tiové
    • Yugoloti
    • Zlobři
    • Zombie
    • Zřící
    • Dodatek A: Různí tvorové
    • Dodatek B: Cizí postavy
    • Dodatek C: Nestvůry podle nebezpečnosti
  • O SRD

    • Návod na editaci
    • Přidání knihy

Noh

Silueta noha vypadá na první pohled velmi podobně jako silueta jakéhokoli jiného dravce. Ale jak se snáší dolů, jeho nadpozemská velikost se stává děsivě zřejmou. Nohovo rozpětí křídel má v boji čtyřicet či více sáhů. Když odpočívá, sedí na vrcholech hor, které jsou jeho domovem. Svou velikostí tento obludný pták konkuruje nejstarším drakům.

Nebeští titáni. V dávných dobách, když obři válčili s draky o kontrolu nad světem, Annam, otec obřích bohů, stvořil nohy, aby jeho uctívači mohli ohrozit dominanci draků ve vzduchu. Když válka skončila, nohové byli propuštěni z nadvlády obrů a rozšířili se po světě.

I když oblační a bouřní obři si někdy tyto velké ptáky ochočují, nohové považují za potenciální kořist dokonce i obry. Při hledání potravy uletí velké vzdálenosti. Vznáší se vysoko nad mraky, aby doletěli na svá oblíbená loviště. Noh málokdy loví rychlé nebo malé tvory a ignoruje města a hvozdy, kde se kořist může snadno skrýt. Když najde velký a pomalu se pohybující cíl, například obra, velrybu či slona, snese se dolů a uchvátí kořist svými masivními pařáty.

Vzdálení a osamělí. Nohové jsou samotářští tvorové, kteří žijí po staletí. Mají doupě v hnízdě ze stromů, stanů, rozbitých lodí a pozůstatků z karavan, které odnesou. Tyto masivní cucky umísťují v horských trhlinách mimo dosah nižších tvorů.

Nohovo hnízdo někdy obsahuje poklady z karavan a lodí, které noh přepadl, ale takovými cetkami se nezabývá. Výjimečně hnízdo ukrývá vejce ze vzácného páření nohů. Vejce jsou vyšší než člověk.

Noh
Gigantická obluda, bez přesvědčení
Obranné číslo 15 (přirozená zbroj)
Životy 248 (16k20 + 80)
Rychlost 4 sáhy, létání 24 sáhů
  • SIL28 (+9)
  • OBR10 (+0)
  • ODL20 (+5)
  • INT3 (-4)
  • MDR10 (+0)
  • CHA9 (-1)
Záchranné hody Obr +4, Odl +9, Mdr +4, Cha +3
Dovednosti Vnímání +4
Smysly pasivní Vnímání 14
Jazyky —
Nebezpečnost 11 (7 200 ZK)

Bystrý zrak. Noh má výhodu k ověřením Moudrosti (Vnímání), která se opírají o zrak.

Akce

Vícenásobný útok. Noh zaútočí dvakrát: jednou zobákem a jednou pařáty.

Zobák. Útok na blízko zbraní: +13 k zásahu, dosah 2 sáhy, jeden cíl. Zásah: Bodné zranění 27 (4k8 + 9).

Pařáty. Útok na blízko zbraní: +13 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Sečné zranění 23 (4k6 + 9) a cíl je uchvácený (SO úniku je 19). Dokud toto uchvácení neskončí, cíl je zadržený a noh nemůže použít své pařáty na jiný cíl.

Prev
Noční můra
Next
Notik