SRD JaD a překladu DnD 5e
  • DnD 5e

    • Příručka hráče
    • Průvodce pána jeskyně
    • Bestiář
    • Xanatharův průvodce vším
    • Volův průvodce netvory
  • Jeskyne a draci

    • Základní kniha
    • Doplňky
  • Abecední
  • Moci
  • Magických škol
  • Grimoar povolání
  • Alchymista
  • Barbar
  • Bard
  • Bojovník
  • Čaroděj
  • Černokněžník
  • Druid
  • Hraničář
  • Klerik
  • Kouzelník
  • Lovec netvorů
  • Mnich
  • Paladin
  • Tulák
  • Fate
  • Apokalyptickej svět
  • DrDII
  • Shadowrun 6e
d20.cz
  • DnD 5e

    • Příručka hráče
    • Průvodce pána jeskyně
    • Bestiář
    • Xanatharův průvodce vším
    • Volův průvodce netvory
  • Jeskyne a draci

    • Základní kniha
    • Doplňky
  • Abecední
  • Moci
  • Magických škol
  • Grimoar povolání
  • Alchymista
  • Barbar
  • Bard
  • Bojovník
  • Čaroděj
  • Černokněžník
  • Druid
  • Hraničář
  • Klerik
  • Kouzelník
  • Lovec netvorů
  • Mnich
  • Paladin
  • Tulák
  • Fate
  • Apokalyptickej svět
  • DrDII
  • Shadowrun 6e
d20.cz
  • Bestiář

    • Úvod
    • Abolet
    • Andělé
    • Ankheg
    • Árakokra
    • Azer
    • Bazilišek
    • Behir
    • Blekotající tlamáč
    • Bludička
    • Bulta
    • Chiméra
    • Chrlič
    • Chuul
    • Ďáblové
    • Démoni
    • Diblík
    • Dinosauři
    • Divous
    • Dračí želva
    • Draci
    • Drak, stínový
    • Drakostěj
    • Dravouk
    • Dryáda
    • Duch
    • Duergar
    • Dvojník
    • Elementálové
    • Elfové: drowové
    • Empyrean
    • Ent
    • Etin
    • Fext
    • Flamp
    • Fomorian
    • Galeb dur
    • Géniové
    • Ghúlové
    • Githové
    • Gnolové
    • Gnóm, hlubinný (permoník)
    • Goblini
    • Gobři
    • Golemové
    • Gorgon
    • Grel
    • Gryf
    • Gryk
    • Hákovec
    • Harpyje
    • Hipogryf
    • Homunkulus
    • Houby
    • Hrotoun
    • Hydra
    • Jednorožec
    • Ještěrci
    • Ježibaby
    • Kambion
    • Kenku
    • Kentaur
    • Klamopard
    • Klepetnatec
    • Koboldi
    • Kokatrice
    • Kostěj
    • Kostlivci
    • Kovatl
    • Kraken
    • Krápnitec
    • Kuo-toové
    • Kyklop
    • Lamie
    • Lítice
    • Lykantropové
    • Magmar
    • Mantikora
    • Medúza
    • Mefiti
    • Mimik
    • Minotaurus
    • Modroni
    • Mořan
    • Morian
    • Mozkožrout
    • Mrchodravec
    • Mstitel
    • Mumie
    • Mykonidi
    • Nágy
    • Neviditelný stopař
    • Noční můra
    • Noh
    • Notik
    • Obři
    • Obrněný děs
    • Ohnivá lebka
    • Ón
    • Orkové
    • Otyugh
    • Oživlé předměty
    • Pavoučnatec
    • Pegas
    • Pekelný ohař
    • Peryton
    • Pláštník
    • Plazivý pařát
    • Poletucha
    • Polodrak
    • Polokostěj
    • Přízrak
    • Pseudodrak
    • Purpurový červ
    • Quagot
    • Rakšáza
    • Remorázové
    • Ropušák
    • Rozumhlt
    • Rytíř smrti
    • Rzivý netvor
    • Sahuagini
    • Šakalodlak
    • Salamandři
    • Satyr
    • Sfingy
    • Skuruti
    • Sládi
    • Slizy
    • Sněti
    • Sovodvěd
    • Spektra
    • Stín
    • Štítový strážce
    • Strašák
    • Striga
    • Sukuba nebo inkubus
    • Tarask
    • Temnoplášť
    • Thri-kreen
    • Tlející valivec
    • Troglodyt
    • Troll
    • Upíři
    • Vílí dráček
    • Vodní div
    • Vyverna
    • Xorn
    • Yettiové
    • Yuan-tiové
    • Yugoloti
    • Zlobři
    • Zombie
    • Zřící
    • Dodatek A: Různí tvorové
    • Dodatek B: Cizí postavy
    • Dodatek C: Nestvůry podle nebezpečnosti
  • O SRD

    • Návod na editaci
    • Přidání knihy

Rzivý netvor

Většina trpaslíků by raději čelila četě orků než se střetla s jediným rzivým netvorem. Tito podivní, obvykle poslušní tvorové korodují železné kovy a pak zhltnou rez, který vytvoří. Kvůli tomu zničili zbroje, štíty a zbraně nesčetně dobrodruhů.

Tělo rzivého netvora je pokryto tlustou, hrudkovitou zbrojí, jeho dlouhý ocas končí kostnatým výčnělkem a z jeho hmyzí hlavy vychází dvě pernatá tykadla.

Podzemní mrchožrouti. Rziví netvoři se potulují podzemními chodbami a hledají železné kovy, například železo, ocel, adamantin a mitril, aby ho sežrali. Ignorují tvory, kteří nenesou nic kovového, ale vůči těm, kteří mají kovové zbraně a zbroje, mohou být agresivní. Rzivý netvor cítí svou potravu už z dálky. Okamžitě běží ke zdroji pachu, aby předmět zkorodoval a pozřel.

Rzivému netvorovi nezáleží, jestli rez, kterou požírá, pochází z meče nebo hrotu ratišťové zbraně. Dobrodruzi mohou odvrátit tvora tím, že upustí kovový předmět za sebe.

Podzemní poutníci. Rziví netvoři se málokdy vyskytují ve velkých počtech. Raději loví sami nebo v menších skupinkách. Toulají se tunely, z jeskyně do jeskyně neúnavně hledají železné kovy k pozření. Jejich toulání je často přivádí do kontaktu s obyvateli Temných říší, kterým se zdají neškodní a nechutní. Proto lze rzivé netvory nalézt v těsné blízkosti jiných podzemních nestvůr. Pokud jsou dobře živeni a dobře je o ně postaráno, mohou se z nich stát přátelští společníci nebo mazlíčci.

„Zhumploval ňa kladivo i sekyru. Toho dňa vyzkúšal moju víru.“

— Silný Hromokameň, trpasličí paladin Dumathoina

Rzivý netvor
Střední obluda, bez přesvědčení
Obranné číslo 14 (přirozená zbroj)
Životy 27 (5k8 + 5)
Rychlost 8 sáhů
  • SIL13 (+1)
  • OBR12 (+1)
  • ODL13 (+1)
  • INT2 (-4)
  • MDR13 (+1)
  • CHA6 (-2)
Smysly vidění ve tmě 12 sáhů, pasivní Vnímání 11
Jazyky —
Nebezpečnost 1/2 (100 ZK)

Železný čich. Rzivý netvor umí čichem přesně určit polohu železného kovu do 6 sáhů od sebe.

Rezivění kovu. Každá nemagická zbraň z kovu, která zasáhne rzivého netvora, zkoroduje. Po způsobení zranění zbraň utrpí kumulativní postih –1 k hodům na zranění. Naroste-li postih na –5, zbraň se zničí. Nemagické střelivo z kovu, které zasáhne rzivého netvora, se po způsobení zranění zničí.

Akce

Kousnutí. Útok na blízko zbraní: +3 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Bodné zranění 5 (1k8 + 1).

Tykadla. Rzivý netvor zkoroduje železný předmět, který vidí do 1 sáhu od sebe. Pokud předmět nikdo nedrží ani nenese, dotyk zničí 1 stopu krychlovou z něj. Pokud předmět někdo drží nebo nese, tak daný tvor si hodí záchranný hod na Obratnost se SO 11, aby se vyhnul dotyku rzivého netvora.

Je-li dotčeným předmětem kovová zbroj či kovový štít, který někdo drží nebo nese, tak utrpí trvalý a kumulativní postih –1 k OČ, které poskytuje. Zbroj, jejíž OČ se sníží na 10, nebo štít, jehož bonus klesne na +0, se zničí. Je-li dotčeným předmětem kovová zbraň, tak zrezaví, jak je popsáno v rysu Rezivění kovu.

Prev
Rytíř smrti
Next
Sahuagini